1398-04-22 14:28
1131
0
64332
نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک مطرح کرد؛

سلطان خرید و فروش مسکن در تهران با معامله ۱۰۰۰ خانه

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان این‌که مالیات بر عایدی مسکن، مالیات بر خانه‌های خالی و مالیات بر اجاره‌بها لازم و ملزوم یکدیگر برای متعادل کردن بازار مسکن است، گفت: برخی افراد بعضا سالانه تا ۱۰۰۰ معامله مسکن در تهران انجام می‌دهند.

به گزارش گلستان ما، حسام عقبایی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با تأکید بر این‌که برای ساماندهی بخش مسکن کشور باید سه نوع مالیات به‌عنوان مکمل یکدیگر عملیاتی شود، اظهار کرد: مالیات بر عایدی مسکن، مالیات بر خانه‌های خالی و مالیات بر اجاره‌بها لازم و ملزوم یکدیگر برای متعادل کردن بازار مسکن است.

وی با تأکید بر این‌که وجود هر سه نوع مالیات برای ساماندهی بخش مسکن ضروری است، تصریح کرد: در همه‌ کشورهای توسعه‌یافته، نیمه‌توسعه یافته و توسعه‌‌یافته این مالیات‌ها وجود داشته و اجرایی شده است.

وی با یادآوری این‌که "سال 92 به‌عنوان رئیس اتحادیه مشاوران املاک و به‌عنوان موافق درباره مالیات بر عایدی سرمایه در مجلس صحبت کردم"، افزود: مالیات بر عایدی سرمایه مسکن علاوه بر کنترل قیمت‌ها، جلوی سوداگری‌ها را گرفته و برای اقتصاد ایران یک ضرورت انکارناپذیر است.

نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک بیان کرد: همانگونه که مشاور املاک از درآمدهایش مالیات می‌دهد، وکیل، کارمند و... همگی مالیات پرداخت می‌کنند، افرادی که از راه حوزه مسکن عایدی و سود به دست می‌آورند باید مالیات آن را پرداخت کنند.

عقبایی با تأکید بر این‌که عدم پرداخت مالیات عایدی بر سرمایه مسکن با عدالت اجتماعی مغایرت دارد، گفت: افرادی که یک خانه را خریداری می‌کنند قطعاً باید از پرداخت مالیات معاف باشند؛ چون این اشخاص برای مصرف وارد بازار مسکن شده‌اند؛ اما فردی که خانه اول، دوم، سوم، چهارم، پنجم و... را معامله می‌کنند قطعاً نیت مصرف ندارند و بایستی مالیات بر عایدی مسکن را پرداخت کنند.

وی با بیان این‌که برخی افراد سالانه 100 تا 1000 معامله مسکن انجام می‌دهند، افزود: از این قبیل افراد باید به‌صورت پلکانی مالیات دریافت شود تا نتوانند آن را خالی نگه دارند.

وی تصریح کرد: در تمام دنیا  از خانه‌های خالی از سکنه مالیات دریافت می‌شود، در ایران اسلامی مالکیت محترم است، اما باید ساز و کاری فراهم شود تا افراد به قصد سوداگری نتوانند یک خانه را خالی نگه دارند.

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.