1394-04-15 06:23
1910
0
17172
شب تایید تقدیر انسانها؛

تصاویر/ مراسم احیای شب نوزدهم ماه رمضان در رامیان

مراسم احیای شب قدر، شب نوزدهم ماه مبارک رمضان، با حضور عشاقان حضرت علی(ع) در مساجد شهرستان رامیان برگزار شد.

به گزارش گلستان ما به نقل از گل رامیان، مراسم معنوی احیای شب نوزدهم ماه رمضان، شبی است که تقدیر انسانها در آن شب نوشته می شود، با حضور فرماندار و مسئولین و جمع کثیری از عشاقان امیرالمومنین حضرت علی(ع) در مسجد جامع رامیان برگزار شد.

در این شب از کودک و بزرگ ، مرد و زن ،پیر و جوان همه با دلهایی شکسته و سرشار از امید اجابت دعا به درگاه معبودشان در این مراسم معنوی شرکت کرده بودند که به واسطه قرآن دستهای گدایی را بسوی آسمان خالقشان بلند کنند و پروردگار را به چهارده معصومش قسم یاد کنند و طلب مغفرت و عافیت را ازدرگاهش بطلبند.

مراسم از ساعت 22 با قرائت دعای افتتاح آغاز و سپس با سخنرانی حجت الاسلام باقری، مراسم قرآن به سر ادامه داشت و با دعای جوشن کبیر به پایان رسید.

ghaddrr1

ghaddrr2

ghaddrr3

ghaddrr4

ghaddrr5

ghaddrr6

ghaddrr7

ghaddrr8

ghaddrr9

ghaddrr10

ghaddrr11

ghaddrr13

ghaddrr12

قرائت دعای جوشن کبیر

قرائت دعای جوشن کبیر بعد از مراسم قرآن به سر در اولین شب قدر با حضور عاشقان و شیفتگان امیرالمومنین(ع) با نوای الغوث الغوث در آسمان رامیان طنین انداز شد.

این مراسم همزمان با سراسر کشور در کلیه مساجد شهرستان رامیان و دو مسجد جامع و جعفری برگزار شد که تصاویر آن را در ادامه خواهید دید.

شرح دعای جوشن کبیر

دعای جوشَن کبیردعایی پر فضیلت برای شیعیان است که در آن خدا به نام‌ها و صفات گوناگون که در آیات و روایات اسلامی آمده‌است خوانده می‌شود.

خواندن این دعا در شبهای فدر توسط شیعیان انجام می‌شود و بر این باورند که این دعا را جبرئیل به پیامبر اسلام آموزش داده‌است این دعا از ۱۰۰ فصل تشکیل شده‌است که پس از پایان هر بخش، عبارت «سُبْحَانَکَ یَا لا إِلَهَ إِلا أَنْتَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ خَلِّصْنَا مِنَ النَّارِ یَا رَبِّ» خوانده می‌شود.

در جوشن کبیر، ۱۰۰۱ نام از نام‌هایی که مسلمانان برای خدا متصور هستند ذکر شده‌است.

joshan1

joshan2

joshan3

joshan4

joshan5

joshan6

joshan7

joshan8

joshan9

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.