1394-04-14 13:58
1442
0
17139
اردو های جهادی و حرکت داوطلبانه برای محرومیت زدایی؛

روزه هایی که با طعم جهاد فرهنگی افطار می شود + تصاویر

تابستان، همیشه برای دانشجویان علاقه مند به فعالیت های فرهنگی،عمرانی در مناطق محروم از اهمیت خاصی برخوردار است و هر ساله شاهد تبلور این احساس خداپسندانه در قالب اعزام گروههای جهادی به مناطق محروم هستیم.

به گزارش گلستان ما به نقل از قابوس نامه، این گروههای بسیج دانشجویی گنبدکاووس که هرساله در جهاد با نفس پا در مسیر خدمت رسانی به مناطق محروم می گذارند این بار در ماه مبارک رمضان افطار را با طعم جهاد فرهنگی تجربه می کنند.

مسئول بسیج دانشجویی شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اشتیاق دانشجویان به شرکت در این جهاد فرهنگی علی رغم شدن گرما در تابستان گفت: دانشجویان بسیجی در ماه رمضان ،از اوقات فراغت و کنار خانواده بودن صرف نظر کرده و به فعالیتهای فرهنگی در روستا می پردازند.

IMG_0275

رضا ممشلی اردوهای جهادی را یکی از ضروریات جامعه امروزعنوان کردو افزود: فزایش سطح فرهنگی و مهارتی روستا در زمینه سبک زندگی اسلامی و شکل گیری تمدن نوین اسلامی یکی از اهداف اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران است که بدون مجاهدت در راه نجات جامعه امکان پذیر نمی شود.

ممشلی با عنوان این مطلب که امسال۱۸گروه جهادی از شهرستان گنبد جهت اعزام به مناطق محروم برنامه ریزی شده است در خصوص گروه مستقر در روستای امیدآباد دهستان سلطانعلی شهرستان گنبد گفت: این گروه که متشکل از دانشجویان بسیجی دانشگاه دولتی گنبد کاووس می باشد، به مدت ۱۰ روز در روستای امید آباد حضور خواهند داشت ودر این مدت به انجام فعالیت های فرهنگ ، آموزشی و شناسایی مشکلات مردم روستا خواهند پرداخت.

IMG_0268

در ادامه این گفتگو سرگروه جهادی روستای امید آباد نیز با اشاره به استقبال مردم روستا از برنامه های گروه جهادی گفت :روستائیان از کلاس های این گروه جهادی استقبال خوبی داشته اند و تعداد قابل توجهی نیز ثبت نام کرده اند.

رویا تقی پور کلاس هایی چون سرود،قرآن،خیاطی،کاردستی ونقاشی برای سنین مختلف سنی در دو گروه خواهران و برادران را از جمله کلاس های آموزشی برشمرد و افزود: همچنین جهت تقویت سطح درسی دانش آموزان روستا کلاسهای ریاضی،علوم و ادبیات برای آنها برنامه ریزی شده است.

IMG_0408

.این بانوی جهاد گر بسیجی با اشاره به منویات رهبری در خصوص تقویت سبک زندگی اسلامی اذعان کرد: درراستای اجرای این امر مهم در روستا نیز همایش های مبارزه با اعتیاد و آسیب های ماهواره برای خانواده ها برگزار می شود و در کنار آن کلاس های هنری و خانه داری ویژه بانوان در مدت حضورمان در روستا دایر می باشد.

IMAG1233

با توجه به اهمیت تقویت بعد معنوی در روستا ها نیز روحانی عضو این گروه جهادی نیز گفت: باتوجه به قرار داشتن در ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای برگزاری جلسات رفع شبهات دینی از جوانان است که سعی می کنیم در این مدت از این فرصت استفاده کنیم .

علیرضا غلامعلی تبار برگزاری حلقه های صالحین و طرح مباحث مهدویت را جهت تقویت مسائل اعتقادی جوانان روستا لازم و ضروری دانست و افزود: این گروه همچنین باهدف تقویت روحیه و فرهنگ شهادت برگزاری مراسم یادواره شهدا در روستا را برنامه ریزی کرده است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.