1394-07-28 17:33
2160
0
22372
استاد حوزه علمیه مطرح کرد:

درخواست اجنّه از امام حسین و پاسخ آن حضرت

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به ملاقات امام حسین(ع) در هنگام خروج از مدینه با طایفه‌ای از اجنّه، گفت: امام حسین(ع) در پاسخ به درخواست اجنّه که نیت یاری کردن آن حضرت را داشتند، هدف خروج از مدینه را آگاه کردن مردم و جنگیدن در راه حق عنوان کردند.

حجت الاسلام شریفانی، استاد و مبلغ حوزه علمیه، پیش از ظهر امروز در دفتر مقام معظم رهبری در قم با بیان این که حرکت امام حسین(ع) و سخنان نورانی ایشان در تبیین اهداف قیام منشأ بسیاری از برکات و پیروزی‌ها بوده است، گفت: کسانی که از این مکتب پیروی و بهره برداری کردند به موفقیت‌های چشمگیر و ماندگاری دست یافتند که می شود انقلاب ایران را از آن موارد دانست.

وی با اشاره به ملاقات امام حسین(ع) در هنگام خروج از مدینه با طایفه‌ای از اجنّه، خاطرنشان کرد: اجنّه از امام حسین(ع) خواستند که خروج نکند و آنها در مقابل دشمنان مبارزه کنند که امام حسین(ع) فرمود اگر قرار باشد از قدرت ماورایی استفاده کنم خودم از شما قدرتمند‌ترم ولی هدف من از خروج آگاه کردن مردم است تا از حق پیروی کنند و برای حق بجنگند.

حجت الاسلام شریفانی امام حسین(ع) را کانون حق و سرافرازی دانست و اظهار داشت: قبل از مرگ معاویه مردم کوفه و دیگر شهرها امام حسین(ع) را دعوت به قیام می‌کردند اما آن حضرت می‌فرمود تا زمانی که معاویه زنده باشد من بر پیمانی که برادرم با او بسته است خواهم بود و این برای ما درس آزادگی و حق مداری است.

وی با بیان این که در حرکت‌های مقدس نباید از هر نیرویی استفاده کرد، گفت: حرکت امام حسین(ع) حرکتی مقدس بود؛ بنابراین در روایات آمده است هر کس که در برابر حضرت تعظیم کند خوار نخواهد شد و هر کس او را یاری کند مغلوب نمی‌شود.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به دعوت امام حسین(ع) از عبدالله حر جعفی، گفت: امام می‌خواست دست او را بگیرد و او را سعادتمند کند اما او نپذیرفت و نتوانست امام را درک کند و به سرعت هم پشیمان شد اما حتی با توابین هم توفیق شهادت را نداشت و در نهایت با خفت و خواری درگذشت.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.