1394-07-14 14:25
1753
0
21595
به برکت پرچم حرم ابا عبدالله و در مدت 22 روز؛

کمک ۷۲۲ میلیونی گنبدی‌ها به ستاد بازسازی عتبات عالیات

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات گنبد گفت: در مدت ۲۲ روز که پرچم حرم ابا عبدالله در شهرستان بود، مردم گنبد بیش از ۷۲۲ میلون ریال به ستاد بازسازی عتبات عالیات کمک کردند.

به گزارش گلستان ما به نقل از قابوس‌نامه، رمضانعلی خالقی با اعلام این مطلب در گفتگو با خبرنگارما افزود: در آستانه فرارسیدن ماه محرم و برگزاری مراسم اربعین شهدای غواص در شهرستان گنبدکاووس این ستاد با هماهنگی و پیگیری های ستاد بازسازی عتبات عالیات استان گلستان اقدام به آوردن پرچم گنبد نورانی حرم مطهر حضرت سیدالشهداء «ع» به این شهرستان کرد.

SAM_1991

اجرای ۷۸ برنامه فرهنگی و معنوی با حضور پرچم حرم ابا عبدالله در گنبد

وی ادامه داد: در مدت ۲۲ روز حضور پرچم در شهرستان ۷۸ برنامه شامل برنامه های فرهنگی، معنوی در سطح ۱۷ مسجد ، ۱۷ روستا، ۵ بیمارستان ، ۳ دبیرستان دخترانه و پسرانه ، دانشگاه گنبد و به مدت ۶ شبانه روز ، مصلی نمازجمعه شهرستان ، امام زاده یحیی بن زید«ع» ، حوزه علمیه منتظریه ، ۴ هیئت عزاداری ویژه برادران و خواهران ، واحدعترت هیئت رزمندگان اسلام شهرستان مینودشت ، شهرک سپاه در منزل مدافع حرم شهید تولی ، ۱۴ مورد منزل بیماران صعب العلاج ، ۱۰ مورد منزل شهداء دفاع مقدس و یک مورد نیز مراسم وداع با پرچم با حضور خادمان ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان به همراه خانواده ها برگزار شد.

photo_2015-10-10_22-49-04

خالقی افزود: بطور میانگین تعداد ۱۵ هزار نفر از محبان و عاشقان اهل بیت علیهم السلام در این مراسمات فرهنگی معنوی شرکت و با عزاداری سروروسالار شهیدان کربلا به استقبال ماه محرم رفتند .

وی همچنین با اشاره به اجرای مراسمات ویژه در مناطق روستایی به صورت خودجوش و با تشکیل ستاد استقبال از پرچم گنبد حرم مطهر سیدالشهداء «ع» اذعان کرد: مردم با قربانی کردن گوسفند در جلوی پرچم و برافراشتن بیرق های عزاداری و مداحی مدیحه سرایان به استقبال ماه محرم رفتندو در واقع زنگ محرم را زودتر ازموعد مقرربه صدا درآوردند.

SAM_1231

photo_2015-10-10_22-48-47

همکاری ۴۴۰ خادم افتخاری در مدت ۲۲ روز با ستاد بازسازی عتبات عالیات

وی همچنین به ارادت ویژه مردم گنبد برای اجرای این برنامه ها اشاره کرد و گفت: در این ایام تعداد ۴۴۰ نفر روز خادمان افتخاری ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان گنبدکاووس با بکارگیری ۴ دستگاه خودروی شخصی خود پرچم را همراهی و در این مراسمات شرکت داشتند.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات گنبد اظهار کرد: مسئول ستاد و مسئول امور فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات گنبد نیز در این مراسمات ضمن سخنرانی کوتاه بمنظور ترویج فرهنگ حسینی در سطح شهرستان، گوشه هایی از فعالیتها و اقدامات ستاد بازسازی عتبات عالیات از بدو شکل‌گیری تا کنون را برای مردم بازگو می کردند.

SAM_1222

وی همچنین گفت: دراین مراسمات پس ازطواف پرچم ابا عبدالله در جمع عاشقان و محبان اهل بیت علیهم السلام ، آنها با تبرک جویی و بوسیدن پرچم و استشمام بوی عطر حرم سیدالشهداء «ع» کمک ها و هدایا و نذورات خودرا در راستای توسعه حرم مطهرامام حسین«ع» و ساخت صحن و شبستان حضرت زینب«س» در کربلای معلی تحویل خادمان این ستاد دادندکه در مجموع بیش از ۷۰۰ میلیون ریال شامل۴۲۲ میلیون و هشتادو یک هزارو ۲۰۰ ریال وجه نقد و ۳۰۱ میلیون ۷۰۷ ریال نیز خواهران محترم با اهداء انواع مختلف النگو، گوشواره، حلقه ، انگشتر، پلاک ، نیم سکه طلا و…. کمک کردند.

IMG_6076

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات گنبد، مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمن و باقیات و صالحات قراردادن برای خود و مبارزه با وهابیت و ناصبی را از نتایج اهتمام به امر بازسازی و توسعه اعتاب مقدسه دانست.

خالقی با اشاره به این مطلب که هم کسانی که در ستاد بازسازی عتبات عالیات بصورت افتخاری و فی سبیل الله خدمت وو نوکری اهل بیت علیهم السلام را انجام می دهند و هم کسانی که به اعتاب مقدسه می روند و با ارائه خدمات درروندبازسازی و توسعه حرم ها کمک می کنند و بویژه کسانی که هدایا و نذورات خودرا اعم از نقدی و غیرنقدی به هرمیزان و مبلغی به این کار فرهنگی معنوی اختصاص می دهند دقیقا در مسیرتعظیم شعائر اسلامی و احیاء امر ائمه اطهارعلیهم السلام قرار دارندو آثارمثبت دنیوی و اجراخروی شامل هرسه گروه خواهد شد.

photo_2015-10-10_22-58-24

برای سه خیر گنبدی سند افتخار صادر می شود

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان گنبدکاووس در ادامه گفت:در این مدت تعداد ۲ نفر از خیرین عزیز هرکدام با پرداخت ۲۱ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال اقدام به خرید یک خشت طلای گنبد امام حسین«ع» نمودند که ضمن صدور سند افتخار برای این عزیزان ان شاء الله نام آنان برروی این خشتهای خریداری شده حک خواهد شد.
وی همچنین افزود: یکی دیگر از خیرین نیز با پرداخت ۴۰ میلیون ریال، هزینه ساخت یک متر مربع از صحن حضرت زینب «س» را متقبل شد که برای این خیر محترم نیز سند افتخار صادر می شود.

رمضانعلی خالقی خاطر نشان کرد: پرچم گنبد نورانی حرم مطهر امام حسین «ع» درروز یکشنبه توسط ۴ نفر از خادمان این ستاد به استان خراسان شمالی برده شد تا تحویل ستاد بازسازی عتبات عالیات آن استان شود.
وی یادآور شد: مردم عزیزشهرستان گنبدکاووس می توانند همه روزه به جزء روزهای تعطیل در ساعات اداری با مراجعه حضوری هدایا و نذورات خود را به این ستاد تحویل دهند و از خیروبرکت دنیوی و اخروی برخوردار شوند و باقیات و صالحاتی برای خود و خانواده محترم خود ذخیره نمایند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.