1398-05-01 11:27
877
0
64570
گزارش؛

روزنامه اصلاح‌طلبی که تریبون مفسدان مالی شد/ حمایت محسوس یک روزنامه از محکوم اصلی پرونده بانک سرمایه + عکس

روزنامه شرق در اقدامی عجیب اخیرا تیتر یک خود را به حمایت از یک محکوم مالی اختصاص داد؛ فردی که متهم اصلی پرونده فساد مالی بانک سرمایه بود و به 15 سال زندان محکوم شد.

به گزارش گلستان ما به نقل از راه دانا؛ روزنامه اصلاح طلب شرق در 12 تیرماه سال جاری در مطلبی خاص از یکی از محکومان پرونده فساد مالی بانک سرمایه حمایت کرد. این روزنامه که بعضا صفحات خود را به تریبون متهمان مالی بزرگ تبدیل می کند، صفحه اول خود را با تیتر «من متهم اشتباهی هستم» بست و روانه پیشخوان روزنامه فروشی ها کرد. 

جالب اینجاست که خبرنگار این مطلب با جریحه دار کردن افکار عمومی به نوعی خود اقدام به مظلوم نمایی برای یک مفسد مالی می‌کند. 
روزنامه شرق در این باره با آغشتن احساسات مادرانه به یک پرونده فساد مالی که به گفته مقامات قضایی اثرات آن آنقدر زیاد بود که اقتصاد کشور را ویلچری کرده است، می نویسد: « کلامش که تمام می‌شود و خداحافظی می‌کنیم، قدم برمی‌دارد تا از خیابان عبور کند. دوباره پا پس می‌کشد و می‌گوید بگذار با مادرم خداحافظی کنم. آنجا می‌فهمم که متهم هم باشی، مادر تنهایت نمی‌گذارد. بغلش می‌کند و یک بطری آب از یکی از همراهانش می‌گیرد و با وکیل خود، روانه دادسرایی می‌شود که می‌داند بازداشت در انتظار اوست.»
این مطلب روایتگر زمانی است که «بهروز ریخته گران» یکی از برادران ریخته گران به عنوان متهم بازداشت و روانه زندان می شود و هنوز به طور کامل به پرونده وی رسیدگی نشده بود. 
ریخته گران در مصاحبه با این روزنامه اصلاح طلب درباره اتهاماتش می گوید: « این دقیقا خلاف حرفی است که در دادگاه مطرح می‌شود. گویا به نماینده محترم دادستان اشتباه انتقال داده‌اند. در سال 96، 46 درصد سهام کارخانه فولاد میبد یزد را به بانک سرمایه واگذار کرده‌ام اما سوءمدیریت و تضاد افکار در این بانک، بیداد می‌کند و گویا با بانک تجارت تسویه نکرده‌اند.»
ریخته گران چهار برادر هستند که در پرونده فساد مالی بانک سرمایه هر کدام به چندین سال زندان محکوم شده اند. طبق حکمی که سخنگوی قوه قضائیه برای رسانه‌ها قرائت کرده است، «شهروز ریخته گران» فرزند عباس عضو هیئت مدیره شرکت‌های بانک سرمایه به جهت اخلال در نظام اقتصادی به 7 سال حبس محکوم شده است. «فیروز ریخته» گران به جرم مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی کشور به 15 سال حبس محکوم شده است. «بهروز ریخته گران» متهم اصلی پرونده به جرم اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور و نظام پولی و بانکی 15 سال حبس محکوم شده است. البته وی دو محکومیت دو و سه ساله دارد که مجازات اشد برای وی قابل اجرا خواهد بود و علاوه بر آن رد مالی معادل 8 هزار و 596 میلیارد و 852 میلیون  و 560 ریال جزای نقدی محکوم شده است. «فراز ریخته گران» دیگر متهم پرونده و از برادران این محکومان است که به 7 سال حبس محکوم شده است.  
روزنامه شرق که به حمایت از متهمان فساد مالی معروف است، پیشترها نیز در ماجرای دکل گمشده تیتر و عکس یک خود را به مصاحبه با «رضا مصطفوی طباطبایی»، یکی از چهار متهم اصلی این پرونده اختصاص داده بود و وی خود را از اتهامات وارده در این مصاحبه مبرا دانسته بود.  
مشخص نیست که این روزنامه اصلاح طلب چه نیتی دارد که اینچنین آشکارا به حمایت از متهمان فساد مالی و بانکی می پردازد اما به نظر می رسد با توجه به محکومیت ریخته گران در این پرونده مسئولان این جریده بایستی جوابگوی افکارعموی در جهت قرار دادن تریبون به چنین افرادی باشند. 
انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.