1397-11-01 11:35
702
0
60537
سارا خادم:

یک مربی خارجی شطرنج برای ده روز 3 هزار دلار می‌گیرد/ از جیب شخصی برای شطرنج هزینه کرده ام/ امیدوارم بودجه فدراسیون را افزایش دهند

سارا خادم شطرنج باز ایرانی گفت: اگر یک مربی خارجی در ایران بخواهد کار کند مثلا بیاید و ده روز بماند حدود سه هزار یورو می گیرد.

به گزارش گلستان ما، سارا خادم یکی از نوابغ شطرنج ایران در گفتگو با خبرنگار راه دانا در ارتباط با تاثیرات مربیان خود در موفقیت هایش علاوه بر استعداد ذاتی خود اظهار داشت: از همان ابتدا همه مربیانی که داشتم تا کنون در موفقیت هایم تاثیر داشته اند اما سوکولوف که مربی آخرم بود بیش از بقیه تاثیرگذار بود. سوکولوف با بازیکنان بهتری کار کرده اما نیچنکو از نظر روحی برای من تاثیرگذار تر است.

خادم در ادامه در خصوص کار با این مربیان خارجی خاطر نشان کرد: زبان مربیان تفاوتی نمی کند چون با هر دو انگلیسی صحبت می کنیم. اگر یک مربی خارجی در ایران بخواهد کار کند مثلا بیاید و ده روز بماند حدود سه هزار یورو می گیرد. سوکولوف مربی بسیار خوبی است اما به نظر من همین یک نفر برای شطرنج ما کافی نیست.

دختر شطرنج باز ایران پیرامون لزوم حضور این مربیان تصریح کرد: درخواست دادیم که هزینه مربیان شخصی ما را فدراسیون پرداخت کند، امیدوارم بودجه فدراسیون را افزایش دهند که حداقل کمک هزینه مربیان را پرداخت کند. باید یک نفر دیگر هم بیاید تا در کنار هم روند سریع‌تر و بهتری داشته باشیم. متاسفانه بیشتر از نتیجه‌ای که می‌گیرم مسایل دیگر در چشم است.

خادم در مورد جایزه نقدی که از تورنمت روسیه گرفت عنوان کرد: برخی این را نمی‌دانند شاید من اندازه همان جایزه برای شطرنجم خرج کرده‌ام. الان هم با این جایزه می‌خواهم باز هم برای شطرنج هزینه کنم. جایزه ای که در تورنمنت روسیه گرفتم به نظرم بیش از اندازه به چشم آمد چون هزینه هایی که تا کنون برای شطرنج پرداخت کردم زیاد بوده است.

وی در مورد دیدار اخیرش با وزیر ورزش افزود: دیدار خوبی با وزیر ورزش داشتیم که جلسه مفید و تاثیرگذاری بود و البته پاداش مالی هم دریافت کردم.

خادم در پایان درباره تورنمنت های بعد از روسیه گفت: بعد از تورنمنت روسیه در مسابقات بوندس لیگا شرکت کردم و روز یکشنبه به جبل الطارق می روم تا در مسابقات جهانی شرکت کنم که ده روز طول می کشد.

آرمان صالحی

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.