1397-10-28 13:26
786
0
60454

خطر در کمین فوتبال ایران/ اخبار رفتن کی‌روش به تیم ملی ضربه می زند

طبق قوانین فیفا، بازیکنان و مربیانی که کمتر از شش ماه تا پایان قراردادشان باقی مانده منعی برای مذاکره و حتی توافق با تیم بعدی ندارند و این مساله الان مورد استفاده سرمربی پرتغالی تیم کشورمان قرار گرفته است.

به گزارش گلستان ما به نقل از راه دانا؛ طبق قوانین فیفا، بازیکنان و مربیانی که کمتر از شش ماه تا پایان قراردادشان باقی مانده منعی برای مذاکره و حتی توافق با تیم بعدی ندارند و این مساله الان مورد استفاده سرمربی پرتغالی تیم کشورمان قرار گرفته است. البته خود کی‌روش به هیچ سوالی در این مورد جواب نمی‌دهد و بعد از بازی با یمن هم به خبرنگاران گفت: الان وقت تمرکز روی جام‌ ملت‌ها است.

احتمال ماندن

از سوی دیگر علی کفاشیان که هنوز نایب‌رئیس فدراسیون فوتبال است مدعی شده اگر کارلوس تیم ملی را قهرمان آسیا کند، باب مذاکرات برای سومین تمدید قرارداد این مربی باز خواهد شد. البته تجربه نشان داده زیاد نباید ادعاهای مقامات فدراسیون فوتبال ایران را جدی گرفت، مگر این که تصمیم خود کی‌روش عوض شود.

دو روی سکه

وقتی بازیکنان می‌دانند مربی‌شان رفتنی است، هم این احتمال وجود دارد که تیم از هم بپاشد هم ممکن است با تمام توان به منظور کسب موفقیت و به جا گذاشتن یک یادگاری خوب برای او خیز بردارند. هشت سال پیش در چنین روزهایی فوتبال ایران بعد از انتشار خبر جدایی سرمربی با تمام وجود از هم فروپاشیده بود. در آن مقطع پیش از اعزام تیم‌ ملی به جام‌ ملت‌های ۲۰۱۱ آسیا، علی فتح‌الله‌زاده که عضو هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال بود افشا کرد افشین قطبی تحت هر شرایطی بعد از جام‌ ملت‌ها از تیم ملی جدا خواهد شد. بعدتر رسانه‌های ژاپنی خبر دادند قطبی حتی قرارداد رسمی‌اش را هم با باشگاه شیمیزو اسپالس امضا خواهد کرد. انتشار خبر در ایران، به شدت فضای تیم‌ ملی را به هم ریخت و بازیکنان که از قطبی حساب چندانی نمی‌بردند، عملا در مقابل او جبهه گرفتند. در نهایت هم تیم ملی در مرحله یک‌ چهارم نهایی به کره‌جنوبی باخت و اوت شد. قطبی مستقیما به شیزوکای ژاپن رفت و برخی بازیکنان تیم ملی از جمله جواد نکونام مصاحبه‌های انتقادی بسیار تندی علیه این مربی انجام دادند.

نمونه خارجی

نمونه خارجی این داستان هم سرنوشت خوان لوپتگی بود که یک روز پیش از آغاز جام‌ جهانی روسیه اعلام شد با باشگاه رئال مادرید توافق کرده است. انتشار این خبر موجب شد تیم ملی اسپانیا به هم بریزد و فدراسیون فوتبال این کشور لوپتگی را اخراج کند. فرناندو هیرو به‌ طور موقت جانشین لوپتگی شد، اسپانیا نتیجه نگرفت و بعدها لوپتگی هم از رئال مادرید اخراج شد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.