1393-11-23 15:32
2211
0
10414

کیسه هوای موتورسیکلت سوارها هم طراحی شد + عکس

محققان آلمانی با الهام گرفتن از خارپشت، کیسه هوای مخصوص موتورسیکلت سوارها و دوچرخه سوارها را ابداع کردند.

به گزارش گلستان ما، این فناوری جدید i Gel (ژل هوشمند) نام دارد و نخستین بار در کنفرانس اخیر فناوری های پوشیدنی مونیخ ارایه شد.

درحالی که اکثر فناوری های پوشیدنی این نمایشگاه ساختار کلی نسبتا مشابهی داشته و بر مبنای یک سری حسگر و دوربین های پوشیدنی عمل می کنند، فناوری جدید i Gel به جهت تفاوت های ساختاری کاملا جلب توجه می کند.

این فناوری جدید درحقیقت سیستم حفاظت کننده کاملی است که از تمامی قسمت های بدن فرد در برابر ضربات مهلک و مرگ آور حفاظت می کند.

در حال حاضر کیسه های هوای پوشیدنی از جمله Alpinestars Tech-Air که در کنفرانس مونیخ جایزه برتر نوآوری ها را نیز از آن خود کرد مبتنی بر حسگرهایی عمل می کنند که تصادف را تشخیص داده و در عرض چند میلی ثانیه باز می شوند و بدین ترتیب اندام های مختلف بدن که معمولا نیم تنها بالا مد نظر است از آسیب در امان می مانند.

اما در فناوری i Gel بدن داخل کیسه های مملو از نیتروژنی قرار می گیرد که دست کمی از پیله کرم ابریشم ندارد. در نتیجه تمام بخش های بدن از جمله نیم تنه بالا و پایین از آسیب های جدی در امان می مانند.

در این ایده 20 کیسه هوا به شکلی منسجم طوری در اطراف اندام های مختلف بدن در هم تنیده می شوند که در نگاه نخست بیننده را به یاد خارپشت می اندازد.

فناوری i Gel از یک سری حسگرهای هوشمند در قالب سیستم میکروالکترومکانیکی بهره می برد که کیسه های هوای آن با تشخیص وقوع تصادف در کسری از ثانیه باد می شوند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.