1394-07-15 18:48
1205
0
21669

برگزاری نشست هم اندیشی شناسایی توانمندی ها و پتانسیل ها ی توسعه گردشگری در روستاهای گرگان

نشست هم اندیشی شناسایی توانمندی ها وپتانسیل های توسعه گردشگری در روستاهای شهرستان گرگان برگزار شد.

به گزارش گلستان ما، نشست هم اندیشی شناسایی توانمندی ها و پتانسیل های توسعه گردشگری در روستاها با حضور مدیر اداره میراث شهرستان گرگان، سرپرست معاونت گردشگری اداره کل، بخش دار بخش مرکزی ، دهیار ها و روسای شوراهای شهرستان گرگان در اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان گرگان برگزار شد.

قندهاری مدیر اداره میراث فرنگی شهرستان گرگان با اشاره به آنکه این نشست صمیمی در غالب معرفی پتانسیل های گردشگری در روستاها است گفت: گردشگری فقط شامل جنگل ها و تفرج گاه ها نیست بلکه شامل جاذبه های تاریخی، فرهنگی، ورزشی و .. نیز می شود که شهرستان گرگان با بیش از 95 روستا به عنوان مرکز و نماد استان گلستان پتانسیل های بالایی در گردشگری روستایی دارد.

قندهاری در ادامه بیان داشت: امروزه بحث گردشگری روستایی در دنیا مطرح است و جایگاه بسیار خوبی پیدا کرده و با توجه به پتانسیل های بالای روستاهای ما در بخش گردشگری اعم از آداب و رسوم ، سنت ها، بناهای تاریخی ، غذاهای سنتی، گونه های معماری خاص و مخصوص خود می توانیم با برنامه ریزی درست پیشرفت بسیار خوبی را در بحث گردشگری روستایی داشته باشیم.

مدیر اداره میراث شهرستان گرگان در پایان تاکید کرد:هدف از برگزاری این نشست در مرحله اول شناسایی پتانسیل های موجود در روستاها و برنامه ریزی برای آن هاست تا بتوانیم از این ظرفیت ها به درستی و نحو احسن استفاده کنیم.

فرمانی معاونت گردشگری اداره کل میراث نیز در این نشست  در خصوص حوزه و مبنای گردشگری بیان داشت: هر گونه فعالیت، امکانات و پیش ساختی که فراهم می شود تا گردشگر بتواند از حضور در آن مکان ها لذت ببرد به حوزه گردشگری مربوط می شود.

سرپرست معاونت گردشگری استان ادامه داد: امید است که با استمرار این نشست های هم اندیشی ان شاءالله بتوانیم ابتدا مفهوم و معنای گردشگری را شناسانده و با مشخص کردن پتانسیل ها نیز بتوانیم گردشگری روستایی را با هدف توسعه پایدار رونق دهیم.

در ادامه شهرآبادی بخشدار بخش مرکزی نیز با ابراز خرسندی از برگزاری این نشست گفت: امید برآن است که این نشست ها استمرار پیدا کند و در کنار توسعه گردشگری روستاها، هویت روستاها ی ما نیز حفظ شود.

شایان ذکر است این اولین نشست توسعه گردشگری روستاها در شهرستان گرگان بود و در پایان ضمن طرح پرسش و پاسخ از سوی حضار و مسئولین حاضر در جلسه، فرم هایی به شرکت کنندگان ارائه شد تا ظرف مدت یک هفته با تکمیل و ارائه آن به اداره میراث شهرستان گرگان به معرفی جذابیت ها، ظرفیت ها ، پتانسیل و تاریخچه و فرهنگ روستای خود بپردازند تا پس از بررسی آنها و ارائه طرح ها و پیشنهادات در نشست های بعدی با مشاورین و دهیاران برنامه ریزی برای استفاده از این پتانسیل ها و تهیه بسته های سفر به همت اداره میراث فرهنگی شهرستان انجام پذیرد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.