1393-10-24 11:32
1412
0
8853
سیاست یک بام و دو هوای معاونت مطبوعاتی کشور؛

هزینه سنگین "خبر مرگش" و بی تفاوتی درباره "رقص شمشیرش" / رئیس جمهور هم وارد میدان شد

با توجه به اینکه سیاست‌های عربستان همیشه در سمت دشمنی با ایران بوده است و یکی از کشورهای حامی تروریست در منطقه عربستان است، اقدام وزارت ارشاد در دادن تذکر به روزنامه وطن امروز کاری بسیار عجیب بوده و قطعاً سیاست های دیگری پشت این تذکر وجود دارد.

به گزارش گلستان ما به نقل از راه دانا، در هفته گذشته روزنامه وطن امروز خبری را با تیتر «خبر مرگش» در صفحه اول خود درج کرد؛ این خبر مربوط به پادشاه عربستان و اوضاع وخیم جسمی او بود.

پس از انتشار این خبر در روزنامه وطن امروز، اداره کل مطبوعات داخلی معاونت مطبوعاتی به این روزنامه تذکر داده و اعلام کرد که این تیتر «مغایر با مصوبه ۵۷۱ شورای عالی امنیت ملی است»!

در ادامه این تذکر رضا شکیبایی، سردبیر روزنامه وطن امروز، در پاسخ به این تذکر نوشت: «خبر مرگش» یک اصطلاح محاوره‌ای در فرهنگ ماست که در اینجا در برابر یکی از عنودترین دشمنان مردم ایران بکار رفته است کسی که دستش به خون ده‌ها هزار انسان بیگناه در سوریه و عراق و بحرین و یمن و... آغشته است و در توطئه اخیر نفتی درآمدهای کشور ما حاصل از فروش نفت را به نصف رسانده است. در این باره شما را به سخنان امام راحل(ره) درباره آل سعود ارجاع می‌دهم.

نوشته‌اید این تیتر «مغایر با مصوبه ۵۷۱ شورای عالی امنیت ملی است»؛ عجب! اگر دغدغه حفظ شأن شورای عالی امنیت ملی را دارید بفرمایید درباره تیترهای متعدد روزنامه‌های زنجیره‌ای درباره حصر سران فتنه که خلاف مصوبه شورای عالی امنیت ملی است چه اقدام، مکاتبه یا تذکری صادر کرده‌اید؟!

همه سیاستمداران و اقتصاددانان در منطقه و دنیا به خوبی می دانند که توطئه نفتی عربستان علیه ایران خساراتی را از نظر اقتصادی به ایران وارد کرد.

کاهش بی سابقه قیمت نفت ناشی از توطئه و سیاست های عربستان در قبال ایران بود که با همدستی با استکبار جهانی صورت گرفت تا از این طریق بتوانند ایران را پای میز مذاکره شکست داده و وادار به تعطیلی مراکز هسته‌ای کند.

اما روز گذشته روحانی نیز به نوعی بر مطالب وطن امروز صحه گذاشت و اعلام کرد که در این کاهش شدید قیمت نفت، عربستان متضررترین کشور خواهد بود و این کاهش قیمت بیشتر  به خود عربستان ضرر می‌رساند.

با توجه به اینکه سیاست‌های عربستان همیشه در سمت دشمنی با ایران بوده است و یکی از کشورهای حامی تروریست در منطقه عربستان است، اقدام وزارت ارشاد در دادن تذکر به روزنامه وطن امروز کاری بسیار عجیب بوده و قطعاً سیاست های دیگری پشت این تذکر وجود دارد.

از طرف دیگر چندی پیش سایت خبرآنلاین که منتسب به حسین انتظامی است با انتشار خبری در توهینی آشکار اتهاماتی را علیه سپاه و نیروهای نظامی کشور مطرح کرد.

متأسفانه وزارت ارشاد با رفتاری تبعیض آمیز در پاسخ به این اقدام سایت خبر آنلاین تنها به یک تذکر به این سایت بسنده کرد.

از طرف دیگر روزنامه مردم امروز به سردبیر محمد قوچانی در صفحه اول روزنامه خود در تاریخ دهم دی ماه کاریکاتوری از ملک عبدالله را در حال رقص شمشیر منتشر کرده است که با توجه به تذکری که به وطن امروز داده شد انتظار می رود این تذکر شامل حال روزنامه مردم امروز هم بشود.

روزنامه مردم امروز 10 دی 1393

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.