1397-12-17 15:34
559
0
61751
عضو هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر مرکز مازندران اعلام کرد:

کاهش درآمد طلافروشان به یک‌چهارم سال 96/ طلا فروشان بازار شب عید ندارند!

عضو هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر فروشان مرکز مازندران با بیان اینکه امسال، سال خوبی برای طلافروشان نبود؛ گفت: امسال سال بدی برای طلا فروشان بود، به‌نحوی که درآمد یک طلا فروش با همان شرایط و حجم طلای یکسان، دقیقا یک‌چهارم آن چیزی بود که قبلا بوده است و افت خیلی شدیدی را تجربه کردند.

به گزارش گلستان ما، محمدرضا نصیری در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ، در خصوص آخرین وضعیت بازار طلا اظهار کرد: وضعیت فعلی بازار دوباره نابسامان شده است.

وی افزود: قیمت طی دو روز گذشته روند صعودی، دیروز رو به پایین و امروز مجددا رو به بالا در نوسان است.

عضو هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر مرکز مازندران خاطرنشان کرد: در حالی قیمت هر مثقال طلا در بازار امروز به یک میلیون و 792 هزار تومان رسیده است که قیمت آن طی روز گذشته به یک میلیون و 750 هزار تومان رسیده بود.

این فعال صنفی بازار طلا در استان مازندران بیان کرد: قیمت حال حاضر هر گرم طلا در بازار، 414 هزار و 400 تومان و قیمت دلار آزاد در بازار امروز 13 هزار و 350 تومان اعلام شده است.

نصیری به قیمت انواع سکه در بازار امروز اشاره کرد و افزود: قیمت سکه تمام در آخرین روز از هفته جاری، 4 میلیون و 570 هزار تومان، نیم سکه دو میلیون و 530 هزار تومان و ربع سکه یک‌میلیون و 670 هزار تومان در معاملات خرید و فروش می‌شود.

وی با بیان اینکه طی هفته‌های اخیر و هفته‌های منتهی به بازار شب عید، خبری از خرید و فروش‌های آن‌چنانی در بازار طلا نیست؛ عنوان کرد: در حال حاضر معاملات دلچسبی جز در موارد ضروری و جهت ناسبات و جشن‌ها، صورت نمی‌گیرد و باید اضافه کنم که کلا بازار شب عید، برای طلا فروشی‌ها بازار جالبی نیست و در لیست کسبه شب عیدی قرار ندارند.

عضو هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر مرکز مازندران در پاسخ به این سوال که در سالی که گذشت وضعیت بازار طلا چگونه بوده است؛ اعلام کرد: طی سال‌جاری افزایش قیمت محسوسی را در بازار داشتیم که عمدتا به‌دلیل نوسانات نرخ دلار بود و با اقدامات صورت گرفته، طی یک دوره‌ای فروکش کرد و پایین آمد و طی هفته‌های اخیر، به نظر می‌رسد با رصد روند قیمتی، دوباره افزایش قیمت از سر گرفته شده است.

این فعال صنفی با سابقه بازار طلا در استان مازندران با بیان اینکه امسال، سال خوبی برای طلافروشان نبود؛ تصریح کرد: امسال سال بدی برای طلا فروشان بود، به‌نحوی که درآمد یک طلا فروش با همان شرایط و حجم طلای یکسان، دقیقا یک‌چهارم آن چیزی بود که قبلا بوده است و افت خیلی شدیدی را تجربه کردند.

نصیری اضافه کرد: طی سال‌جاری، عمده خرید مشتریان به سمت طلای آب شده بود و در واقع سال بسیار بدی از لحاظ درآمدی و سال بسیار پر تنش و نوسان برای بازار طلا بود که دائما در تغییرات و نوسانات قیمتی به سر می‌برد.

وی متذکر شد: امسال از ابتدای سال و از 15 فروردین که کرکره‌های طلا فروشی به‌صورت رسمی بالا داده شد، سالی همراه با تشنج و چالش‌های بسیاری را داشتیم و همچنان این تشنج و چالش در 15 روز مانده به پایان سال نیز همراه ما است.

عضو هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر فروشان مرکز مازندران یادآور شد: طلا فروشان امسال چه در هنگام خرید و چه در هنگام فروش با هراس اقدام به معاملات کردند و علیرغم تمام ناملایمات‌ها و نوسانات بازار که کسادی بی سابقه‌ای را بر این بازار تحمیل کرد، مالیات هم از طلا فروشان گرفته می‌شود.

نصیری در پایان ضمن گلایه از سیستم فعلی اخذ مالیات از کسبه و ضرورت بازنگری در روش اخذ مالیات از واحدهای کسبی گفت: متأسفانه روش‌های سنتی موجود در روال اخذ مالیات که آمیخته با ممیزسالاری و علی‌الرأس محوری است، عموم کسبه به‌ویژه طلافروشان را از پای در آورده است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.