1396-08-06 07:22
638
0
45860
مسئول پلیس فتا گلستان خبر داد؛

دستگيری عوامل انتشار شماره تلفن خانم های جوان در فضای مجازی

مسئول پلیس فتا گلستان از دستگیری عاملان انتشار اطلاعات خصوصی شهروندان در یکی از شبکه های اجتماعی خبر داد.

به گزارش گلستان ما، سروان ‌وحید صاحبكاران‌ اظهار کرد: در پی رصد فضای مجازی و انجام گشت‌های سایبری كارشناسان این پلیس، كانالی با بیش از پانصد عضو در یکی از شبكه‌های اجتماعی مورد شناسایی قرار گرفت كه اقدام به درج و انتشار تصاویر خصوصی از خانم‌های جوان به همراه شماره تلفن‌های شخصی آنان می‌نمود. متاسفانه با این اقدام باعث ایجاد موجی از نارضایتی عمومی در بین شهروندان گردیده بود‌.

وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته و ردزنیهای اطلاعاتی پیرامون شناسایی مدیر كانال مذكور، نتیجه تحقیقات حكایت از آن داشت كه مدیریت كانال توسط سه پسر جوان ساكن شهرستان آق‌قلا صورت میپذیرد.

سروان صاحبكاران ادامه داد: در ادامه حسب هماهنگی قضایی، اكیپی از مامورین پلیس فتا استان‌ به محل سكونت نامبردگان عزیمت و ‌با همکاری پلیس اطلاعات و امنیت عمومی شهرستان آق‌قلا طی یك عملیات هماهنگ و غافلگیرانه هر سه متهم دستگیر و تجهیزات رایانه‌ای و مخابراتی آنان توقیف گردید. در تحقیقات انجام شده متهمین ضمن اعتراف به بزه ارتكابی، هدف و انگیزه خود از این اقدام را صرفا سرگرمی و جذب مخاطب در كانال مذكور عنوان نمودند.

این‌مقام‌ انتظامی به شهروندان توصیه کرد: از بارگذاری و به اشتراک گذاشتن اطلاعات خصوصی شامل آدرس، شماره تلفن، عناوین شغلی، تصاویر و فیلم‌های شخصی و... در شبکه‌های اجتماعی خودداری كرده و در صورتیكه شخصی برای آنها مزاحمت ایجاد میكند از ادامه ارتباط و پاسخگویی و توهین متقابل به فرد اجتناب ورزیده و موضوع را به مرجع قضایی انعكاس دهند.

سروان صاحبکاران حفظ و نگهداری اطلاعات شخصی را مهمترین رکن فعالیت در فضای مجازی خواند و گفت: کاربران باید به این نکته توجه ویژه داشته باشند که انتشار اطلاعات خصوصی آنها در فضای مجازی می‌تواند برای آنها دردسرساز شود، لذا حفظ و نگهداری این اطلاعات در گام اول بر عهده کاربر است که باید به بهترین نحوه از اطلاعات خود مراقبت نماید.

مسئول پلیس فتا استان در پایان از شهروندان خواست در صورت برخورد با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس CYBERPOLICE.IR، بخش تماس با ما گزارش نمایند./ پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.