1394-07-04 03:53
1800
0
21071
لزوم تجدید نظر در اداره مناسک حج ؛

اکثر قربانیان و مجروحین گلستانی حادثه منا از ترکمن ها هستند / رژیم آل سعود عید قربان ترکمن ها را به عزا تبدیل کرد

فاجعه ای که در مکه و در مراسم رمی جمرات در منا رخ داد و منجر به کشته شدن تعدادی زیادی از حجاج بیت الله الحرام و از جمله تعدادی از ترکمن های استان گلستان شد ، موجب ناراحتی و داغدار شدن ترکمن صحرا گشت .

به گزارش گلستان ما به نقل از آوای ترکمن ؛ در میان اعیاد مسلمین ، عید قربان همواره برای ترکمن های استان گلستان از یک منزلت و جایگاهی متمایز برخوردار بوده و برای آن چندین روز تعطیلات در نظر گرفته شده است .

در این ایام مردم ترکمن و خانواده ها مانند عید نوروز خریدهای زیادی انجام داده و قربانی نیز انجام می دهند و با انداختن سفره از مهمانان ترکمن و فارس پذیرایی می کنند، کودکان سرگرم شادی و بازی و بزرگسالان نیز این روزها را به همدیگر تبریک می گویند.

از سراسر استان نیز مدیران ، دوستان و مردم عادی نیز به مناطق ترکمن صحرا رفته و این عید بزرگ که عید بندگی خداوند می باشد را به عزیزان ترکمن تبریک گفته و از سفره اطعام پهن شده روزی می خورند.

اما امسال عید قربان برای ترکمن صحرا تبدیل به عزا شد . فاجعه ای که در مکه و در مراسم رمی جمرات در منا رخ داد و منجر به کشته شدن تعدادی زیادی از حجاج بیت الله الحرام و از جمله تعدادی از ترکمن های استان گلستان شد ، موجب ناراحتی و داغدار شدن ترکمن سحرا گشت .

در حالیکه خانواده ها و اقوام خود را برای پذیرایی مناسب از حاجیان آماده می کردند و در حالیکه کودکان از سوغاتی پدربزرگ و مادربزرگ خود سخن می گفتند ناگهان خبری چون بغض در گلوی مردم خونگرم ترکمن پیچید و آن فاجعه ای بود که درست در روز عید قربان در منا رخ داد.

طبق اعلام اسامی کشته شدگان تعدادی از شهدای این واقعه از ترکمن های گنبد کاووس هستند و یکی دو نفر هم از بندرترکمن در این لیست حضور دارند البته جای شکر باقی است که حال عمومی خانم مرجان نازقیلچی فرماندار بندرترکمن خوب است و جراحت وی نیز سطحی بوده است .

دولت عربستان باید پاسخگوی این وضعیت و عزای ملت ایران و خانواده بزرگ و فهیم ترکمن صحرا باشد چرا که هیچگاه تا به این حد ناامنی و بی کفایتی در سفر حج نبوده و نمی دانیم چرا امسال مدام حجاج و خانواده های آنها در استرس هستند و هر از گاهی خبر ناگواری می شنوند.

امیدواریم دولت آل سعود کمی سر عقل بیاید و به جان مردم مسلمان هم رحم کرده و اینگونه خودخواهی را کنار بگذارد و این می طلبد که اداره امور حج بر گردن عده ای مصلحان دنیای اسلام بیفتد تا بتوانند با نظارت و مدیریت بهتری این مناسک هر ساله اجرا شود.

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.