1397-12-16 09:46
1249
0
61729

برگزاری اولین دوره تربیت مدرس سطح 2 سواد رسانه ای در قم + تصاویر

اولین دوره تربیت مدرس سطح 2 سواد رسانه ای فعالان فضای مجازی در قم در حال برگزاری است.

به گزارش گلستان ما به نقل از صبح زاگرس، اولین دوره تربیت مدرس سطح 2 سواد رسانه ای فعالان فضای مجازی در قم در حال برگزاری است.

حامد فروزان معاون تربیت و آموزش سازمان فضای مجازی بسیج در این دوره گفت: اگر بخواهد این اتفاق رقم بخورد که به عنوان "نسرا" از آن یاد شود کلید بخورد و‌محقق شود، یک الزام‌ مهم‌ دارد و آن هم مدرسینی است که اشکال اینجاست که یک سری مباحث و‌محتوا وجود دارد و سازوکاری که دارند این محتوا را به مخاطب برساند این امر محقق می شود.

وی بیان کرد: با شکل گیری این دو، این دوره به کمک دوستان برگزار شد، از مجموع کسانی که آمادگی را برای به عهده گرفتن آن دارند انتظار می رود بتوان محتوای مورد نیاز را به مخاطب برسانیم.

فن بیان نکته بسیار مهم در این مورد است. 

فروزان عنوان کرد: تلاش این بوده که در این دوره از بهترین اساتید استفاده شود و این یک‌شروع خوب است و در آموزش استان تلاش می شود تا محتواهایی در اختیار استان ها قرار گیرد تا شاید مثمر ثمر باشد، مجموعه ما در زمینه های مختلف طرح های خوبی را شروع و با تغییر مدیریت ها آن ها فراموش شده است و این نگرانی است که شاید برای همه وجود داشته باشد.

معاون تربیت و آموزش سازمان فضای مجازی بسیج تصریح کرد: اگر بخواهیم یک کار استمرار داشته باشد باید تک تک افراد موثر نقش آفرین برای آن ماموریت خودشان با انگیزه پای کار باشند، با نگاه غرغر و گلایه، کار و فعالیتی که در حال انجام آن هستیم پیش نمی رود و پیشرفتی نمی کند.

وی افزود: اگر ما بخواهیم در عرصه جنگ حق و باطل در عرصه فضای مجازی قدم برداریم الزام دیگر این است که باید با هم ارتباط شبکه ای داشته باشیم، این ساز و‌کار شکل نگیرد و ارتباط مناسب با مدرسینی که در همان استان کار می کنند ‌همچنین با سایر استان ها ارتباط نداشته باشیم.

فروزان گفت: تجربه های فردی ما در عرصه ارتقای فضای مجازی می شود تجربه ای که مال انقلاب اسلامی است، پس اگر همه این تجربیات با ساز و‌کار شبکه ای با هم باشند ما شاهد انباشت تجربه هایی خواهیم بود که به صورت جهشی سیر صعودی ارتقای خود را طی می کنیم.

 
معاون تربیت و آموزش سازمان فضای مجازی بسیج ادامه داد: تمام تجربیات را باید در اختیار همدیکر قرار دهیم، به اشتراک‌گذاری محتوا های تولید نکته مثبتی است که اثار بسیار خوبی در بحث آموزش داشته است، این دوره کوتاه مقدمه ای بسیار خوب خواهد شد تا در سال آینده نسرا به اوج خود برسد.

بصیری رئیس سازمان بسیج رسانه نیز در این دوره گفت: کشور‌ما با وجود رسانه تغییر پیدا کرد و اسلام به ایران از همین طریق ورود کرد، حوزه سواد رسانه موضوعات مختلف را در خود جای داده است .

بصیری عنوان کرد: همان طور که سیاست بدون اقتصاد، فرهنگ واجتماع نمیتواند وجود داشته باشد حتی علمای امروز می ‌گویند که سیاست را نمی توان از اقتصاد وفرهنگ و اجتماع جدا کرد، این ها نکاتی است که شامل حوزه رسانه خواهد شد و اگر قدرت نباشد و اگر میل به پیشرفت نداشته  باشیم لذا یاد گرفتن سواد رسانه یاد گرفتن همه این هاست.

رئیس سازمان بسیج رسانه ادامه داد: رسانه به خودی خود نمیتواند کارکرد داشته باشد، رسانه بدون خبر رسانه نیست پس مهمترین نکته برقراری ارتباط با دیگران است، راه های درک یک پیام برای عموم مختلف است و واقعیت این است که دریافت پیام برای همه متفاوت است.

وی عنوان کرد: انسان ها پیام هایی که دریافت می کنند به نسبت سوادشان در آن زمینه واکنش نشان می دهند. سواد  رسانه سواد همه موضوعاتی است که در روز با آن ها مواجه هستیم.

بصیری افزود: یکی از مهمترین تکنیک های رسانه سکوت است و حرف نزدن پرکاربرترین تکنیک در رسانه است، برخی فکر می کنند با حرف و‌جنجال می توان مسئله را حل کرد اما اینگونه نیست و فقط جامعه مشوش می شود گفتن بیش از حد بدی ها و پلیدی ها باعث بازنشر و انتقال بیشتر آن ها می شود.

وی ادامه داد:  ۱۲۴ سال است که رسانه به صورت حرفه ای وارد ایران شده، همانطور که در حوزه تکنولوژی از چتر به موشک رسیدیم در حوزه رسانه نیز به این پیشرفت رسیدیم و صد البته در حوزه رسانه کار بسیار سخت تر از بقیه موارد مثل هسته ای است.

رئیس سازمان بسیج رسانه  تصریح کرد: با ناامید کردن و فشار روانی بر مردم بیشترین نخبه از ایران خارج شده اند فشار روانی بر مردم برای خرید سکه و طلا که باعث ویرانی آن رسانه ای ها هستند، 6 تن طلا در خرداد ماه  پیش فروش شده که باز هم سکه و طلا قیمتش تغییری نکرد. سالانه ۷۰۰۰ میلیارد تومان  صرف عمل زیبایی می شود.

بصیری عنوان کرد: ما ۱۶ کشور دنیا در فاصله طبقاتی هستیم ولی بار روانی که روی مردم‌گذاشته شده بسیار بیشتر از آن چیزی است که وجود دارد، سواد رسانه فقط چگونه تیتر و  خبر زدن وتنظیم خبر نیست، سواد رسانه عبارت است از اینکه چگونه حرف بزنیم، باید حوزه اقتصادی و‌روان شناسی و‌تاریخ ۲۵۰ ساله کشور را تخصص و اطلاعات کافی داشته باشیم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.