1397-12-18 12:33
676
0
61773
به همت سازمان فضای مجازی بسیج؛

نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی آغاز به کار کرد

مدیر مرکز تربیت و آموزش سازمان فضای مجازی بسیج گفت: سازمان فضای مجازی بسیج به دنبال آن است که در سطح جامعه حرکتی راهگشا و مردمی را در حوزه سواد رسانه راه اندازی کند که حاصل آن یادگیری استفاده صحیح و کامل از رسانه است.

به گزارش گلستان ما به نقل از راه دانا؛ حامد فروزان، مدیر مرکز تربیت و آموزش سازمان فضای مجازی بسیج با توجه به اراده بسیج برای شکل‌گیری نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی گفت: سازمان فضای مجازی بسیج به دنبال آن است که در سطح جامعه حرکتی راهگشا و مردمی را در حوزه سواد رسانه راه اندازی کند که حاصل آن یادگیری استفاده صحیح و کامل از رسانه است.

وی ادامه داد: در این راستا نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی (نسرا) با حضور 120 نفر از مدرسان بسیج در سراسر کشور آغاز به انجام فعالیت کرد.

وی  افزود: بسیج به عنوان تشکیلاتی موثر در جریان سازی های عمومی و مردمی، با بهره گیری از ظرفیت های موجود این توانایی را دارد که با همت بسیجیان «نهضت سواد رسانه ای» را تا دورترین نقاط محروم کشور گسترش دهد؛ زیرا در روزگار کنونی هیچ شهر و روستایی در کشور بی بهره از رسانه نیست. 

فروزان گفت: مردم همواره با رسانه مواجه دارند و خواسته یا ناخواسته از آن تاثیر می پذیرند. ما می توانیم در نهضت سواد رسانه ای به عموم مردم آموزش دهیم که چگونه از رسانه "حداکثر" استفاده را ببرند و "حداقل" آسیب را ببینند.

این استاد رشته ارتباطات تصریح کرد: در سازمان فضای مجازی بسیج، دو نگاه اعتماد کامل به رسانه و هراس از رسانه را مردود می داند و این سازمان معتقد است که حتما باید از رسانه استفاده بهینه کرد اما مخاطرات آن را نیز باید بشناسیم و خود و جامعه را در برابر آن واکسینه کنیم؛ سواد رسانه در حقیقت واکسینه کردن جامعه برای مواجهه با آسیب‌های رسانه و فضای مجازی است.

فروزان در پایان اظهارات خود با اشاره عزم بسیج در راستای شکل دادن به شبکه ای از مدرسان طراز اول سواد رسانه ای و فضای مجازی گفت:: سال 98 با کمک شبکه مدرسان کنونی بسیج، نسرا (نهضت سواد رسانه ای) همه‌گیر خواهد شد و بخش زیادی از چالش‌های جامعه در مواجهه با رسانه را پوشش خواهد داد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.