1398-04-31 12:06
1346
0
64556
جانشین فرمانده انتظامی استان گلستان:

هزینه جرم پایین است، حقوق شهروندی و قوانین باید اصلاح شود

جانشین فرمانده انتظامی استان گلستان گفت: هزینه جرم واقعا پایین است و این موضوع به افراد جرات میدهد تا تخلف کنند. حقوق شهروندی و قوانین باید اصلاح شوند تا افراد جرات نداشته باشند مرتکب جرم شوند.

به گزارش گلستان ما به نقل از تیتر آزاد، سرهنگ مسعود فروزان جانشین فرمانده انتظامی استان گلستان در مراسم تودیع و معارفه فرمانده انتظامی شهرستان آزادشهر، ضمن خیر مقدم به مهمانان مراسم، اظهار کرد: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی از همان ابتدای پیروزی انقلاب با استفاده از ترفندها و روشهای گوناگون از جمله ایجاد تفرقه و تحمیل جنگ ۸ ساله سعی داشتند تا از استقرار و ثبات نظام جلوگیری کنند.

وی افزود: بعد از جنگ نیز دشمنان بیکار ننشسته و با تهاجم فرهنگی و تحریم‌های اقتصادی برای بی ثباتی و براندازی نظام در تلاش هستند. متاسفانه برخی‌ها در داخل ساز دشمنان را کوک می کنند و به روشهای مختلف مانند ایجاد اخلال در بازار، ۰مسائل مربوط به گوشت و روغن و ... ) با آنها همراهی می کنند.

سرهنگ فروزان بیان کرد: در تجمعات سال ۹۶ ، وقتی بین تجمع گران می رفتیم و با آنها صحبت می کردیم خیلی‌ها بحث ضدیت با نظام را نداشتند و برای مشکلات معیشتی تجمع کرده بودند و مطالبات به حقی را مطرح می کردند که با همکاری نیروی انتظامی با نهادهای دیگر این تجمعات به خوبی مدیریت شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان گلستان تصریح کرد: این روزها هم دشمن علاوه بر تهاجم فرهنگی و جنگ اقتصادی با عملیات روانی در فضای مجازی سعی در بی‌ثباتی ایران اسلامی دارد. با این حال ایران با توجه به شرایط و وضعیت امنیت کشورهای اطراف خود در ثبات و امنیتی پایدار قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی انتظامی هر شب در مرزها درگیری دارند. این امنیت موجود در مرزها و این امنیت داخل شهرها بخاطر تدابیر و همکاری و همدلی دستگاه‌های مختلف است. برای پایداری امنیت موجود باید این تعامل، همکاری و همدلی ادامه پیدا کند.

سرهنگ فروزان در ادامه به مسائل داخلی استان پرداخت و گفت: در حوزه فرهنگی تلاشهای زیادی انجام شده اما کافی نبوده است. گفته می شود که استان گلستان سرعتگیرهای زیادی دارد. ما هم با سرعتگیر مخالف هستیم، اما جان انسانها برای ما اهمیت زیادی دارد و گاهی مجبور هستیم بخاطر ضعفهای فرهنگی سلبی عمل کنیم.

جانشین فرمانده انتظامی استان گلستان اظهار کرد: هیچ جای ایران را پیدا نمی کنید که دو موتور در اتوبان و بزرگراه شاخ به شاخ به هم بزنند، اما در استان گلستان تا الان ۲۲ کشته در تصادف شاخ به شاخ موتورها داشته ایم و این نشان میدهد که ضعف در کجاست.

وی افزود: ما ایجابی کار می کنیم، آموزش میگذاریم، تبلیغات می کنیم، اما بعضی جاها مجبوریم سلبی عمل کنیم. از دستگاهای دیگر و ائمه جمعه انتظار داریم که در فرهنگ سازی اطلاع رسانی ما را بیش از پیش یاری کنند.

سرهنگ فروزان سپس به مسائل امنیتی پرداخت و گفت: استان گلستان در حوزه جرائم خشن در سال جاری نسبت به سال گذشته کاهش داشته است ولی هنوز هم نیاز به کار، تعامل و همکاری است. از دستگاه قضایی داریم تقاضا داریم در حوزه جرائم خشن به ویژه سلاح و مهمات و چاقو کشی جدی تر از گذشته برخورد کنند.

جانشین فرمانده انتظامی استان گلستان تصریح کرد: هر چند دادستانهای محترم همکاری خوبی را تاکنون با نیروی انتظامی داشته اند و پایین بودن هزینه جرم علت ارتکاب ان می باشد.

وی تاکید کرد: هزینه جرم واقعا پایین است و این موضوع به افراد جرات میدهد تا تخلف کنند. حقوق شهروندی و قوانین باید اصلاح شوند تا افراد جرات نداشته باشند مرتکب جرم شوند.

سرهنگ فروزان بیان کرد: در سال جاری تاکنون ۱۹ قتل در استان گلستان انجام شده است که نسبت به سال گذشته تا این زمان ۳۹ درصد کاهش داشته است. اکثر قتلها بخاطر مسائل پیش پا افتاده و اختلافات جزئی انجام شده است.

جانشین فرمانده انتظامی استان گلستان در خصوص حوزه مواد مخدر نیز اعلام کرد: مبارزه با مواد مخدر یکی از دغدغه‌های اصلی مقام معظم رهبری است و نیروی انتظامی برای مبارزه با آن تمام تلاش خود را انجام می دهد. ما در سال گذشته بیش از ۱۵ تن کشفیات مواد مخدر داشتیم و ۴ الی ۵ باند بزرگ مواد مخدر را با همکاری سپاه و اطلاعات گرفتیم. امسال کشفیات ما نسبت به سال گذشته کمتر بوده و تاکنون بیش از ۳ تن کشفیات داشته‌ایم.

وی افزود: اینکه کشفیات ما کم شده نشان از ورود کمتر مواد مخدر به استان را دارد. طبق آمارها ، ورود مواد مخدر به استان گلستان در سال جاری بصورت ۱۰۰ الی ۲۰۰ کیلو بوده و دیگر بصورت شبکه‌ای و کلان وارد استان نمی شود.

سرهنگ فروزان در پایان گفت: در استان گلستان ۳ راه اصلی و ۱۲ راه فرعی برای ورود به استان وجود دارد که ما تنها یک ایست بازرسی مصوب ( تنگراه) در انها داشتیم. بر اساس تدابیر انجام شده و برای مبارزه بهتر با ورود مواد مخدر به استان ۴ ایست بازرسی دیگر نیز برای راههای استان مصوب شد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.