1394-10-14 17:28
5322
0
25570
آیا می دانید ؟

کرگانرود کجاست ؟ + تصاویر

  بخش کرگانرود با مرکزیت شهر لیسار تأسیس سال 1374، با 33 روستای بالای 20 خانوار، 8 روستای زیر 20 خانوار و 25 روستای خالی از سکنه، یکی از بخش های شهرستان تالش است.

به گزارش گلستان ما، بخش کرگانرود با مرکزیت شهر لیسار تأسیس سال ۱۳۷۴، با ۳۳ روستای بالای ۲۰ خانوار، ۸ روستای زیر ۲۰ خانوار و ۲۵ روستای خالی از سکنه، یکی از بخش های شهرستان تالش با مساحت ۳۸۰۰۰۰ هکتار که از سمت شمال تا روستای نرگس آباد کشلی و از سمت جنوب به روستای سیاه کت و از سمت شرق به دریا و از سمت غرب به ییلاقات این بخش محدود شده است .

این بخش شامل دو دهستان لیسار و خطبه سرا بوده که دارای ۶۵ روستای کددار که از این تعداد ۳۸ روستا دارای شورای اسلامی و تعداد ۲۶ روستا دارای دهیاری می باشد.

بخش کرگانرود دارای تعداد ۷۴۸۶ خانوار و ۲۶۲۷۱ نفر جمعیت می باشد که از این تعداد در حدود ۴۰۰۰ نفر جمعیت و ۱۰۹۵ خانوار در محدوده شهری لیسار و مابقی آن در محدوده روستایی این بخش واقع  می باشند,

 از جمله مناطق گردشگری این بخش  می توان به ییلاق سوباتان و طرح ساحلی حجت محله و قلعه زیبای صلصال واقع در  شهر لیسار می باشد اشاره کرد و از مراکز و اماکن زیارتی می توان به بقعه زیارتی دینوری در روستاهای شامیلرزان خطبه سرا و سیدلر محله لیسار اشاره نمود.

در این بخش اداراتی از قبیل جهاد کشاورزی، اداره گاز، اداره برق، کمیته امداد امام خمینی (ره)، دادگاه عمومی، شهرداری، منابع طبیعی، نمایندگی آموزش و پرورش، اداره آب و فاضلاب شهری،  دفتر صنفی شهر لیسار, نمایندگی شیلات، پاسگاه انتظامی لیسار و خطبه سرا  پاسگاه مرزبانی لیسار و خطبه سرا ، شرکت تعاونی روستای لیسار و خطبه سرا و شرکت تعاونی مرزنشینان بخش کرگانرود مستقر می باشند.

 هم اکنون، در بخشداری کرگانرود ۷ نفر بعنوان پرسنل اداری مشغول به کار و آقای اکبر اولیائی بعنوان بخشدار مسئولیت سیاسی بخش را بر عهده گرفته است

کرگانرود تالش (1)
کرگانرود تالش (2)
کرگانرود تالش (3)
کرگانرود تالش (4)

منبع: پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری تالش

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.