1398-05-01 18:27
892
0
64576
گزارشی از حاشیه‌های بزرگترین نهاد صنفی بیمه کشور؛

تعویق غیرقانونی انتخابات سندیکای بیمه گران و سکوت مسئولان بالادستی/ موسوی لارگانی: بعد از تصویب اساسنامه، انتخابات بلافاصله برگزار می‌شود

انتخابات سندیکای بیمه گران علی رغم دستور جلسه قبلی مبنی بر انتخاب گزینه‌های مطرح برای دبیرکلی و فراهم آوری مقدمات انتخابات، بار دیگر به تعویق افتاد.

به گزارش گلستان ما به نقل از راه دانا؛ انتخابات سندیکای بیمه گران که بر اساس اساسنامه آن اسفند ماه سال گذشته می بایست برگزار می شد تاکنون علی رغم گذشت 4 ماه اجرایی نشده است براساس خروجی جلسه روز گذشته سندیکا حالا زمزمه تعویق ٧ ماهه اش شنیده می شود.

پیش از این در برخی رسانه های اقتصادی مطالبی عنوان شده بود مبنی بر اینکه رایزنی‌های پدرخوانده های بیمه در خصوص دبیر کلی گزینه‌ای خاص از چندی پیش آغاز شده است .

در جلسه روز گذشته سندیکا گویا  برخی افراد ذی نفوذ صنعت بیمه با تحت تاثیر قرار دادن شورای عمومی بازهم اجازه برگزاری انتخابات را به بهانه تعیین تکلیف اساسنامه جدید ندادند!

اما اصرار این افراد برای تعویق انتخابات به چه دلیل است و چرا این افراد به اساسنامه فعلی التزام ندارند؟

چندی پیش پایگاه خبری رازپول از خروج  یکی از اعضای سندیکا در پی اختلاف با این نهاد از این تشکل صنفی خبر داده بود، و نوشته بود که اعتراض این عضو به ناکارآمدی این مجموعه را در چند جمله ساده می توان خلاصه کرد. اول اینکه مدیرعامل بیمه اتکایی امین خواستار ورود بیمه مرکزی به انحرافات فعلی عملکرد مسوولان سندیکا در تطبیق با اساسنامه و آیین نامه‌های داخلی شده بود و بیمه مرکزی نیز از دبیرکل فعلی مستندات و پاسخ هایی را مطالبه کرد که علی رغم گذشت چندین ماه هنوز پاسخی در این زمینه منعکس نشده است.

برگزاری انتخابات نماینده سندیکا در شورای عالی بیمه بدون دستور جلسه قبلی و انتخاب عضو فعلی بدون رعایت حد نصاب مندرج در اساسنامه یکی دیگر از موارد اعتراضی برخی اعضا سندیکا بوده است.

ماده 9 اساسنامه فعلی در همین زمینه اذعان دارد که شورای عمومی حداقل ماهی یک بار به دعوت دبیرکل سندیکا تشکیل جلسه خواهد داد. در دعوتنامه هایی که حداقل ده روز قبل برای تشکیل جلسات شورای عمومی فرستاده می شود باید مکان، تاریخ و ساعت تشکیل و همچنین دستورجلسه نوشته شود.

علاوه بر جلسات ماهیانه در صورتیکه حداقل پنج عضو تقاضای تشکیل جلسه کنند و یا رئیس شورای عمومی تشکیل جلسه را ضروری بداند دبیرکل سندیکا موظف است حداکثر ظرف یک هفته از تاریخ دریافت تقاضا، اقدام به دعوت از شواری عمومی کند.

در این میان اما رئیس شورای عمومی سندیکا که ریاست بیمه ایران می باشد هم علی رغم مخالفت برخی  اعضا در خصوص تعویق غیر قانونی انتخابات متاسفانه منفعل رفتار می‌کند و گویا موضع سکوت را پیش گرفته است.

سکوت رییس شورای عمومی سندیکا در حالی است که این سندیکا که در سال گذشته بالغ بر 6 میلیارد تومان حق عضویت از شرکت های بیمه طلب کرده است و بخش قابل توجهی از آن وصول شده، در سال قبل ساختمان فاطمی شرکت بیمه ایران با ارزشی میلیاردی خریداری کرده است.

واقعا سوال اینجاست که علیپور دبیرکل فعلی سندیکا با چه توجیهی ساختمان چند میلیارد تومانی بیمه ایران در خیابان فاطمی را خریداری کرده و در حال بازسازی آن است . در حالی که طبق اساسنامه سندیکا و اهدافی که برای آن تعیین شده است  معامله چنین ساختمانی و قدم برداشتن مانند یک بنگاه های اقتصادی با رسالت‌های قانونی سندیکا همخوانی ندارد.

چند صدایی در این نهاد و عدم تصمیم گیری در خصوص دبیر کل سبب شده که سندیکا از موضوعات اصلی و پیگیری منافع صنفی مغفول بماند. حاشیه های انتخاباتی و عدم وجود گزینه ای که همه طیف ها روی آن اتفاق نظر داشته باشند، سندیکا را دچار روزمرگی و عدم تاثیرگذاری مثبت کرده است.

گویا تا به امروز تاکیدات  بازرس قانونی سندیکا مبنی برعدم  تعویق برگزاری انتخابات و اقدام براساس مفاد اساسنامه فایده ای نداشته است.

در همین زمینه موسوی لارگانی نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو شورای عالی بیمه در گفت و گو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا اظهار داشت: این مشکل و حل آن در دستور کار شورای عالی بیمه است و فردا هم شورای عالی بیمه جلسه ای در همین راستا دارد و قرار است این اساسنامه تصویب شود.

وی همچنین تأکید کرد: بعد از تصویب این اساسنامه در جلسه فردا باید انتخابات برگزار شود؛ حدود 4 ماه این انتخابات به تعویق افتاده است اما دلیل قطعی و مشخصی برای آن اعلام نشده است.

این عضو شورای عالی بیمه گفت: در جلسه قبلی شورای عالی بیمه تصویب شد که در جلسه بعدی که فردا برگزار می‌شود، اساسنامه به جمع بندی نهایی رسیده و تصویب شود و بعد از تصویب این اساسنامه انتخابات باید بلافاصله برگزار شود و دیگر بهانه ای برای به تعویق افتادن آن وجود ندارد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.