1398-04-21 09:39
483
0
64298
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

قاچاق دارو با ارز ۴۲۰۰ تومانی/ دارو نباید به صورت آزاد در اختیار مردم قرار گیرد

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اعلام آمار قاچاق ۸ درصدی دارو به خارج از کشور، کانال بیمه را بهترین راهکار مقابله‌ای دانست و تاکید کرد: دارو نباید به صورت آزاد در اختیار مردم قرار گیرد.

به گزارش گلستان ما، بشیر خالقی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، در گفتگو با میزان، اظهار کرد: نمایندگان در مورد تامین دارو حساسیت خاصی دارند و با پیگیری و فشار بر وزارت بهداشت تلاش دارند هزینه‌های دارو برای مردم گران تمام نشود.

خالقی با اشاره به تخصیص سه و نیم میلیارد دلار برای تامین دارو با ارز ۴۲۰۰ تومانی اظهار کرد: تخصیص این اعتبار باعث ایجاد وسوسه‌ای برای عده‌ای است که می‌خواهند سوء استفاده نمایند که به همین جهت کنترل‌ها نیز افزایش یافته است.

وی خاطرنشان ساخت: مجلس تلاش می‌کند که علی رغم مشکلات مالی متعدد و تحریم ها، دارو با ارز نیمایی تامین نشود و همچنان با ارز ۴۲۰۰ تومانی در اختیار مردم قرار بگیرد.

عضو ناظر مجلس در شورایعالی نظام پزشکی کشور با اعلام اینکه ۸ درصد داروی کشور از طریق قاچاق خارج می‌شود، گفت: این مسئله نظارت‌های بیشتری را می‌طلبد. از طرفی تامین دارو باید از کانال بیمه اتفاق افتد.

وی سازمان غذا و دارو را ناظر اصلی بر حیطه دارو دانست و افزود: در بعد نیروی انسانی در امر نظارت با کمبود کارمند رو به رو هستیم.

خالقی ادامه داد: مجلس سلامت جامعه را اولویت می‌داند؛ لذا دارو در هر شرایطی باید به سهولت و با تخصیص ارز مورد نیاز در اختیار مصرف کننده واقعی قرار گیرد.

خالقی یادآور شد: در برنامه ششم راهکار‌هایی اندیشیده شد تا هر کس نتواند اقدام به خرید داروی آزاد کند و قرار است در این رابطه انجمن‌های پزشکی را وارد عمل شوند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.