1394-02-19 07:35
4640
0
14413
آزمایش‌های متخصصان پزشکی قانونی ثابت خواهد کرد؛

قاتل قدیمی، مظنون اصلی قتل پسربچه ۴ ساله در مرز اینچه برون

آزمایش‌های متخصصان پزشکی قانونی ثابت خواهد کرد مردی که سال‌ها پیش پسربچه‌ای را در منطقه مرزی اینچه‌برون به قتل رسانده بود، قاتل محمدجواد ۴ ساله در تعطیلات نوروز امسال است یا نه.

به گزارش گلستان ما، اين مرد كه گفته مي‌شود دچار مشكلات رواني است، به قتل محمدجواد اعتراف كرده اما پليس براي كشف حقيقت در انتظار نتايج آزمايش‌‌هاي پزشكي قانوني است.

فروردين امسال يك خانواده دزفولي تصميم گرفتند براي سفر و ديدن اقوام عازم استان گلستان شوند. آنها راهي شهرستان گنبد شدند و چند روزي را در كنار اقوام گذراندند و در آخر تصميم گرفتند سري نيز به بازارچه مرزي اينچه‌برون بزنند. گشتن در بازارچه مرزي چند ساعتي طول كشيد و حدود ساعت 14، زماني كه محمدجواد 4ساله پشت سر مادرش در بازارچه راه مي‌رفت، ناگهان ناپديد شد.

زن جوان وقتي ديد از پسرش خبري نيست سراسيمه اطراف را گشت و پس از اينكه ردي از او به‌دست نياورد، ماجرا را به ديگر اعضاي خانواده نيز خبر داد. در چشم بر هم زدني، همه اعضاي خانواده براي پيدا كردن محمدجواد بسيج شدند اما او ناپديد شده بود. در اين ميان چند نفر از فروشنده‌ها مي‌گفتند كه صداي گريه كودكي را شنيده‌ اما چهره او را نديده‌اند.

وقتي خبر گم شدن محمدجواد به پاسگاه مرزي رسيد، عمليات جست‌وجو وارد مرحله‌اي تازه شد. مردم محلي، نيروهاي بسيج و مأموران پليس جست‌وجوي گسترده‌اي را براي يافتن محمدجواد شروع كردند اما اين جست‌وجوها نتيجه‌اي نداشت. در اين ميان پدر و مادر پسربچه كه چشم‌به‌راه پسرشان بودند با انتشار گسترده آگهي از مردم براي پيدا كردن پسرشان كمك خواستند.

حتي پدر محمدجواد قول داد كه هركس پسرش را پيدا كند، همه دارايي خود را به او تقديم خواهد كرد تا اينكه حدود 8روز بعد، آنچه خانواده پسربچه از آن وحشت داشتند، اتفاق افتاد. مرد چوپاني كه هنگام چراي گوسفندان جسد پسربچه‌اي را آن‌سوي خط مرزي و زير يك پل پيدا كرده بود، سراسيمه خودش را به مأموران رساند تا آنها را در جريان قرار دهد.

جسد متعلق به محمدجواد 4ساله بود كه ظاهرا بر اثر خفگي به قتل رسيده بود. طبق گفته پزشكي قانوني حدود 6روز از مرگ او مي‌گذشت و جسد چند روز پس از جنايت به اين منطقه منتقل شده بود.با پيدا شدن جسد محمدجواد، تحقيقات گسترده مأموران براي كشف راز اين جنايت شروع شد و از آنجا كه احتمال مي‌رفت عامل جنايت يكي از افراد محلي باشد، مأموران به پرس‌و‌جو از اهالي پرداختند. طولي نكشيد كه سرنخ‌هايي از مرد جواني كه به‌نظر مي‌رسيد در اين جنايت نقش دارد به‌دست آمد. عده‌اي مي‌گفتند كه پسربچه را همراه اين مرد ديده بودند و عده‌اي نيز مدعي بودند كه عامل جنايت اوست.

در اين ميان بررسي‌هاي پليسي نيز نشان مي‌داد كه مرد جوان كه دچار مشكلات رواني است، در حدود 16سال پيش نيز به اتهام قتل پسربچه‌اي دستگير شده بود. در آن زمان او پس از ربودن پسربچه‌اي از اهالي منطقه او را به دشت برده و با ضربات سنگ به قتل رسانده بود اما پس از دستگيري و با توجه به گزارش پزشكي قانوني مبني بر بيماري رواني وي، اين مرد از مجازات گريخته و مدتي بعد نيز آزاد شده بود.

با اين اطلاعات مأموران به سراغ مرد جوان رفتند و او را دستگير كردند. او در بازجويي‌ها به قتل محمدجواد اعتراف كرد و گفت كه پس از ربودن او دست به قتل وي زده است. با توجه به وضعيت رواني وي، مرد جوان در اختيار پزشكي قانوني قرار گرفت تا بررسي‌هاي آثار به جامانده در محل پيدا شدن جسد و تطبيق آن با دي‌ان‌اي مرد جوان، راز اين جنايت را فاش كند./ همشهری

انتهای پیام/

مطالب مرتبط:

جسد پسر 4 ساله دزفولی گمشده در مرز گلستان پیدا شد/ جنازه به پزشک قانونی گرگان انتقال داده شد

تلاش یک خانواده دزفولی برای یافتن فرزند گمشده خود در گلستان + تصویر

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.