1394-07-17 07:38
1065
1
21722
امام جمعه بندرگز با اشاره انفعال دیپلماتها در حادثه منا ؛

امام المسلمین مجبور شد که جور انفعال دولتمردان را بکشد / اگر برخورد انقلابی رهبری نبود ، عزت جمهوری اسلامی بر باد رفته بود

حجت الاسلام محمدی موضع گیری دیپلمات های کشورمان در برخورد با فاجعه منا را بسیار ضعیف ارزیابی کرد و گفت:  انفعال دولت به بهانه اعتدال و تعامل با جهان، تاثیر فراوانی در بی توجهی به خواسته های جمهوری اسلامی توسط عربستان وهابی داشته است.

به گزارش گلستان ما به نقل از عدالت خواهان گلستان ؛ حجت الاسلام و المسلمبن سید مصطفی محمدی امام جمعه بندرگز با اشاره به اینکه در اوج فاجعه منا ، انگار دولت آل سعود، مردم شیعه و کشور قهرمان ایران را به حساب نمی آوردند، افزود:  رد درخواست ملاقات ظریف و پاسخ  ندادن به تماس های مکرر وزیر خارجه کشور بزرگ و قهرمان ایران از سوی وزیر خارجه عربستان که ظریف مدتی پیش برای انتصاب این مردک جوان پیام تبریک فرستاده بود در رسانه های جهان بازتاب های نامناسبی برای اعتبار جمهوری اسلامی ایران داشته است.

محمدی با انتقاد شدید از زانو زدن وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در مقابل امیر همیشه مست کویت برای وساطت ارتباط کشورمان با عربستان اظهار داشت: آیا این عزتی است که ما از اعتدال و تعامل با جهان امروز کسب کرده ایم؟  آیا این عزتی بود که در انتخابات شعارش را داده بودید؟  امروز زانو زدن ظریف در مقابل امیر کویت در رسانه های جهان به تصویر کشیده شد و جهان در این باره چه قضاوتی خواهد کرد؟ امیر کویتی که به شاه عربستان به خاطر کشتار مسلمین تحت عنوان برگزاری موفق موسم حج تبریک می گوید؛ می خواهد چه وساطتی بین ما و عربستان داشته باشد؟!

 کجاست آن عزتی که می خواستید به پاسپورت ایرانی برگردانید ؟

وی خطاب به دولت تدبیر و امید ، به صادر نشدن روادید برای سفر وزیر ارشاد به عربستان و معطل ماندن چند ساعته وزیر بهداشت دولت روحانی در فرودگاه امام، ندادن اجازه پرواز از ایران به وی و  نهایتاً ورود به عربستان از طریق پرواز قطر اشاره و خاطر نشان کرد:  کجاست آن عزتی که می خواستید به پاسپورت و گذرنامه ایرانی برگردانید ؟ شما وعده داده اید که دیگر هیچ ایرانی در فرودگاه معطل نمی شود و به آنها بی احترامی نخواهد شد . پس چه شده است که امروز عربستان ویزای وزیر ارشاد جمهوری اسلامی را صادر نکرده و او را به کشورش راه  نداده است ؟!

امام جمعه بندرگز هشدار جدی و قاطع رهبر معظم انقلاب خطاب به دولت سعودی و پیام تسلیت شاه عربستان به ایشان را ترمیم کننده برخورد انفعالی دولتمردان در قبال فاجعه منا عنوان کرد و گفت: امام المسلمین مجبور شد که جور دیپلمات ها و دولتمردان را بکشد و اگر برخورد انقلابی و اقتدار رهبری نبود ، عزت جمهوری اسلامی بر باد رفته بود.

انتهای پیام/

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.