1394-07-16 17:06
2658
0
21712
با هدف ارتقاء سرانه مصرف آبزیان برگزار شد؛

آموزش طبخ آبزیان به بانوان اودک دوجی + تصاویر

مدیر اداره شیلات علی آبادکتول از آموزش روش های مختلف طبخ آبزیان به 70 نفراز بانوان روستای اودک دوجی این شهرستان خبر داد.

به گزارش گلستان ما، رحمت محمدی در حاشیه برگزاری این دوره آموزشی در گفتگو با زرین نامه بیان کرد: این دوره با هدف آشنایی زنان روستایی با فواید مصرف آبزیان، تاثیر آن در رشد و نمو و سلامت بدن، ترویج استفاده از ماهی و میگو در سبد غذایی خانوار برگزار شد.

وی افزود: بانوان روستای اودک دوجی در این دوره آموزشی زیر نظرمربی مجرب، با نحوه پخت بیش از 10 نمونه پخت آبزیان از جمله ساندویج لوبیا چیتی با ماهی، ته چین ماهی، ماکارونی با ماهی، استانبولی با میگو، کوکو ماهی، سوپ ماهی، سوخاری کیلکا، سوخاری میگو، خورشت قلیه با ماهی و... آشنا شدند.

محمدی با اشاره به مزایای مصرف آبزیان عنوان کرد: گوشت آبزيان داراي پروتئين مرغوب با قابليت هضم آسان است كه مصرف آن مي تواند تداوم سلامتي و درمان بسياري از بيماري ها را به دنبال داشته باشد و گنجاندن آن در رژیم غذایی از جمله مواردی است که باید فرهنگ سازی شود.

وی تاکید کرد: امیدواریم بتوانیم با مصرف ماهی و میگو، ضمن ارتقاء سرانه مصرف آبزیان در کشور، سلامتی را نیز به خود و خانواده هایمان هدیه کنیم.

محمدی در پایان یادآور شد: این دوره آموزشی با مشارکت اداره شیلات علی آباد کتول، بخشداری مرکزی، شورا و دهیاری روستای اودک دوجی برگزار شد.

عکس از غلامحسین عیدی

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.