1398-04-23 13:34
498
0
64362
رئیس کل بانک مرکزی خبر داد:

پرداخت ۳۰هزار میلیارد تومان وام به بنگاه‌های کوچک برای رونق تولید

رئیس کل بانک مرکزی گفت: بانک مرکزی در راستای حفظ تعادل بازارها، کنترل بازار ارز را در دستور کار قرار داده تا با تداوم آرامش نسبی بازارها شاهد رونق بیشتر تولید باشیم.

به گزارش گلستان ما به نقل از بانک مرکزی، عبدالناصر همتی در نشست هم اندیشی با اعضای هیئت رئیسه اتاق‌های بازرگانی، تعاون و اصناف ایران، با تاکید بر اینکه بخش غیردولتی بازوی توانمند اقتصاد کشور است، تصریح کرد: بانک مرکزی تمام تلاش خود را برای رفع موانع فعالان بخش غیردولتی به کار می‌گیرد.

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به نزدیک شدن نرخ ارز نیما به بازار آزاد گفت: خوشبختانه بازار ارز از ثبات برخوردار است و روند بازگشت ارز حاصل از صادرات بهبود یافته است که نشانه استقبال فعالان اقتصادی از سیاست‌های ارزی اخیر است.

وی همچنین در پاسخ به درخواست‌های فعالان اقتصادی بخش‌های غیردولتی برای تأمین مالی واحدهای تولیدی به تشریح برنامه‌های بانک مرکزی برای هدایت نقدینگی به واحدهای تولیدی پرداخت و گفت: بانک مرکزی حمایت از واحدهای تولیدی کوچک و متوسط را به طور جدی پیگیری می‌کند.

همتی ادامه داد: در همین راستا و به منظور جلوگیری از رکود، برنامه‌های جدید بانک مرکزی پس از نظرخواهی از کارشناسان پولی کشور درحال تدوین است و در قالب «طرح تأمین مالی مولد» اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه نظام بانکی علیرغم محدودیت‌های موجود همواره پشتیبان بخش تولید کشور بوده است، تاکید کرد: در سال جاری میزان پرداخت تسهیلات به بخش‌های تولیدی افزایش خواهد یافت و تا سقف ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار به «SME» ها اختصاص خواهد یافت.

همچنین اعضای هیئت رئیسه اتاق‌های بازرگانی، تعاون و اصناف ایران نیز، ثبات بازارها به ویژه بازار ارز را حاصل تدابیر بانک مرکزی دانستند و از روند آن ابراز رضایت کردند.

نمایندگان فعالان اقتصادی بخش غیردولتی همچنین ضمن اعلام آمادگی برای تعامل و همراهی بیشتر با سیاست‌های بانک مرکزی به طرح دغدغه‌های خود در خصوص رفع موانع ارزی و ریالی تولید و صادرات، افزایش تعامل تجاری با همسایگان، تسریع در رفع تعهد ارزی از طریق واردات در برابر صادرات و… پرداختند و خواستار برگزاری مستمر این جلسات شدند که این درخواست با موافقت دکتر همتی همراه بود.

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.