1398-02-19 12:36
1001
0
63105
بررسی جدیدترین تصمیم برجامی ایران در گفت و گوی عضو کمیسیون امنیت:

اقدام متقابل ایران باعث پشیمانی آمریکا و اروپا می‌شود/ جمهوری اسلامی هیچ مانعی بر سر منافعش نمی‌بیند/ تصمیمات ایران متناسب با منافع و مصالح خودش است

محمدابراهیم رضایی به مواضع دولت ایران در قبال برجام اشاره کرد و گفت: اروپا یک مجموعه مستاصل است و نمی تواند کاری کند و همچنین قدرت این را هم ندارد که مستقل از آمریکا تصمیمی بگیرد و نه می تواند از آمریکا جدا شود.

به گزارش گلستان ما، محمدابراهیم رضایی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت و گو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا با اشاره به تصمیمات دولت در خصوص برجام اظهار داشت: امروز مواضع بسیار خوب و عاقلانه ای از طرف رئیس جمهور ایران اعلام شد.

وی تصریح کرد: مردم پیش از این انتظار اتخاذ چنین تصمیماتی از سوی دولت در مقابل فشارهای یک طرفه آمریکا را داشتند؛ فشار های آمریکا در چند ماه گذشته تا حدی زیاد شده بود که ایران را وادار به تسلیم کند که چنین اتفاقی رخ نداد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: نه تنها ایران به تسلیم وادار نمی شود، بلکه خیلی حکیمانه و مقتدرانه راهبرد خودش را اعلام می کند و به سمت آن راهبرد جدید پیش می رود و با این مقاومت درس عبرتی به آمریکا و هم پیمانانش خواهد داد.

رضایی خاطر نشان کرد: به نظر می رسد کار بسیار خوبی شروع شد و منافع جمهوری اسلامی در تصمیم جدید، بیشتر قابل تحقق است و در حقیقت این مسیری است که باعث پشیمانی آمریکایی ها و هم پیمانانش خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که "این تصمیم چه پیامی برای آمریکا و اروپا دارد؟" گفت: پیام این تصمیم این است که جمهوری اسلامی هیچ مانعی بر سر منافع خودش نمی بیند و قاطعانه متناسب با منافع و مصالح خودش تصمیم می گیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در تصریح واکنش آمریکا و اروپا بیان داشت: با توجه به شناختی که از ترامپ داریم، او فاقد قوه عاقله است؛ پیش بینی می شود آمریکا همین روند فشار را ادامه خواهد داد و ایران هم به صورت پلکانی مسیر طراحی شده را به سمت اجرایی کردن طی خواهد کرد.

محمدابراهیم رضایی افزود: اروپا نیز یک مجموعه مستاصل است و نمی تواند کاری کند و همچنین قدرت این را هم ندارد که مستقل از آمریکا تصمیمی بگیرد و نه می تواند از آمریکا جدا شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که "آیا اروپایی ها می توانند منافع ایران را در برجام تامین کنند؟" گفت: بعید می دانم که اروپایی بتوانند هیچ قدمی در این راستا بردارند.

انتهای پیام/ 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.