1394-04-14 09:29
985
0
17141
استاد برجسته دانشگاه تهران:

تفکرات لیبرالیستی برخی مسئولین دولتی مانع درمان اقتصاد ایران شده است/ ریشه تمام مشکلات کشور در مدیریت غلط است نه تحریم ها !

استاد برجسته دانشگاه تهران گفت: برخی مسئولین دولتی سعی می کنند وضعیت کشور را بحرانی نشان داده تا تفکرات لیبرالیستی را در اقتصاد ایران اجرا نمایند.

به گزارش گلستان ما به نقل از«دانشجو سلام»؛ ابراهیم رزاقی استاد دانشگاه تهران و اقتصاد دان عصر روز گذشته در جمع اساتید شرکت کننده در طرح ضیافت اندیشه دانشگاه گلستان، مدیریت جهادی و خود باوری را کلید حل مشکلات اقتصادی کشور خواند.

وی تصریح کرد: زمانی ما به شدت تحریم نظامی شده بودیم در حالی که امروز صنعت دفاعی ما کمترین وابستگی به خارج دارد چرا که مدیران با روحیه جهادی وارد عمل شدند و صنایع دفاعی را بوجود آوردند و این الگو می شود و در زمینه اقتصاد نیز باید چنین مدیرانی با روحیه جهادی و خودباوری کمرهمت ببندند.

دکتر رزاقی افزود: مسئله این است که مدیران خاص می توانند اینطور جهادی عمل کنند و اقتصاد مقاومتی را در کشور نهادینه نمایند که امروز متأسفانه در بدنه اجرایی و دانشگاهی به علت رخنه تفکر لیبرالی کمرنگ شده است.

دولت عملأ با تکیه بر منابع نفتی به فقیرسازی کشور کمک می کند

استاد برجسته دانشگاه تهران دلالی را بعد از دلار بزرگترین مانع اقتصاد ایران دانست و خاطرنشان کرد: ما باید مانند کشورهای صنعتی با اخذ مالیات ، کمک به تعاونی های اقتصادی به جای بانکها،مبارزه با مفاسد اقتصادی به اقتصاد کشور کمک کنیم چراکه دولت عملأ با تکیه برمنابع نفتی به فقیرسازی جامعه کمک می کند.

امروز مدیریت غلط پدر کشور را در آورده است

دکتر رزاقی در ادامه با انتقاد از سخنان رییس جمهور که حتی آب خوردن مردم را به تحریم ها نسبت می دهد گفت: سعی می کنند وضعیت کشور را بحرانی جلوه دهند و می گویند تحریم ها ملت را از پای در آروده در حالی که مدیریت غلط پدر کشور را درآورده است.

وی اذعان کرد: امروز تفکر لیبرالی مسئولین اقتصادی مانع درمان اقتصاد بیمار کشور شده است و این تفکر با تولید در تناقض می باشد.

وی متذکر شد: متاسفانه رییس جمهور و برخی مسئولین دولتی سعی دارند فضای کشور را بحرانی نشان دهند تا اینطور القاء شود که کلید حل مشکلات در دست آمریکاست درحالی که این تفکر کاملا غلط است.

وی اظهار کرد: همانطور که در فتنه ۸۸ مردم از نظام دفاع و فتنه را خاموش کردند امروز نیز با تقویت نیروی مردمی و اقتصاد مقاومتی می توان به اقتصاد کشور کمک نمود ، همانگونه که مقام معظم رهبری نیز تنها را ه حل مشکل اقتصاد کشور را اقتصاد مقاومتی وبه میدان آورن مردم می دانند.

نویسنده کتاب معروف اقتصاد ایران با بیان این مطلب که هیچ کشوری با تفکر لیبرالی رشد نکرد گفت: کشورهای سرمایه داری مانند انگلیس، آمریکا و ژاپن با حمایت از تولیدات داخلی خود رشد کرده اند اما متاسفانه در ایران نه تنها از تولیدات داخلی دفاع نمی شود بلکه کیفیت محصولات داخل را نیز زیر سوال می برند.

دولت در عمل باید پایبندی به فرمایشات رهبری را نشان دهد

وی با طرح این سوال که چرا با گذشت سه سال از سخنان مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی این مهم اجرا نمی شود اظهار کرد: متاسفانه لیبرالیسم اقتصادی در فضای مختلف کشور نفوذ کرده است و دولت سعی می کند با وارونه نشان دادن مطالب، همه چیز را به رهبری نسبت دهد و تمام مشکلات را به گردن رهبری بیاندازد پس باید دولت در عمل پایبندی به فرمایشات رهبری را نشان دهد.

استاد برجسته دانشگاه تهران در پایان با انتقاد از اینکه در کشور اینطور القا می کنند که فقط آمریکا می تواند نجات دهنده ما باشد گفت: تکیه بر نیروی مردمی و حمایت از تولیدات داخلی و اقتصاد مقاومتی راه رسیدن به پیشرفت اقتصادی ومقابله با تحریم هاست و این تفکر که بازار را آزاد بگذاریم راه خودش را پیدا می کند دروغ محض است!

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.