1394-02-23 17:13
1967
0
14632
حجت الاسلام والمسلمین حقی :

جعل مهر وزارت خارجه در گرگان و چین / دو برادر به عنوان متهم بازداشت شدند

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان گفت: رسیدگی به پرونده مهرهایی که در چین جعل و برای استفاده به گرگان فرستاده شده بودند، آغاز شد.

به گزارش گلستان ما به نقل از روابط عمومی دادگستری گلستان ، حجت‌الاسلام والمسلمین حقی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان اظهار داشت: متهمان این پرونده 2 برادر هستند که یکی از آن‌ها که ساکن چین است، 13 مهر مربوط به نهادهایی مانند وزارت امورخارجه ، دانشگاه تبریز، سرکنسولگری ایران در چین و تعدادی دیگر از سازمان‌ها را جعل کرده بود.

وی با بیان این که مهرهای ساخته شده ، از طریق پست هوایی به ایران ارسال شده، افزود :  این مهرها با هوشیاری ماموران بازرسی فرودگاه کشف و با تلاش ماموران گمنام امام زمان (عج) و انجام کارهای اطلاعاتی متهم ساکن در ایران نیز شناسایی و مهرهای جعلی ضبط شد.

به گفته دادستان عمومی و انقلاب  مرکز استان گلستان ، متهم پس از دستگیری برای انجام تحقیقات بیشتر و سیر مراحل قانونی به دادسرای مرکز استان گلستان اعزام و در  شعبه سوم بازپرسی مورد بازجویی قرار گرفت .

حقی تصریح کرد: این متهم ضمن اعتراف به جرم خود و همدستی برادرش در چین ، گفته است قصد داشتند با استفاده از این مهرها ، مدارکی را در ایران به صورت جعلی تهیه و تحت عنوان دانشجوی بورسیه خارج از کشور، ارز دولتی دریافت کنند.

وی گفت: قاضی پرونده پس از اخذ اعترافات متهم با صدور قرار قانونی دستور بازداشت این شخص را برای تکمیل پرونده صادر کرد.

حقی تصریح کرد : دادسرای مرکز استان اقدامات لازم را از طریق اینترپل برای دستگیری متهم دیگر این پرونده که ساکن کشور چین است به عمل آورده تا با دستگیری این شخص نیز این پرونده به سرانجام قانونی خود برسد.

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.