1397-12-12 11:12
461
0
61604
رییس مركز بزرگ اسلامی شمال كشور خبر داد؛

آغاز مرحله نهایی ششمین دوره مسابقات قرآن کریم روحانیون اهل سنت کشور

رییس مركز بزرگ اسلامی شمال كشور گفت: مرحله نهایی ششمین دوره مسابقات حفظ، قرائت و مفاهیم قرآن کریم، طلاب و روحانیون اهل سنت کشور به میزبانی گلستان از امروز آغاز خواهد شد.

به گزارش گلستان ما، حجت الاسلام علی خیرخواه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این مسابقات از امروز تا 15 اسفند ماه در گرگان برگزار می شود.

وی افزود: در این دوره مسابقات حدود 170 نفر از استان های کردستان، آذربایجان غربی، خراسان شمالی، فارس، کرمانشاه، بوشهر، هرمزگان و گلستان حضور دارند.

خیرخواه تصریح کرد: شرکت کنندگان در رشته های حفظ قرآن (5 جزء، 10 جزء، 20 جزء و 30 جزء)، رشته ترجمه و مفاهیم تخصصی قرآن کریم، قرائت (تحقیق و ترتیل) و آزمون ترجمه و مفاهیم عمومی قرآن کریم به رقابت خواهند پرداخت.

وی خاطرنشان کرد:‌ برای نخستین بار در این دوره مسابقات 18 نفر از برترین های پنج دوره گذشته این مسابقات به صورت مجزا در رشته های حفظ کل و قرائت (تحقیق و ترتیل) با یکدیگر رقابت می کنند.

رییس مركز بزرگ اسلامی شمال كشور، هدف از برگزاری مسابقات را آشنایی بیشتر با فرهنگ قرآنی و ترویج این فرهنگ در جامعه عنوان کرد.

خیرخواه یادآور شد: در حاشیه برگزاری این مسابقات، رونمایی از مجموعه تلاوت کل قرآن کریم با قرائت و ترتیل روحانیون و طلاب اهل سنت را خواهیم داشت./ ایسنا

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.