1394-08-12 18:39
1333
0
22999
پزشکی و سلامت؛

با این برنامه هفتگی کاهش وزن هرچقدر می خواهید وزن کم کنید

نتایج پژوهشی به قلم جیمز‌ انسی ( James Annesi) که در مجله علمی Behavioural Science کانادا چاپ شده جدای از تاثیر موسیقی در میزان دویدن، فرمولی نیز ارائه می‌کند که با آن هر کسی می‌تواند هر قدر که می‌خواهد بدود.

به گزارش  گلستان ما به نقل از خبرآنلاین، مهدیا گل‌محمدی: دويدن مادر ورزش‌ها و سلطان چربي‌سوزي است. همين دو عنوان كافي است تا اين پديده بي‌مانند براي برخي تبديل به برنامه‌اي روزانه و براي برخي ديگر آرزويي دست‌نيافتني باشد. 

جيمز كه به قول خودش براي جمع‌آوري اطلاعات اين پژوهش چند ماه دنبال مربي‌هاي دوهاي مارتن دويده بر اين باور است كه هركسي با هر وزني مي‌تواند 20دقيقه پياده‌روي كند بنابراين مي‌تواند با اين فرمول پس از چند هفته هر قدر كه مي‌خواهد بدود. او به جاي بايد‌ها ابتدا چند نبايد بزرگ را مطرح مي‌كند.

براي نمونه اينكه هرگز با كفشي كه در اصطلاح براي دويدن (running ) طراحي نشده است و همچنين بدون حركت‌هاي كششي ندويد. طي داشتن رژيم‌هاي كم‌ كالري و بدون كربوهيدرات‌هاي لازمي مانند نان، برنج و ماكاروني اقدام به دويدن‌ نكنيد. در روز‌هاي نخست اينكه بتوانيد مسافت زيادي را بدويد توجيه مناسبي براي اين كار نيست. زيرا در روز‌هاي بعد اسپاسم‌هاي (گرفتگي) عضلاني شما را زمين‌گير و در اصطلاح ورزش‌زده مي‌كند. در عوض روز‌هايي را كه سطح انرژي بالايي داريد را براي شروع تمرين‌ها انتخاب كنيد و يك ام‌پي‌تري پلير را نيز پر شال خود بگذاريد.

نتايج پژوهش جميز‌ انسي نشان مي‌دهد موزيك با ريتم ورزشي و به قول موزيسين‌ها تمپوي بالا، يك دوپينگ مجاز است و بنابراين بايد از آن كمال استفاده را برد. ريتم موسيقي ورزشي ريتم دويدن را منظم كرده و نيروي لازم براي ادامه مسير را به او مي‌دهد.

در روز نخست اين برنامه 10هفته‌اي كه مسافتش فقط يك كيلومتر است دونده مي‌تواند هر جا كه به اصطلاح از نفس افتاد به جاي دويدن با گام‌هاي بلند راه برود تا دوباره توانايي لازم براي دويدن را به دست آورد.

در پايان مي‌توانيد اين برنامه هفتگي را كه برخي آن را جدول مندليف دوي استقامت مي‌دانند يادداشت كنيد و هر روز با خط زدن يك سطر از آن به روياي دست نيافتني خود نزديك و نزديك‌تر شويد.

هفته اول: يك كيلومتر دويدن در دو روز مختلف (بهتر است انتخاب روز‌ها در تمامي طول برنامه بر اساس سطح انرژي و آمادگي بدني باشد).

هفته دوم:‌ 1.5كيلومتر، دو روز در هفته.

هفته سوم: 2كيلومتر، دو روز در هفته.

هفته چهارم: 2كيلومتر، سه روز در هفته.

هفته پنجم: 2.5كيلومتر، سه روز در هفته.

هفته ششم: 3كيلومتر، سه روز در هفته.

هفته هفتم: 4كيلومتر، سه روز در هفته.

هفته هشتم: 4.5كيلومتر، سه روز در هفته.

هفته نهم: 5كيلومتر، سه روز در هفته.

هفته دهم:‌ در اين هفته در طول مسير 5كيلومتري گاهي به صورت انفجاري دويده و چنانچه حريف تمريني داريد خود را در موقعيت مسابقه ببنيد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.