1394-07-02 05:03
2340
0
20939
پولادوند خبرداد:

برگزاري دوره آشنایی با " قوانین و مقررات صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستاییان و عشایر " برای 300 دهیار

سرپرست صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان وعشایر گلستان از برگزاری دوره آموزشی آشنایی با " مجموعه قوانین و مقررات صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستاییان و عشایر "  برای دهیاران روستاهای بیش از هزار نفر جمعیت خبر داد و گفت: 300 نفر از دهیاران استان در این دوره با فعالیت صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر آشنا شدند.

به گزارش گلستان ما؛ دانیال پولادوند در حاشیه برگزاری این دوره، افزود: دهیاران مدیران روستا هستند و با کشاورزان و روستاییان ارتباط نزدیکی دارند به همین دلیل می توان از این ظرفیت برای اطلاع رسانی عمومی و آگاه سازی روستائیان از مزایای عضویت در صندوق بهره جست.

وی آشنایی دهیاران از فعالیت صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر را در حوزه مسئولیت اجتماعی آنان یک ضرورت دانست و تصریح کرد: در این دوره آموزشی مزایای عضویت در صندوق تشریح و شرایط ثبت نام متقاضیان و امکان برخورداری افراد از مستمری پیری، مستمری از کار افتادگی کلی و مستمری بازماندگان تحت تکفل بیمه شده به صورت کامل بیان شد.

پولادوند با بیان این نکته که این دوره آموزشی در شرق و غرب استان برای دهیاران برگزار شد ، افزود : استفاده از مدرس کشوری برای آموزش بهتر دهیاران از دیگر تسهیلاتی بود که صندوق بیمه روستایی برای این دوره در نظر گرفت .

وی در خصوص شرط برقراری مستمری پیری روستائیان گفت: در حال حاضر افراد با داشتن 65 سال سن و ۱۵سال سابقه پرداخت حق بیمه می توانند از مستمری پیری صندوق استفاده کنند.

پولادوند در توضیح مستمری از کار افتادگی کلی بیان کرد: افرادی که عضو این صندوق می شوند در زمان عضویت شغلی را اظهار می کنند که اگر پس از عضویت افراد حوادثی ناشی از شغل آنان حادث شود که منجر به ازکارافتادگی کلی بیمه شدگان شود بر اساس قوانین و مقررات صندوق و با تأییدیه کمیسیون پزشکی بدون در نظر گرفتن مدت زمان عضویتشان در صندوق می توانند از مستمری ازکارافتادگی صندوق بهره مند شوند کمااینکه حادثه ناشی از شغل بیمه شدگان ، یک ساعت پس از عضویت آنان در صندوق باشد.

سرپرست صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر گلستان اضافه کرد: بر اساس رأی کمیسیون پزشکی صندوق ، افرادی که بیش از 66 درصد توان کار  را از دست دهند می توانند از مستمری ازکارافتادگی بهره مند شوند و ماهیانه از این صندوق حقوق دریافت نمایند . وی در ادامه گفت : در صورتی که از کار افتادگی بیمه شدگان ناشی از بیماری و یا حوادث غیر ناشی از کار تشخیص داده شود مشروط به اینکه یک سال سابقه و 90 روز ارتباط بیمه ای متصل در زمان حادثه یا بیماری نزد این صندوق داشته باشند می توانند از مزایای ازکارافتادگی کلی صندوق استفاده کنند .  

وی در خاتمه در خصوص محدودیت سنی عضویت در صندوق اظهار کرد : تمامی افراد ساکن در مناطق روستایی و عشایری ، ساکنین شهرهای کمتر از بیست هزار نفر  جمعیت ، کشاورزان ساکن در شهرهای بزرگ ، کلیه رانندگان حمل و نقل بار و مسافر بین شهری و کارکنان و اعضاء سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و مراکز دامپزشکی بالای ۱۸سال سن بدون در نظر گرفتن سقف سنی می توانند عضو صندوق شوند .

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.