1394-05-17 05:27
1275
1
18668

اهانت به روستائیان از نتایج اخلاق اشرافی‎گری است / بار انقلاب همیشه بر دوش روستائیان و محرومان بوده

مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) گرگان گفت: اهانت به روستائیان و کسانی که در نقاط محروم زندگی می‎کنند از نتایج اخلاق اشرافی‎گری است.

به گزارش گلستان ما ؛ حجت‎الاسلام سیدمحسن طاهری امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در واکنش به سخنان اخیر هاشمی‌رفسنجانی در اهانت به روستائیان اظهار کرد: یکی از دلایل انحراف جوامع در رفاه‎زدگی آنان است.

وی تصریح کرد: کسانی که به خاطر برخورداری از امکانات فراوان توجه به معنویت، دین، اخلاق، خدا و قیامت ندارند از این جهت هم خودشان دچار انحراف می‎شوند و هم دیگران را به همراه خودشان می‎کشانند، نمی‎خواهم بگویم آقای هاشمی‌رفسنجانی در تعبیری که از روستائیان به کار بردند تحقیر روستائیان مدنظرشان بوده است.

مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) گرگان به موضوع فتنه 88 اشاره کرد و افزود: یکی از دلایل ایجاد فتنه 88 تفاوت کاندیدایی بود که موردنظر مردم عادی که عمدتا از قشر متوسط به پایین جامعه بودند با کاندیدایی که اقلیت اشرافیت را مدنظر داشت این تفاوت سبب شد کسانی که اقلیت اشرافی‎گری جامعه را تشکیل می‎دهند به خاطر خوی تکبری که در آنها وجود دارد نتوانستند کاندیدای موردنظر مردم را تمکین کرده و بپذیرند.

طاهری بیان داشت: متاسفانه روش اقتصادی که مدنظر هاشمی و دولت فعلی است برگرفته از اقتصاد لیبرالی است که نتیجه‎اش را امروز در غرب که پایه‎گذار این رویکرد اقتصادی است می‎بینیم، این روش برای انقلاب اسلامی نیز تبعات زیادی داشته است.

* انقلاب اسلامی عمدتا از قشر محروم و متوسط به پائین جامعه آغاز شد

وی گفت: انقلاب اسلامی عمدتا از قشر محروم و متوسط به پائین جامعه آغاز شد، اساس اسلام نیز همین بوده، در قرآن‌کریم نیز می‎بینیم که عده‎ای به پیامبران و یا حضرت نوح (ع) انتقاد می‎کردند که چرا یک عده افراد پست دوروبرتان را گرفتند، این به خاطر این است که افراد مستضعف در نظر افراد مستکبر پست دیده می‎شوند در حالی که از دیدگاه اسلام، پستی و خواری افراد به دور شدن از مسیر حق برمی‎گردد.

مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) گرگان تاکید کرد: انقلاب اسلامی ایران عمدتا از اقشار محروم و مستضعف جامعه آغاز شد و بعد از انقلاب نیز همین قشر بودند که حامی انقلاب به خصوص در جریان دفاع مقدس و در صحنه‌های مختلف بودند.

طاهری گفت: متاسفانه امروزه کسانی که به مرور زمان در اثر رانت‎خواری‌ها و فراهم بودن برخی از شرایط با اینکه خودشان جزء انقلابیون بودند گرفتار دنیا و اشرافی‎گری شدند آنان سابقه فکری خودشان و گذشته خودشان را فراموش کردند و توجه‌شان به اطرافیان و نزدیکان‎شان که گرفتار خوی اشرافی‎گری دارند کم شده است.

وی بیان داشت: کسانی که دچار اشرافی‎گری شدند در اثر ظلم‎ها، تبعیض‎ها و رانت‎خواری‌ها به این جایگاه دست پیدا کردند، اگر قرار باشد قشر محروم جامعه مورد توجه قرار بگیرند یقینا قشر محروم به دنبال تحقق عدالت هستند اینکه تبعیض‎ها از بین برود و حقوق مردم رعایت شود.

طاهری افزود: چنانچه قرار باشد عدالت تحقق پیدا کند باید اشراف و کسانی که به دنبال خوش‎گذرانی‎های آنچنانی هستند در این زمینه متضرر می‎شوند برای اینکه جلوی ضرر خیالی خودشان را بگیرند چاره‎ای ندارند جز اینکه حقوق اقشار مستضعف جامعه را پایمال کند و مطالبه‎گری آنها را در زمینه عدالت و رفع تبعیض نادیده بگیرند این عامل اصلی خوی اشراف‎‎گری و تحقیر روستاییان و قشر محروم جامعه است.

وی خاطرنشان کرد: طبیعتا اگر قرار باشد منافع این جور افراد تامین شود باید دائما خوی مطالبه‎گری قشر محروم جامعه سرکوب و نادیده گرفته شود.

مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) گرگان بیان داشت: متاسفانه هاشمی‌رفسنجانی خواسته یا ناخواسته در این سال‌‌های اخیر موضع‎گیری‌ها و سخنانی داشتند که نتیجه‎ای جز سوءاستفاده دشمن و جریان فتنه نداشته است ایشان علاوه بر این مسئله، طی روزهای اخیر نیز مطالبی درباره برخی نهادهای مقدس و قانونی کشورمان مطرح کردند و در این سخنان هیچ برداشتی غیر از ایجاد فتنه جدید نمی‎توان کرد.

طاهری گفت: ما توقعی که از آقای هاشمی‌رفسنجانی داریم این است که از گذشته، از جریان فتنه و از حماسه 9 دی درس بگیرند و همراه مردم، نیروهای مومن و حزب‌اللهی باشند و خودشان را از برخی اطرافیان و نزدیکان که به شدت گرفتار فتنه هستند و توجه آنها به غربی‌ها و آمریکاست نجات دهند این تنها راهی است که باعث عاقبت بخیری آقای هاشمی خواهد شد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.