1397-10-23 15:31
498
0
60333
گزارش؛

ماجراى ثبت بقعه پدر یک نماینده اصلاح طلب در لیست امامزاده ها!/ چرا اقدامى براى حذف این بقعه از لیست امامزاده ها نشد؟

پاسخ این نماینده مجلس توپ را در میدان مردم انداختن بود؛ در حالیکه در مورد این ماجرا باید تکذیبى صورت میگرفت تا چنین شایعه اى که باعث وهن دین مى شود از ریشه خشک شود.

راه دانا؛ همزمان که ماجرای مقبره پدر نماینده اصلاح طلب گرمی در استان اردبیل در مجلس، به محض این‌که در یکی از شبکه‌های اجتماعی به گوش سایر کاربران رسید، موج واکنش‌ها شروع شد؛  در همین ماجرا میرحمایت میرزاده در گفتگویى نسبت  به امامزاده بودن بقعه پدرش واکنش نشان داد.

میرزاده در پاسخ به اینکه آیا پدر شما امامزاده بوده گفت:   من به‌عنوان پسر آن مرحوم بهتر است درباره‌اش حرف نزنم؛ بروید از مردم منطقه که به ایشان ارادت دارند، بپرسید که ایشان چه کسی بوده و برای چه مردم از جیب خودشان برای مقبره ایشان هزینه و نذر می‌کنند. پدر مرحوم من یک سیدی بوده که مردم او را صاحب کرامت می‌شناختند و برای ایشان احترام زیادی قایل بوده‌اند. پدر مرحومم در همان زمانی که زنده بودند، بسیار مورد احترام بودند و زمانی هم که به رحمت خدا رفتند، این احترام و ارادت باقی ماند و مردم خودشان تصمیم گرفتند که برای ایشان مقبره‌ای بسازند که محل مراجعه خودشان باشد.

پاسخ این نماینده مجلس توپ را در میدان مردم انداختن بود؛  در حالیکه در مورد این ماجرا باید تکذیبى صورت میگرفت تا چنین شایعه اى که باعث وهن دین مى شود از ریشه خشک شود.

در گفتگویى که با مردم شهرستان گرمى داشتیم، همگان این بقعه را مربوط به سیدى مى دانستند که این روزها شبیه بقعه اى بزرگ شده است که درآمد زیادى نیر دارد؛ حال جاى سوال دارد که درآمد این بقعه که آرام آرام تبدیل به امامزاده اى دروغین شده، کجا صرف مى شود.

با تمام این تفاسیر نکته اى عجیب تر نیز دیده مى شود که علامت سوال هاى بسیارى در اذهان عمومى ایجاد مى کند؛ سایت راسخون که مربوط به معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه است در اقدامى عجیب بقعه پدر نماینده مجلس شهر گرمى را به عنوان امامزاده ثبت کرده است. این در حالیست که هیچ اقدامى تاکنون از طرف میرزاده براى برداشتن نام بقعه پدرش از لیست امامزاده هاى استان نشده است.



نماینده اصلاح طلب بى شک باید از ثبت اسم این بقعه به شخصه جلوگیرى مى کرد و حال که نام بقعه پدرش در لیست امامزاده هاى استان اردبیل دیده مى شود، بى تفاوتى دلایل دیگرى را در ذهن ها ایجاد مى کند. چند تن از مردم شهرستان در گفتگویى با ما، دلیل راى آوردن این نماینده اصلاح طلب را موضوع پدرش عنوان کردند که در هیاهوى انتخابات نیز از عنوان پدرش استفاده کرده است.

در آخر باید گفت؛ شایعاتى که در این خصوص مطرح شده و یا ثبت بقعه یک فرد عادى در لیست امامزاده ها، باید از طرف هر مسئولى به شدت تکذیب و اقدامات لازم انجام مى شد. حال که این اتفاق نیافتاده حداقل باید مسئولین مربوطه از ورود چنین اشخاصى در جمع نمایندگان مجلس جلوگیرى کنند.

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.