1394-07-13 16:11
1365
0
21554
باغبانی عنوان کرد:

سالمندان 56 درصد خانوار تحت حمایت کمیته امداد گلستان را تشکیل می دهند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گلستان گفت: در حال حاضر 31 هزار و 106 خانوار بالغ بر 52 هزار و 936 نفر سالمند زیرپوشش این نهاد قرار دارند که 56 درصد خانوار مددجویان تحت حمایت استان را تشکیل می‎دهند.

به گزارش گلستان ما ٬ ابراهیم باغبانی با اشاره به اینکه تنها نهادی هستیم که بیشترین ارتباط را با سالمندان داریم، اظهار داشت: 70 درصد سالمندان زیرپوشش کمیته امداد ساکن روستا و 30 درصد آنها ساکن شهرها هستند که از این تعداد 40 درصد را مردان و 60 درصد را زنان تشکیل می‎دهند که بیشتر آنها سرپرست خانوار هستند.

وی اضافه کرد: متاسفانه 35 درصد از سالمندان زیر پوشش به تنهایی زندگی می‎کنند که این تنهایی موجب ایجاد مشکلاتی برای این افراد شده است.

باغبانی افزود: بیشتر سالمندان زیرپوشش در مناطق محروم و فقیرنشین ساکن هستند که به غیر از مشکل سالمندی با مشکلات دیگر همچون فقر، محرومیت و عدم دسترسی به منابع، رو‌به‌رو هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان با اشاره به اینکه کمیته امداد در طول سال خدمات مختلفی را برای سالمندان زیرپوشش ارائه می‎کند، تصریح کرد: در هفته سالمند نیز به منظور تجلیل از سالمندان موفق، تکریم سالمندان و تقویت جایگاه اجتماعی آنان، آگاه‎سازی از بهبود روش زندگی، ارتقای کیفیت آنان و ایجاد رضایت از زندگی از طریق خدمات رفاهی، بهداشتی، درمانی، توان‌بخشی و معیشتی برنامه‎های مختلفی را در سطح استان برای این عزیزان برگزار شد و مورد استقبال قرار گرفت.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.