1396-03-29 18:26
3929
0
40446

وابستگي به همسر؛ آفت زندگي مشترک

وابستگي زوجين به يکديگر نه تنها باعث صميمت در زندگي مشترک نمي‌شود، بلکه موجب جدايي و فاصله آن‌ها از يکديگر خواهد شد.

به گزارش گلستان ما به نقل از باشگاه خبرنگاران، فريبا احدي بيگلو، روانشناس، اظهار کرد: بيشتر افراد عشق ميان زوجين را نوعي وابستگي به يکديگر مي دانند، در حالي که مفهوم وابستگي و دلبستگي متفاوت است بطوريکه وابستگي آفت زندگي مشترک است اما دلبستگي باعث رشد و تحکيم زندگي مشترک مي شود.

وي در ادامه گفت: دلبستگي احساس امنيت، صميمت و تعلق معنا مي شود اما وابستگي نوعي احساس نا امني و حس تملک است.

احدي بيگلو افزود: احساسات شديد و غير قابل کنترل، نداشتن آزادي، عشق غير مشروط و خودخواهانه از خصوصيات وابستگي است ،اما احساسات مثبت و منفي به فرد مقابل در حد اعتدال، عشق مشروط و ايجاد استقلال از ويژگي هاي دلبستگي است.

اين روانشناس تاکيد کرد: دلبستگي نوعي رابطه خاص و پايدار ميان زوجين بواسطه خواستن يکديگر است که آن ها را به يکديگر نزديک‌ تر کرده و موجب آرامش طرفين مي شود اما در وابستگي وجود يک فرد به طرف مقابل خود بستگي دارد وهمين امر باعث شکست فرد در زندگي خواهد شد.

احدي بيگلو گفت: وابستگي ممکن است به هرعامل ديگري غير از همسر از جمله اينترنت، تلفن همراه، کار، ثروت، موادمخدر و حتي دوستان نيز ايجاد شود که فرد در صورت از دست دادن آن ها آرامش، هويت، استقلال و سلامت جسم و روان خود را از دست مي دهد اما دلبستگي هويت فرد را خدشه دار نمي کند.

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.