1397-12-15 10:27
573
0
61700
روحانی در لاهیجان:

اختلافات ما با آمریکا قابل مذاکره نیست/ دشمن می‌خواهد ما به ۴۰ سال قبل برگردیم

رییس جمهور با بیان اینکه اختلاف ما با آمریکا نه قابل مذاکره است نه مصالحه، گفت: آمریکا می گوید به ۴۰سال قبل برگردیم و ما می گوئیم ما به عقب برنمیگردیم و مسیر آزادگی، استقلال و مردم سالاری که از سال ۵۷ آغاز شده ادامه خواهد یافت.

به گزارش گلستان ما به نقل از ۸دی، حجت الاسلام حسن روحانی پیش از ظهر امروز در جمع مردم گیلان در ورزشگاه تختی لاهیجان با بیان اینکه بسیار خوشحالم که در آستانه ماه پربرکت رجب و سال جدید میهمان مردم قدرشناس و قهرمان گیلان هستم، اظهار کرد: در شرایط بسیار حساس و مهمی قرار گرفتیم و ملت بزرگ ایران از آغاز سال ۹۷و تا پایان آن در یک آزمایش بزرگ و عظیم تاریخی پیروزی های عظیم و بززگی را به دست آورد.

وی با تاکید بر اینکه دشمنان ما قصد داشتند این سال را سال شکست ایران قرار دهند، گفت: ملت بززگ ما در تمام مراحل سخت امسال در برابر فشار دشمنان ایستادگی کردند.

رییس جمهور با اشاره به آغاز تحریم آمریکا از اردیبهشت ۹۷ تا ماه مرداد، افزود: تا آبان و شروع مرحله بعدی تحریم مردم ایستادگی و مقاومت و رشادت خود را در برابر ایران و اسلام نشان دادند.

روحانی سخت ترین ماه های سال ۹۷ را شهریور و مهر و تا حدودی در بهمن از لحاظ تورم ماهانه خواند و بیان کرد: آذر و دی بهترین ماه از لحاظ مقاومت بود.

وی در رابطه با حماسه ۲۲ بهمن و ایستادگی مردم در مقابل دشمنان گفت: مردم در طول امسال علیرغم دشمنی ها ایستادگی و مقاومت خود را در مقابل انواع توطئه ها نشان دادند.

رییس جمهور با بیان اینکه دشمن به آرزوی خود نرسیده و نخواهد رسید، ابراز کرد: ما را تحریک می کردند تا ما نقض کننده معاهدات خود باشیم اما ناموفق بودند.

وی با بیان اینکه دشمن در همراه کردن قدرت های جهانی با خود ناموفق بود گفت: هیچ یک از قدرت ها در مقابل نقشه های کاخ سفید سر فرود نیاوردند و آمریکا به ناجار شد خود به تنهایی از یک پیمان بین المللی خارج شود.

روحانی تصریح کرد: این پیمان، پیمان ۷کشوری بود که تایید شده بود آنچه انجام گرفت تخلف در برابر سازمان جهانی و بین الملل بود و دشمن فکر می کرد با تحریم مرحله اول و دوم مقاومت مردم را می شکند اما ملت ما نه تنها ایستادگی کرد بلکه انواع توطئه های بعدی آنها به دست نمایندگان این ملت خنثی شد.

وی افزود: در مهر ماه شکست خوردند و تمام ۱۴ کشور دیگر در شورای امنیت سازمان ملل در برابر رییس جمهور آمریکا ایستادند و از تعهد ملت ایران حمایت کردند و در برابر عدم تعهد آمریکا مخالفت کردند.

رئیس جمهور با بیان اینکه تلاش کردند در اجلاس ورشو جهان را تحریک کنند اما موفق نشدند، افزود: دشمن به موفقیتی دست نیافته اما برای ما مشکلاتی هم آفریده است.

روحانی با بیان اینکه ما در شرایط عادی و معمولی نیستیم و در جنگ روانی و اقتصادی قرار داریم، بیان کرد: ما در یک میدان نبرد هستیم ک همه ملت ایران هم می دانند که عقب نشینی یعنی از دست دادن همه دستاوردهای ایران از مشروطه تا انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مردم این استان در خط مقدم بودند، گفت: مردم غیور، صبور و قهرمان گیلان باید به خوبی بدانند بار دیگر در نبرد با دشمن سرسخت هستیم.

رییس جمهور با بیان اینکه اختلاف ما با آمریکا نه قابل مذاکره است نه مصالحه، ادامه داد: آمریکا می گوید به ۴۰سال قبل برگردیم و ما می گوئیم ما به عقب برنمیگردیم و مسیر آزادگی، استقلال و مردم سالاری که از سال ۵۷ آغاز شده ادامه خواهد یافت.

روحانی با تاکید بر اینکه باید دشمن را به عقب می رانیم گفت: باید بفهمانیم که ملت ایران راه عزت و سربلندی را ادامه خواهد داد.

وی با اشاره به جلسه خصوصی با رهبر انقلاب گفت: اکنون در مرحله جنگ اقتصادی هستیم به یک فرمانده نیاز داریم تا دشمن را وادار به شکست کنیم و پیشنهاد من به رهبر انقلاب این بود که شخص ایشان فرماندهی این جنگ را بر عهده بگیرند و دولت و مسئولین در خدمت ایشان باشند.

روحانی ادامه داد: رهبر گفتند هم شرایط جنگ است و هم نیاز به فدمانده داریم اما فرمانده این جنگ باید رئیس جمهور این کشور باشد و بر این‌مبنا دستور دادند که دو قوه دیگر در جهارچوب مقررات با تمام قدرت در کنار دولت باشند.

وی با بیان اینکه روحانی بدون نمایندگی مردم ارزشی ندارد، گفت: امروز روز ایستادگی یک پارچه ملت ایران در برابر دشمنانی است که فکر می کنند می توانند ملت ایران را شکست دهند.

رییس جمهور افزود: باهمان پیمان سال ۹۲ و ۹۶اعلام می کنم دولت از شرایط اقتصادی و روانی نمی هراسد چرا که‌ملت ایران را دارد و با تمام قدرت از مردم حمایت خواهد کرد.

وی بیان کرد: اگرچه مشکلات زندگی داریم اما عهدها و پیمان هایمان به مردم را ادامه خواهیم داد و از آغاز دولت یازدهم به مردم وعده دادیم در کشاورزی به سمت خودکفایی حرکت کنیم.

روحانی با بیان اینکه وعده دادیم در طول این دولت از لحاظ مصرف انرژی به خودکفایی خواهیم رسید، گفت: ۶نیم میلیون لیتر گازوییل در روز وارد می کردیم و ۱۲نیم میلیون لیتر بنزین اما امروز حدود سه سال است در گازوئیل و نفت و گاز خودکفا هستیم و حتی صادر می کنیم.

وی افزود:  ۲۵میلیون‌متر مکعب گاز وارد می کردیم و امروز نیاز به واردات گاز در هیچ فصلی از سال نداریم ما در مسیر وعده ها و قول های خود در حد توان خود حرکت کردیم.

** از لحاظ اعتبارات به استان بیش از آنچه که قول داده ایم پرداخت کردیم

روحانی با تاکید بر اینکه از لحاظ قول اعتبارات به استان بیش از آنچه که گفتیم پرداخت کردیم بیان کرد: من به مردم ایران در دولت یازدهم قول دادم همه تلاشم را به وصل شدن راه آهن سراسری به ۴ استان برسانم و امروز راه آهن رشت و گیلان را افتتاح می کنیم‌.

وی با بیان اینکه امروز سوت راه آهن سراسری رشت به صدا خواهد آمد، تصریح کرد: امروز گیلان زیبا و ملت عظیم و انقلابی آن به راه آهن سراسری متصل خواهند شد.

رییس جمهور بیان کرد: آغاز دولت یازدهم ۳۲درصد طرح راه آهن قزوین آماده بود و هزار ۳۰۰میلیارد تومان برای آن پرداخت شد، گفت: برای ما مهم بود که این راه آهن به سرانجام برسد و امروز کلنگ طرح راه آهن رشت ـ آستارا نیز زده خواهد شد.

وی گفت: این طرح بسیار مهم و بین المللی است و به معنای اتصال ده ها و صدها کشور در آفریقا و آسیا از مسیر ایران و شرق و شمال اروپا خواهد بود.

** راه آهن گیلان به زودی به دریای خزر اتصال پیدا می کند

حجت الاسلام روحانی یکی از امتیازات بزرگ گیلان را مرزدار بودن آبی خواند و گفت: شما در برابر ۴کشور بزرگ همسایگی را بر دوش دارید و همین جا دستور می دهم به سازمان برنامه و بودجه و وزارت راه که تمام تلاش خود را بکار ببرد تا این راه آهن به زودی به دریای خزر اتصال پیدا کند.

روحانی سرمایه دولت را رابطه سازنده و موثر با همه کشورهای جهان خواهان رابطه دانست و بیان کرد: کسانی که دور هستند مشکل را خودشان درست کردند اما ما اکنون بهترین رابطه را با آذربایجان و ترکمنستان و سایر کشورهای همسایه داریم.

** گیلان نیازمند تحول در محیط زیست است

روحانی با بیان اینکه گیلان نیازمند تحول در محیط زیست است گفت: محیط زیست در تالاب های استان و تالاب انزلی، برای ما اهمیت دارد و باید رودخانه های شهر رشت رودخانه های فرح بخش باشد و برای مسئله فاضلاب بیش از پیش تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه با دقت محیط زیستی باید آب های استان مهار شود و در آب خودکفا شود گفت: دیگر مسئله مهم نوسازی اراضی کشاورزی در استان است و از امروز تا پایان دولت ۱۸ هزار متر را وعده نوسازی می دهیم.

حجت الاسلام روحانی با تاکید بر افتتاح طرح های خوب در زمینه کشاورزی در همین سفر، ابراز کرد: محیط زیست، کشاورزی و دانش های اقتصاد بنیان جز مسائل مهم برای دولت است.

وی با اشاره به تاکید رهبر بر حضور جوانان در اشتغال و مدیریت، بیان کرد: امروز نسل جوان ما نیازمند این است که در مدیریت استان قرار گیرند و نسل حوان را در این شرایط حساس وادار کنیم تا بتوانند مهات لازم را بیاموزند و مسائل مدیریتی را بر عهده گیرند.

رئیس جمهور با اشاره به قول ۷۹۶ میلیارد تومانی دولت به گیلان در سفر قبلی، گفت: امروز یک هزار و ۲۴۰ میلیارد تومان، دولت پرداخت کرده است.

روحانی گفت: در این سفر استانی ۶۶طرح و پروژه به ارزش یک هزار و ۹۱۳میلیارد تومان برای گیلان مدنظر قرار دارد و حدود ۴هزار میلیارد تومان پروژه یا افتتاح می شود یا عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.