1394-02-01 23:34
2191
1
13605
معاون هنري ، سينمايي ارشاد گلستان:

29 مرداد هفتمین جشنواره پویانمایی رضوي در گرگان برگزار مي شود / تشريح اقدامات دبيرخانه جشنواره

معاون هنری، سینمایی سمعی و بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي گلستان گفت : امسال در تاریخ 29 مرداد ماه نیز میزبان هفتمین دوره جشنواره پویا نمایی و نخستین جشنواره بازیهای رایانه ای خواهیم بود.

به گزارش گلستان ما ؛ قاسم قندهاری معاون هنری، سینمایی سمعی و بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي گلستان اظهاركرد:با توجه به اينكه مدت 6 سال است كه جشنواره پويانمايي رضوي  شش ساله به صورت موفقيت آميز در گلستان برگزار شده است امسال در تاریخ 29 مرداد ماه نیز میزبان هفتمین دوره جشنواره پویا نمایی و نخستین جشنواره بازیهای رایانه ای خواهیم بود.

وی در خصوص مقدمات برگزاری جشنواره گفت: دبیرخانه هفتمین جشنواره پویانمایی و نخستین جشنواره بازیهای رایانه ای سیره رضوی گلستان، با هدف اشاعه ترویج فرهنگ منور رضوی از اوایل فصل پاییز فعالیت خود را آغاز نمود . دبیرخانه در مهر ماه تشکیل و شیوه نامه جشنواره، توسط اعضای دبیرخانه تهیه و به دبیرخانه دائمی جهت بررسی ارسال شد.

قندهاری در ادامه خاطر نشان کرد: پس از چاپ 1000 پوستر  و  2000  فراخوان جشنواره مراحل ارسال آن به سراسر کشور به ویژه ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سراسر استانها، مراکز صدا و سیما، حوزه های هنری سراسر کشور و دفاتر انجمن سینمای جوان سطح کشور و همچنین دانشگاهها و مراکز علمی که رشته های مرتبط با رشته انیمیشن و بازیهای رایانه ای و همچنین تمامی مکانهای فرهنگی و هنری صورت گرفته است.

معاون هنری، سینمایی سمعی و بصری به برخی از فعالیت های دبیرخانه در دوره ششم اشاره نمود و گفت: دبیرخانه این جشنواره با برگزاری جلسات متعدد با حضور هنرمندان فعال در زمینه تولید انیمیشن و بازی های رایانه ای در سطح استان گلستان اقدام نمود تا ضمن ایجاد پویایی، نشاط و انگیزه در بین هنرمندان از نظرات و پیشنهادات این مجموعه ارزشمند جهت افزایش سطح کمی و کیفی جشنواره استفاده نماید،

وي تصريح كرد: انتخاب اعضاء علمی جشنواره از بین متخصصین این امر و ارسال اسامی آنها به دبیرخانه دائمی جشنواره ،برگزاری 5جلسه هماهنگی بین اعضای دبیرخانه و عوامل اجرایی جشنواره، امضای تفاهم نامه برگزاری جشنواره با بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) و ارسال آن به دبیرخانه مرکزی و ارسال مشخصات شرکت مجری برگزاری جشنواره به دبیرخانه مرکزی از مهمترین فعالیت شش دوره می توان نام برد.

معاون هنری همچنین خاطر نشان کرد: جشنواره پویانمایی رضوی در دو بخش اصلی و جنبی برگزار می گردد که بخش اصلی آن مسابقه فیلم کوتاه انیمیشن وفیلمنامه نویسی رضوی بخش جنبی آن برگزاری نشست های تخصصی و کارگاههای آموزشی با حضور مهمانان و اساتید صاحب نظر، برگزاری نمایشگاه هنری، نمایش انیمیشن های برگزیده شش دوره قبلی جشنواره و انیمیشن های برتر می باشد.

قندهاری بازیهای رایانه ای را یکی دیگر از بخشهای جشنواره بیان کرد و گفت: نخستین جشنواره بازیهای رایانه ای نبوی، علوی و رضوی در دو بخش اصلی و جنبی برگزار می گردد که بخش اصلی آن مسابقه بازیهای رایانه ای و بخش جنبی بازی سازی 48 ساعته،بخش مسابقات بازی های رایانه ای،بخش تولیدات که شامل(بخش کودکان و بخش ویژه) می باشد.

گفتنی است تاکنون تعداد آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره تا کنون 5 اثر می باشد که این آثار تا پایان اتمام مهلت ارسال آثار جندین برابر خواهد شد.

انتهاي پيام/

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

امیر

همه آنهایی که قاسم قندهاری را می شناسند میدانند که علاقه زیادی به تبلیغات دارد ایشان از اینکه همواره جلوی دوربین باشد لذت می برد ولی سوال اصلی اینجاست آقای قندهاری در مدتی که در ارشاد بندر گز و گرگان بودید جز تبلیغ برای خودت چه کار دیگری انجام دادی ؟

0
0
پاسخ
1394-02-01 17:14

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.