1397-12-21 13:27
512
0
61854
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس:

کنترل نرخ نقدینگی از اهداف ادغام بانکهاست/ ضرورت ساماندهی ارائه خدمات به نیروهای مسلح در قالب یک بانک

شهباز حسن پور عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: ادغام چند بانک و موسسه کوثر در بانک سپه با توجه به نیاز جامعه و بالا بردن ارزش پول ملی کشور است ما نیازمند اتخاذ تصمیمات هماهنگ و منسجم تری در سیستم بانکی هستیم.

به گزارش گلستان ما، شهباز حسن پور عضو کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس در گفتگو با راه آرمان؛ در خصوص ادغام بانک ها گفت: ادغام بانک ها تصمیم به جا و انقلابی است نیاز کشور به ادغام بانک ها با توجه به موقعیت بعضی از بانک های ادغام شده از قبیل بانک انصار که جز مهمترین و موفقترین بانکهای کشور بوده و بانک بسیجیان دارای عملکرد بالا در کارنامه خود اقدام ارزشمندی محسوب میشود.

وی ادامه داد: هر کدام از بانک ها خدمات ارزشمندی در کارنامه خود ثبت کرده اند تاکنون نیاز به تفکیک بانک ها  بود اما با توجه به نیاز جامعه و بالا بودن ارزش پول ملی کشور ما نیازمند به اتخاذ تصمیمات هماهنگ و منسجم تری در سیستم بانکی هستیم.

نماینده مردم سیرجان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:برای کنترل نرخ نقدینگی ادغام چندین بانک قدرتمند در ابعاد مختلف  ضروری است  که با بانک های خارجی از نظر وضعیت اعتباری هر کدام  یک ضرع باشند.

وی در خصوص بانک سپه توضیح داد: بانک سپه جزء با سابقه ترین بانک ها محسوب میشود و با سابقه درخشان ومدیریت توانمند و از طرفی بر طبق فرمایشات رهبری و تاکید دولت جمهوری اسلامی و برنامه ششم تاکید براین که بانک ها نباید بنگاه داری کنند بلکه آن ها باید بانکداری اسلامی را در دستور کار قرار دهند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با تاکید بر ادغام بانکها افزود: ادغام بانک ها کاری مثبت و قطعا به نفع همه ذی نفعان خواهد بود قبلا نیروهای مسلح خدمات را به صورت جزیره ای دریافت می‌نمودند اما این خدمات به صورت  یکپارچه و منسجم تنظیم خواهد شد و یک مجموعه بانکی پاسخگو نیروهای مسلح خواهد بود.
حسن پور با اشاره به عدم ارائه خدمات بانکی مناسب به رزمندگان و بسیجیان تشریح کرد: تا کنون کار بانکی شایسته ای برای رزمندگان و بسیجیان انجام نشده است امیدواریم با جمع شدن پول در یک بانک بتوانیم خدمات بیشتر و بهتری  به جامعه هدف ارائه دهیم.

حسن پور بیان داشت: با توجه به شناختی که  در خصوص بانک ها داریم تمامی این بانک ها همکاری خوبی را ارئه خواهند داد  تا بانک مورد نظر از انسجام بیشتر و بهتری برخوردار شود و بانک ها در  خط تولید کشور قرار گیرند که نیاز فعلی جامعه است.

وی در پایان خاطر نشان شد: جای هیچ گونه نگرانی در خصوص ارائه خدمات به  نیروهای مسلح  نیست با ادغام بانک ها کنترل  و نظارت بهتر صورت  میگیرد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.