1393-09-28 09:52
1603
0
7428
دادستان کل کشور:

دشمنان به دنبال فتنه‌گری از طریق فضای مجازی / بصیرت، تأسی به خدا و هدایت‌های رهبری حکیم، رمز پیروزی بر فتنه ۸۸ بود

دادستان کل کشور گفت: در فتنه سال ۸۸، اگر دلدادگی مردم به خدا، بصیرت آنها و هدایت‌های حکیمانه رهبر معظم انقلاب نبود، نظام سلطه با توجه به عملکرد کسانی که جای پا را برای آنها باز کرده بودند، به آنچه می‌خواست می‌رسید و وضع کشور ما اکنون اینگونه نبود.

 به گزارش گلستان ما ،حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه این هفته تهران، اظهار کرد: شما در فتنه 88 دیدید که اگر دلدادگی مردم به خداوند، بصیرت آنها و هدایت‌های حکیمانه رهبر معظم انقلاب نبود، وضع کشور ما اکنون این‌گونه نبود. چرا که دشمن تصورش این بود که می‌تواند این نظام شهیدپرور، بصیرت آفرین و نظام تربیت یافته و متصل به عاشورا و اربعین حسینی را برهم بزند.

وی در ادامه با تأکید بر این‌که ما امروز گرفتار جاهلیت مدرن هستیم، ادامه داد: همان جاهلیت قدیم امروز با روش مدرن و با استفاده از دانش، فناوری‌ها و سلاح‌های هسته‌ای به میدان آمده است. جریان جاهلیت قدیم حقوق انسان‌ها را تضییع می‌کند و امنیت جامعه را از بین می‌برد.

دادستان کل کشور تصریح کرد: بدترین جنایت‌هایی که در بشریت صورت می‌گیرد به دنبال جاهلیت مدرن است.

رئیسی یادآور شد: پس از جنگ جهانی دوم تنها سه هفته بود که در دنیا جنگ وجود نداشت. اما پس از آن همیشه در دنیا جنگ بوده و ما در همه این موارد دست نظام سلطه آمریکا را می‌بینیم. هزینه‌های 600 میلیون دلاری سالانه این کشور گواه این حقیقت است.

وی ادامه داد: چند روز گذشته مقام معظم رهبری موضوع سبک زندگی انسانی را مطرح کردند و حقیقتاً تنها راه سعادت جامعه همان سبک زندگی نبوی، حسینی و فاطمی است که باید آن را در تمامی ابعاد جامعه حاکم کنیم و باید سه سطح بینش،‌ گرایش و کنش را در این سبک زندگی عملیاتی کنیم.

دادستان کل کشور افزود: امروزه دشمن با تهاجم فرهنگی که مقام معظم رهبری آن را هشدار داده بودند و ما آثارش را اکنون می‌بینیم درصدد از بین بردن سبک زندگی انسان‌هاست. سکولاریزه کردن جامعه و دور کردن خدا از زندگی مردم خطری جدی است که مقام معظم رهبری آن را هشدار داده بودند.

دادستان کل کشور با بیان این‌که امروز مرزبانان کشور فقط آنانی نیستند که در جغرافیای کشور مرزبانی می‌کنند بلکه آنها باید از این که فرهنگ دشمن در جامعه رخنه نکند مرزبانی کنند، گفت: امروز فضای مجازی در کشور ما میدان حضور دشمنان شده و امنیت اخلاقی و روانی جامعه را به خطر انداخته‌اند. مقام معظم رهبری فرموده‌اند که بحث فضای مجازی آنقدر مهم است که اگر بنده فراغت بال داشتم یکی از امور آن را مدیریت می‌کردم. بنابراین در حوزه مرزبانی، مرزبانان کشور ما نباید اجازه دهند که فرهنگ دشمن در کشور رخنه کند.

رئیسی با اشاره به این‌که امروز با قاچاقچیان مواد مخدر برخورد عبرت‌آموزی می‌شود، گفت: اراده نظام ما این است که با قاچاقچیان مواد مخدر برخورد کند و با همه سر و صداهایی هم که در مغرب زمین برپا شده، باز هم در برخورد با این جانیان عقب‌نشینی نمی‌کنیم.

وی تأکید کرد: اصل اساسی در مدیریت اسلامی و مدیریت در شئون اجرایی و قضایی و قانون‌گذاری در حوزه فرهنگ و سیاست این است که از دشمن نباید واهمه داشت و در مسیر عدالت گستری و قانونمندی باید گام برداشت.

رئیسی در ابتدای سخنان خود با عرض تسلیت به مناسبت رحلت پیامبر اسلام (ص)، امام حسن مجتبی (ع) و شهادت جانگداز امام علی ابن موسی‌الرضا (ع)، گفت: آنچه در عالم حکم است، حق است و آنچه که در سراسر هستی حکمرانی می‌کند خداوند و توحید است.

وی درباره شخصیت برجسته پیامبر (ص) و اهل بیت ایشان، ادامه داد: وجود مقدس پیامبر اسلام (ص) مهیمن است. یعنی دارای هیمنه علمی است. از مهمترین ویژگی‌های ایشان مقام عبودیت پیامبر (ص) است.

دادستان کل کشور در ادامه تأکید کرد: فقط با ولایت می‌توان موحد بود والا توحید در انسان جای نمی‌گیرد.

وی با طرح این سوال که چرا خداوند برای مومنان منت گذاشته است؟ گفت: برخی از مردم رسالت رسول و ولایت وی را نمی‌پذیرند زیرا جاهلند و در مقابل پیامبر (ص) صف‌آرایی می‌کردند. اما پیامبر می خواهد نظامی بر چهار اصل برپا کند. نظامی که دارای توحید خالص، استقرار عدالت، نفی عبودیت غیرخدا و نظامی که مکارم اخلاق را احیا کند، باشد.

رئیسی تصریح کرد: در مقابل نظام پیامبر (ص)، نظام جاهلی را داریم که به مقابله با حق، تضییع حقوق انسان‌ها، جذب منافع بیشتر، محدود شدن به دنیا می‌پردازد./ایسنا

 انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.