1393-12-08 06:34
1630
0
11122

خوش تیپ ترین سیاستمداران ایران چه کسانی بودند؟/ رئیس جمهوری که عبای نجفی دوست دارد

همیشه نحوه لباس پوشیدن سیاستمداران در جهان مورد توجه بوده است. در ایران نیز رسانه‌ها توجه بسیاری به سبک لباس پوشیدن چهره‌های سیاسی خود دارند.

به گزارش گلستان ما، خبری ناگهان در شهر پیچید که صادق طباطبایی، انقلابی قدیمی و شناخته شده ایران و سخنگوی دولت موقت درگذشته است. صادق طباطبایی ویژگی‌های فراوانی داشته باشد از جمله اینکه او فرزند آیت‌الله حاج سید محمد باقر سلطانی طباطبایی بود و هم نوه پسری آیت‌الله حاج سید صدرالدین صدر.

خواهر‌زاده امام موسی صدر، معتمد امام، برادر زن سید احمد خمینی، عموی عروس محسن رضایی، دایی سید حسن، سید یاسر و سید علی خمینی است. او از نزدیک ترین افراد به امام خمینی در پاریس بود و بعد از انقلاب نیز همین نقش را به عهده داشت.

در کنار این ویژگی‌ها اما مرحوم صادق طباطبایی، بدون شک از خوش چهره ترین و خوش پوش ترین سیاستمداران ایران بود که همین ویژگی باعث شده بود نظر بسیاری را به خود جلب کند. همیشه نحوه لباس پوشیدن سیاستمداران در سرار جهان مورد توجه رسانه‌ها و مردم بوده است و همین معنا باعث شده بود که صادق طباطبایی در کنار تمام ویژگی‌های سیاسی‌اش به خاطر خوش پوشی‌اش مورد توجه رسانه‌ها قرار بگیرد.

پوشیدن کت و شلوارهای خوش دوخت، استفاده از دستمال گردن، موهای مرتب و خوش فرم و چهره جذاب از او یک سیاستمدار خوش سیما ساخته بود. همین ویژگی او باعث شد در این نوشتار به بررسی خوشتیپ ترین و خوش سیما ترین سیاستمداران ایران طی سال‌های اخیر بپردازیم.

لباده‌های رنگی و عباهای مشکی

حسن روحانی رئیس جمهور فعلی ایران قطعا یکی از خوش چهره‌ها و خوش پوش ترین سیاستمداران ایرانی است. بسیاری معتقد هستند که یکی از علل محبوبیت روحانی در انتخابات ریاست جمهوری، ظاهر و لباس پوشیدن وی بود. مردی با محاسن سفید و لباده‌های رنگی و عبای نجفی که مردم ایران را شیفته خود کرد. رئیس جمهور ایران، اهمیت ویژه‌ای به پوشش خود می‌دهد و هر بار که مقابل مردم حاضر می‌شود لباده‌ای متفاوت از قبل می‌پوشد و سعی می‌کند با ظاهر متفاوت و غیر تکراری در محافل عمومی ظاهر شود.

روحانی علاقه فراوانی به عبای نجفی دارد. عبای مشکی که با لباده‌های رنگی جلوه ویژه‌ای به رئیس جمهور ایران می‌دهد. مردم ایران در این یک سال و نیمی که از دولت روحانی گذشته است، رئیس جمهور خود را با لباده‌های رنگی مختلف دیده‌اند و به نظر می‎رسد از نوع لباس پوشیدن رئیس جمهور خود راضی هستند.

شهردار خوش تیپ

شهردار تهران نیز از دیگر سیاستمداران ایرانی است که به نحوه لباس پوشیدن خود اهمیت فراوانی می‌دهد. قالیباف چهره مناسبی دارد که چشم‌های سبز او در قاب عینک کمک بسیاری به جذابیت او می‌کند. او همیشه سعی می‌کند از کت و شلوارهای خوش دوخت با رنگ‌های تیره استفاده کند. بسیاری از مردم قالیباف را همیشه در کت و شلوارهای سرمه‌ای یا سیاه دیده‌اند اما لباس یک دست سفید او در هنگامه ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری 84 در ذهن بسیاری مانده است.

قطعا می‌شود او را در زمره سیاستمداران خوش لباس و خوش سیمای ایران طی‌ سال‌های گذشته قرار داد.

لباس‌های ست رئیس مجلس

علی لاریجانی دیگر سیاستمداری است که نوع لباس پوشیدن او مورد توجه رسانه‌ها قرار دارد. لاریجانی همیشه سعی می‌کند لباس ساده بپوشد اما سعی می‌کند در عین سادگی لباس‌های «ست» بپوشد و هارمونی رنگ در لباس‌های خود حفظ کند. به راحتی می‌شود این معنا را در عکس‌هایی که از لاریجانی منتشر می‌شود مشاهده کرد. ست قهوه‌ای او طی روزهای اخیر توجه بسیاری از رسانه‌های داخلی را به خود جلب کرد. همین توجه لاریجانی به هماهنگی رنگ لباس‌هایش باعث می‌شود او در لیست خوش تیپ‌های سیاست ایران قرار بگیرد.

سیمای خوش یادگار امام

سید حسن خمینی نوه امام خمینی، از جمله چهره‌های جذاب ایران در فضای سیاسی و مذهبی است که بسیاری از نگاه‌ها را به سمت خود جلب کرده است. جذابیت چهره سید حسن خمینی و قد بلند او در کنار ویژگی سیاسی و فقهی‌اش باعث شده است تا یادگار امام خمینی جایگاه ویژه ای در میان مردم داشته باشد. سید حسن در لباس پوشیدن اما علاقه فراوانی به لباس‌های سنتی روحانیت یعنی قبا و عباهای تیره دارد.

محاسنی با سبک پروفسوری

وزیر امور خارجه دولت یازدهم نیز از جمله سیاستمدارانی است که به خاطر نوع لباس پوشیدن و چهره بشاش مورد توجه است. ظریف از معدود سیاستمدارانی است که توجه ویژه‌ای به نحوه آرایش محاسن خود دارد. سبک پروفسوری او در این زمینه بسیار مورد توجه رسانه‌ها قرار کرفت. ظریف در لباس پوشیدن نیز ظرافت‌ها خاص خود را دارد. استفاده از پیراهن‌هایی با دکمه سردست‌های زیبا و کت و شلوارهای خوش دوخت از دیگر ویژگی‌های لباس پوشیدن وزیر خارجه ایران است. او هم مانند قالیباف البته بنا بر عرف دیپلماتیک علاقه فراوانی به پوشیدن کت‌وشلوارهای تیره دارد.

دیپلماتی با لباس‌های متفاوت

صادق خرازی، سفیر سابق ایران در فرانسه و سیاستمدار شناخته شده جریان اصلاح طلب ایران دیگر سیاستمدار خوش لباس این روزهای ایران است. خرازی علاقه فراوانی به پوشیدن لباس‌های متفاوت دارد. کت و شلوارهایی با رنگ‌های جذاب و مدل‌های متفاوت باعث شده است که خرازی نمره قبولی تفاوت در پوشیدن در لباس را به خود اختصاص بدهد. استفاده از شال و دستمال گردن دیگر ویژگی لباس پوشیدن دیپلمات با سابقه ایرانی است. خرازی از معدود سیاستمدارانی ایرانی است که برای آرایش موهای خود از موادی مانند روغن بادام و امثال این مواد استفاده می‌کند. قطعا خرازی سبک تازه ای در لباس پوشیدن را وارد جامعه سیاسی ایران کرد.

جذاب و خوش پوش

علی اکبر صالحی، دیگر سیاستمدار ایرانی است که چهره جذاب او و نوع لباس پوشیدن او مورد توجه رسانه‌ها قرار دارد. صالحی را می‌شود همیشه با کت و شلوارهای خوش دوخت و خوش رنگ مشاهده کرد. صالحی علاقه فراوانی به داشتن ته ریش دارد و همین معنا به جذابیت او می‌افزاید. پوشیدن لباس یقه دیپلماتیک دارد. صالحی قطعا از خوش لباس ترین سیاستمدارن ایرانی است.

یقه ولایتی

ولایتی، دیپلمات شناخته شده ایرانی در سراسر جهان، بدون تردید از کسانی است که نوع خاصی از لباس پوشیدن را وارد ادبیات و فضای سیاسی ایران کرد. یقه ولایتی، حاصل نوع لباس پوشیدن وزیر خارجه ایران در دولت دفاع مقدس و سازندگی بوده است. یقه ای که شباهت فراوانی به لباس روحانیت دارد اما کمی بلند تر است و همین بلندی بیشتر باعث شده ان را یقه دیپلمات بخوانند.

ولایتی همچون دیگر سیاستمداران ایرانی علاقه فراوانی به پوشیدن کت و شلوارهای تیره دارد اما او از رنگ های روش نیز استفاده می‌کند.

سیاستمدار متفاوت

کلهر اما قطعا متفاوت ترین سیاستمدار ایران در تمام اداوار گذشته جمهوری اسلامی است. مهدی کلهر مشاور رسانه‌های محمود احمدی نژاد در دولت نهم با موهای بلند با محاسنی متفاوت تبدیل به یک چهره متفاوت در دولت احمدی نژاد شده بود. کسی که هم کت و شلوار به تن می‌کند، هم تی شرت می‌پوشد و گاهی هم با جلیقه معروف به خبرنگاری در جامعه ظاهر می‌شود.

چهره کلهر بیشتر شبیه به اهالی سینما و موسیقی است تا یک سیاستمدار متعلق به طیف نزدیک به محمود احمدی نژاد. همین نوع لباس پوشیدن باعث شده است تا کلهر در زمره خوش پوشان سیاست ایران قرار بگیرد.

به جز این افراد می‌توان از شمخانی، عراقچی، نوبخت و نهاوندیان به عنوان دیگر چهره‌های که می‌توانند در لیست سیاستمداران خوشتیپ ایران قرار بگیرند نام برد. این افراد نیز در به نوع لباس پوشیدن خود اهمیت فروانی می‌دهند و همیشه سعی می‌کنند از کت و شلوارهای خوش فرم و خوش رنگ استفاده کنند./خبرآنلاین

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.