1394-04-14 21:15
1425
0
17161
مراسم شب قدر در گرگان برگزار شد:

آیت الله العظمی علوی گرگانی : افتخار شیعه پیرو علی (ع) و ولایت بودن است

مرجع عظام تقلید در مراسم شب قدر گرگان گفت :علی (ع) افتخار شیعه است و وجود مبارک ایشان از آغاز زندگی تا پایان ، سراسر درس های آموزنده و حکمت است.

به گزارش گلستان ما ؛ همزمان با سراسر کشور مردم خونگرم گرگان نیز مراسم شب قدر شب نوزدهم ماه مبارک رمضان را برگزار کردند .

اوج جمعیت و کانون حضور مردم در مراسم شب قدر گرگان در مسجد جامع گرگان بود که طی دو مراسم که اولی از ساعت 10:30 به امامت حضرت آیت الله میبدی شروع شد و دومین مراسم نیز از ساعت 12:30 دقیقه شب به امامت حضرت آیت الله العظمی علوی گرگانی برگزار شد.

حضرت آیت الله العظمی محمد علی علوی گرگانی دربخشی از سخنان خود با توجه به فضائل و مناقب حضرت علی (ع) ، ایشان را افتخار شیعه و خلقت خواند و افزود: امشب شب افتخار ولایت است .

وی گفت: وجود مبارک حضررت علی (ع) از آغاز زندگی تا پایان ، سراسر درس های آموزنده و حکمت است.

ایشان فرمودند: امشب از طرفی احتمال شب قدر می رود و از طرفی شب ضربت خوردن حضرت امیرالمومنین علی (ع) می باشد و این برای ما یک فرصت است.

این مرجع عظام تقلید اضافه کرد: در مراسم امشب حتی کودکان و گنهکاران نیز می توانند حضور یابند و به درگاه باریتعالی برای بخشش خود دعا کنند.

آیت الله علوی گرگانی خاطرنشان ساخت: امشب در حق یکدیگر دعا کنید همانطور که در اسلام سفارش شده "الجار ثم الدار" یعنی ابتدا همسایه بعد خانه و این موضوع موجب همدلی و مودت خواهد شد.

وی در پایان اشاره ای به شب های آخر شهادت حضرت علی (ع) داشتند و افزودند: حضرت در این شبهای آخر ، هر شب مهمان یکی از فرزندان بود ، شبی منزل حسین (ع) ، حسن (ع) ، زینب و ام کلثوم و از راه خانه همین فرزندان به مسجد کوفه رفت .

وی ادامه داد: محبت این امام همام دامن ابن ملجم ملعون را نیز گرفت و در حالی که وی با شمشیر زهرآلودش در مسجد کوفه خواب بود ، او را بیدار کرد .

انتهای پیام /  

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.