1397-12-13 15:33
495
0
61651
گزارش؛

استقلال شفر، بهترین خط دفاع تاریخ لیگ برتر/ رحمتی با 181 کلین‌شیت، رکورددار

تیم فوتبال استقلال در لیگ هفدهم عملکرد خوبی در خط دفاعی از خود نشان داد. آبی‌پوشان با دریافت 8 گل و ثبت 13 کلین‌شیت، بهترین خط دفاعی لیگ برتر را که در دو سال اخیر در اختیار پرسپولیس بود، از آنِ خود کرده‌اند.

به گزارش گلستان ما به نقل از راه دانا؛ استقلال در این فصل از ترکیب‌های مختلفی در خط دفاع استفاده کرد. روزبه چشمی، محمد دانشگر، پژمان منتظری، خسرو حیدری، آرمین سهرابیان و میلاد زکی‌پور، مدافعانی بودند که در ترکیب آبی‌پوشان به میدان رفتند و خسرو حیدری، میثم تیموری و فرشاد محمدی‌مهر نیز حضوری کم‌رنگ در خط دفاعی استقلال داشتند. با وجود تغییراتی که در خط دفاعی آبی‌ها صورت گرفت، آنها تاکنون توانسته‌اند خط دفاع مستحکمی داشته باشند و کمتر مهاجمی در مواجهه با آنها، موفق به گلزنی شده است.

بهترین دفاع ادوار لیگ برتر

تیم فوتبال استقلال در لیگ هفدهم عملکرد خوبی در خط دفاعی از خود نشان داد. آبی‌پوشان با دریافت 8 گل و ثبت 13 کلین‌شیت، بهترین خط دفاعی لیگ برتر را که در دو سال اخیر در اختیار پرسپولیس بود، از آنِ خود کرده‌اند. شاگردان شفر با میانگین دریافت 0.37 گل در هر مسابقه، بهترین آمار دفاعی آبی‌پوشان را در تاریخ 18 دوره لیگ برتر به ثبت رسانده‌اند.

تنها یک بازی بیش از دو گل دریافت کردند

استقلال تنها در بازی رفت برابر ذوب‌آهن دو گل دریافت کرد و به جز این مسابقه، دروازه‌اش در هیچ دیداری بیش از یک بار باز نشده است. وینفرد شفر امسال دو دروازه‌بان آماده در اختیار دارد. حسین حسینی جوان سال گذشته رکورد جدیدی با کلین‌شیت 873 دقیقه‌ای به نام خود ثبت کرد و مهدی رحمتیِ هم باتجربه، رکورددار تعداد کلین‌شیت تاریخ لیگ برتر با ثبت 181 کلین‌شیت در تاریخ مسابقات، دو سنگربان اصلی آبی‌ها هستند که خیال پیرمرد آلمانی را از دروازه راحت کرده‌اند.

روزهای سخت حسینی

این فصل کمتر به حسینی فرصت بازی رسید و ملی‌پوش 26 ساله استقلال تنها در چهار مسابقه به میدان رفت. حسینی این فصل در دیدار برابر سایپا، سپاهان، سپیدرود رشت و فولاد در قفس توری آبی‌ها قرار گرفت که دروازه خود را در یکی از این بازی‌ها بسته نگه داشت. رحمتی اما در 16 مسابقه‌ای که درون دروازه آبی‌های پایتخت جای داشت، 12 بار کلین‌شیت کرده که از این حیث، گوی سبقت را از سایر دروازه‌بانان کنونی لیگ برتر ربوده است.

21کلین شیت در34 مسابقه

رحمتی با ثبت 21 کلین‌شیت در 34 مسابقه در فصل 92-91، رکورددار بیشترین تعداد کلین‌شیت در یک فصل لیگ برتر است و امسال می‌تواند رکورد خود را ارتقا بخشد. کاپیتان باسابقه استقلال که فصل گذشته تقریباً به صورت کامل دروازه‌بان نیمکت‌نشین حسینی بود، این فصل به سنگربان ثابت وینفرد شفر تبدیل شده است. رحمتی که سال گذشته در شکست تلخ استقلال در آزادی مقابل السد در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا تأثیرگذار بود، این فصل تلاش می‌کند با درخشش در این رقابت‌ها، ناکامی‌های قبلی خود را جبران کند.

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.