1396-05-23 15:29
4393
0
42709
جهت اطلاع دانشجویان؛

آیا می‌دانید حقوق اساتید دانشگاه آزاد چقدر است؟ + جدول

یکی از سوالاتی که همواره ذهن دانشجویان را به خود مشغول می‌کند، درباره منافع مالی شغل‌هایی است که به عنوان گزینه آینده شغلی می‌توانند روی آن فکر کنند و دانستن حقوق یک استاد دانشگاه از جهت امکان انتخاب به عنوان شغل آینده برای یک دانشجو می‌تواند حائز اهمیت باشد.

به گزارش گلستان ما به نقل از خبرنامه دانشجویان ایران؛ در این میان، شغل‌های دولتی و کارمندی با توجه به مصوبات و قوانینی که در کشور در حال اجراست، می‌تواند متغیر باشد اما بالاخره حدود مشخصی دارد و می‌توان گفت که مثلا کارمندان فلان اداره، محدوده حقوقشان در چه حدی است.

اما تدریس در دانشگاه به عنوان استاد یا هیئت علمی با درجه‌های مختلف از رتبه‌بندی اساتید، یکی از سوالاتی است که دانستن پاسخ ان برای دانشجویان همواره جذاب و جالب بوده و هست.

هرچند که دانستن حقوق یک استاد دانشگاه از جهت امکان انتخاب به عنوان شغل آینده برای یک دانشجو می‌تواند حائز اهمیت باشد اما دلایل دیگری هم می‌تواند زمینه‌ساز بروز کنجکاوی در میان دانشجویان برای اطلاع درباره میزان درآمد اساتید وجود داشته باشد.

یکی از این دلایلی، تفاوت در کیفیت کار اساتید است. دلیلی که بعضا در رتبه‌بندی میان اساتید هم موثر است و همین باعث تغییرات در حقوق و مزایا می‌شود بالاخره ممکن است استاد دانشگاهی باشد که علی رغم کسب بالاترین رتبه علمی اما توانایی انتقال خاصی را نسبت به اساتید همتراز یا حتی پائین‌تر به لحاظ علمی نداشته باشد.

همه اینها به همراه خوب و بدها و پستی و بلندی‌های موجود در مسیر کسب علم، تکمیل تحصیلات و ورود به دانشگاه به عنوان استاد و مربی، باعث می‌شود تا اطلاع از حقوق اساتید جذاب به نظر برسد.

در همین راستا، بد نیست نگاهی به حقوق اساتید دانشگاه آزاد بیاندازید. طبق آخرین بخشنامه سازمان مرکزی دانشگاه آزاد درباره حقوق اساتید که در فروردین ماه سال جاری به تصویب رسیده و ابلاغ شده است، می‌توانید دسته بندی اعداد و ارقام مربوط به این حقوق‌های ماهیانه را در ادامه ببینید:

برای مشاهده تصویر واضح‌تر روی عکس کلیک کنید

 انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.