1397-11-02 09:36
666
0
60553
پشت پرده تخریب روابط ایران و عراق در گفت‌وگو با نماینده ولی‌فقیه در عراق؛

از شایعه تجارت جنسی تا تلاش برای مقصر جلوه‌ دادن ایران در شورکردن آب بصره/ تیرگی روابط شیعیان تضمین‌کننده حیات آمریکا در منطقه است

آمریکا برای آنکه بتواند حیات خود را در منطقه حفظ کند، می‌بایست وحدت به وجود آمده توسط ایران و عراق را برهم زند و در این راستا از اعمال هیچ حربه ای فروگذار نیست.

به گزارش گلستان ما به نقل از صبح توس، وقوع جنگ هشت‌ساله بین دو کشور ایران و عراق تیره‌ترین دوران روابط بود ولی با پس از سقوط رژیم بعث روابط دو کشور رو به بهبودی نهاد و روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دو کشور به حالت عادی بازگشت و این دو کشور در گذرگاه‌های مرزی نیز فعالیت خود را مجدداً آغاز نمودند.

پس از سقوط رژیم بعث که عامل تنش و ناامنی در منطقه بود، روابط این دو کشور رو به بهبود نهاد و تا جایی پیش رفت که در سال 1388 اولین پرواز زیارتی ایران به فرودگاه نجف اشرف انجام شد؛ همچنین روابط اقتصادی دو کشور با گسترش مواجه شد، به‌طوری‌که در سال ۱۳۸۷ به ۴ میلیارد دلار رسید.

سالیان سال است که دشمن و ایادی استکبار به دنبال آن هستند که روابط میان کشورهای دوست و همسایه ایران را به سمت تیرگی ببرند و در انجام هدف خود از هیچ ابزاری دریغ نکردند؛ به‌طور نمونه می‌توان به یورش نیروهای نظامی آمریکا در یورشی در سال ۲۰۰۷ به دفتر نمایندگی ایران در شهر اربیل، در ناحیه کردنشین شمال عراق اشاره کرد که در این حمله، ۵ تن از کارمندان این کنسولگری را دستگیر و به زندان آمریکایی‌ها منتقل شدند.

حیات آمریکا در منطقه درگرو تاریکی رابطه ایران و عراق

آمریکا که رهبری حمله و اشغال عراق را به عهده داشت، برای آنکه بتواند حیات خود را در منطقه حفظ کند، می‌بایست وحدت به وجود آمده توسط ایران و عراق را برهم زند، از همین رو با بهانه‌های واهی همچون برق، آب و مسائل جنسی به دنبال آن هستند که روابط این دو کشور را به فروپاشی سوق دهند.

تابستان سال جاری بود که خبری مبنی بر سوءاستفاده جنسی دختران ایرانی توسط مردان عراقی در فضای مجازی مطرح شد و برخی رسانه‌های به‌ظاهر خودی، در آتش فتنه دشمن دمیدند و با آن‌ها هم‌صدا شدند، غافل از آنکه در زمین دشمن بازی کرده‌اند.

باوجود پاسخ قاطعانه توسط مسئولین استانی و کشوری مبنی بر این جریان، بازهم آمریکا دست از دشمنی خود برنداشته و سایر مسائل را برای تخریب ید واحده پدید آمده پیش می‌کشد.

با توجه به اتحادی که هم‌اکنون میان مردم ایران و عراق وجود دارد و شکست روزافزونی که آمریکا برای تخریب این شرایط متحمل شده است، به گفت‌و‌گو با آیت‌الله مجتبی حسینی، نماینده ولی‌فقیه در عراق نشستیم که مشروح آن به شرح ذیل است:

از سوءاستفاده جنسی تا اهانت به مردم ایران و عراق

آیت‌الله حسینی با اعلام اینکه دشمن سعی داشت از غیرت دینی مردم سوءاستفاده کند و با اخبار جعلی اعلام کردند که بازار تجارت جنسی در ایران وجود دارد، اظهار کرد: هدف دشمن این بود که هم اهانت به مردم کشورمان داشته باشند و هم مردم عراق را نگران سازند.

وی افزود: در مقابل نیز اخباری اعلام شد که عراقی‌ها از ایرانی‌ها سوءاستفاده می‌کنند ولی در حال حاضر موج منفی تکذیب شد و خوشبختانه مردم ایران و عراق در حال سفر میان این دو کشور هستند که آمار ورود و خروج‌ها و حضور زائران این گفته را تائید می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در عراق با بیان اینکه از این شایعات به‌صورت متعدد در مرز‌ها پدید می‌آید، گفت: کاهش بارش باران آب بصره را شور کرد، در این شرایط اعلام کردند ایران اقدام به شور کردن آب بصره کرده است این درعین‌حالی است که از ایران هیچ آبی وارد بصره نمی‌شود.

آیت‌الله حسینی تصریح کرد: در مسئله تجارت‌های ایران و عراق گفته شد که ایران سعی دارد برای فروش محصولات خود، تولید داخلی در عراق را ضعیف کند و در موردی دیگر اعلام کرده بودند که ایران وارد دجله سم ریخته تا ماهی‌ها گشته شوند و ماهی از ایران وارد گردد، این درعین‌حالی است که از ایران هیچ آبی وارد دجله نمی‌شود و پس از بررسی‌ها مشخص شد محل سمی شدن آب مکانی در عراق بوده که توسط داعش انجام‌شده بود.

آمادگی مردم عراق برای شکستن حصر اقتصادی ایران

وی با تأکید بر اینکه برخی افراد نادان و ضعیف تحت تأثیر این اتهامات قرار می‌گیرند، اظهار کرد: برخی از مردم عراق به دفتر بنده مراجعه کرده و اعلام می‌کنند که باوجود حصر اقتصادی ما در کنار ملت ایران هستیم و حاضریم که هرچه مردم ایران لازم دارند برایشان ارسال کنیم و یا از آن‌ها کالاهای موردنیاز را خریداری کنیم تا بازارشان رونق داشته باشد.

نماینده ولی‌فقیه در عراق ادامه داد: بنده به مردم عراق اطمینان دادم که محاصره اقتصادی ایران به معنی فقر نیست و خوشبختانه تولید در ایران بالاست و محصولات به همه جای دنیا صادر می‌شود.

آیت‌الله حسینی عنوان کرد: مردم عراق در حمایت از ایران راهپیمایی کرده تا همراهی خود را با ملت ایران نشان دهند، شعرهایی در مدح ایران و همراهی با مردم ایران توسط برخی عشایر و اهالی سنی عراق سروده می‌شود که این شیوه همدلی قابل‌تقدیر است؛ خوشبختانه ما در میان مردم عراق مقبولیت داریم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.