1397-10-18 15:29
665
1
60200
محسن رضایی:

کاهش بودجه نظامی یک غفلت تاریخی است/ روایتگری کاری زینب گونه است

دبیر مجمعع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: از دولت میخواهم که بودجه نیروهای مسلح و امنیتی را کم نکنید و نکند در این شرایط حساس دچار غفلتی تاریخی بشویم. بنی صدر هم قبل از جنگ این اقدام را انجام داد.

به گزارش گلستان ما به نقل از راه دانا؛ محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در در دومین همایش سراسری راویان انقلاب و دفاع مقدس اظهار داشت: روایتگری جهاد بزرگی است که در ادامه دفاع مقدس رخ داد و اینکه شما اینگونه پای میراث شهدا ایستاده اید جای تشکر دارد.

وی با بیان اینکه روایتگری کاری زینب گونه است عنوان کرد: اینکه دفاع مقدس حتی با وجود ۳۰ سال بعد از آن زنده است دلایل زیادی دارد. انقلاب و دفاع مقدس حقیقت بزرگی است که قابل دفن کردن نیست.

رضایی همچنین گفت: هر سال به هر مناسبت هجمه های زیادی به جنگ وارد کردند ابتدا به سوم خرداد شبه وارد کردند که جنگ بعد از آن نتیجه نداشت. در هفته دفاع مقدس اصل جنگ را از سوی ایران زیر سوال می‌برند. در دی ماه عملیات کربلای چهار و کربلای پنج را زیر سوال می‌برند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام  افزود: چون نسل ها عوض می شود هربار این شبهات تکرار می شود هرچند بارها و بارها پاسخ داده شده است. برای مردم موضوع جنگ مهم است و جنگ نه موزه است نه بایگانی بلکه موضوعی است که مردم با آن ارتباط نزدیکی دارند، یک سری مسائل را زیاد صحبت کردند و همه می دانند که اگر امروز موشک داریم و یا قوی ترین ارتشی هستیم که با ارتش های آمریکا رقابت جدی کرده و داعش را شکست دادیم همه ریشه در جنگ و دفاع مقدس دارد.

وی ادامه داد: ما نه تنها در جنگ پیروز شدیم بلکه جنگ را به  درون متحدین منتقل کرده و خودشان را به جان هم انداختیم و جنگ تحمیلی تبدیل به آتشی درون خانه خود متحدین شد.

رضایی سپس گفت: صدام در یکی از نامه های خود به مرحوم هاشمی نوشته بود که آمریکا از قدرت عراق نگران بوده و برای خلع سلاح نشدن توسط آمریکا به کویت حمله میکنیم که البته این روایت جای تامل دارد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطر نشان کرد:‌ یک روایت دیگر نیز به خاطر بدهی های گسترده عراق به کویت بود که در طول جنگ از کویت به  عنوان وام دریافت کرده بود و میخواست کویت آنها را ببخشد. روایت دیگری در خصوص میزان صادرات نفت و قیمت آن است که صدام تلاش کرد تا قیمت نفت را به ۱۰۰ دلار برساند.

هیچکدام از این روایات درست نیست و عامل دیگری برای آن است که این بود که دست خالی صدام از جنگ با ایران دست خالی برگشت عملا شکست خورده بود ولی هزینه های سنگینی پرداخت کرده بود و برای جبران آن به کویت حمله کرد

وی همچنین گفت: صدام از قطعنامه ۵۹۸ عایدی نداشت و دید که اینقدر برای کویت و آمریکا و عربستان در جنگ با ایران کار انجام داده است اما ابر قدرت ها قطعنامه ۵۹۸ را به نفع ایران تنظیم کرده بودند به همین منظور دوباره به خرمشهر حمله کرد اما دوباره شکست خورد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد:‌ امام فرمودند ما ۵۹۸ را که پذیرفتیم تاکتیکی نبوده و به این قطعنامه پایبند هستیم اما صدام خرمشهر و کرمانشاه را مورد حمله قرار داد و به دنبال نوشتن یک قطعنامه دیگر بود که در نهایت دست خالی برگشت همین اتفاق را ترامپ هم انجام داد و برجام را قبول نداشته و میگوید باید برجام اون گونه که من میخواهم نوشته شود‌.

رضایی مجدد خاطرنشان کرد: اگر قطعنامه ۵۹۸ را میپذیرفتیم معادله به نفع صدام تغییر میکرد و صدام به کویت حمله نمی کرد. در اواخر جنگ تمام تصاویر منطقه ما توسط ماهواره ها و منافقین روی میز صدام بود. توان جاسوسی اسرائیل آمریکا عراق و ... به نفع صدام بود، هنر ما این بود که عملیات شکست خورده را تبدیل به عملیات فریب کرده  و یا در والفجر ۸ در ۲۰۰ متر بالاتر یک عملیات پوششی تدارک می دیدیم. تاریخ چگونگی جاسوسی منافقین را به مردم خواهد گفت.

وی گفت: تنها دستاورد جنگ آزاد کردن سرزمین های خودمان نبود و یا اینکه به توان نظامی و موشکی دست پیدا کنیم بلکه دستاورد بالاتر این بود که صدام را به جان کشورهای همپیمان خود انداختیم، هر چند وقت یکبار برخی با توهین به خانواده شهدا مدام در پی زیر سوال ب دن فرهنگ شهادت هستند اما همه ما حاضریم همه قطرات خون خود را فدای امام حسین و حضرت ابوالفضل کنیم.

وی تشریح کرد: همین شبهات در صحرای کربلا هم بود هر کدام از یاران امام حسین که شهید می شد سپاه دشمن هلهله میکرد تا روحیه امام حسین را تضعیف کنند. امروز هم همین است، از یک طرف تحریم های فلج کننده را بر ایران وضع کرده اند اما یک سری از مدیران هم در کمال بی کفایتی و ناکارآمدی کار انجام داده و عده ای هم در حال زیر سوال بردن اصول انقلاب اسلامی هستند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: هیچ عملیاتی نیست که امام در جریان ریز آن نبوده و شب تا صبح برای پیروزی آن دعا نکرده باشد. تاریخ و تاریخ نویسی را نباید با تحلیل تاریخی یکسان دانست و تحلیل تاریخی را نباید با قضاوت ها یکی دانست، در تاریخ نویسی باید مستندسازی شود چرا که مستند سازی یک روش علمی است و باید تاریخ را از دل مستندات بیرون کشید تاریخ نویس باید همه روایات را بررسی کند و بر اساس آنها به نتیجه کلی برسد و این یک علم است.

این فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس  گفت: کسی که تحلیل تاریخی میکند هم باید علم تاریخ نویسی را بلد باشد هم تحلیل کند و حداقل تخصصی برای تحلیل داشته باشد و در مورد قضاوت هرکسی نمی تواند قضاوت کند و کسی می تواند یک عملیات را قضاوت کند که از رده های بالای نظام باشد. هر حرف ممکن است از جنس بیان تاریخی یا تحلیل تاریخی یا قضاوت تاریخی است.

وی همچنین افزود: از دولت میخواهم که بودجه نیروهای مسلح و امنیتی را کم نکنید و نکند در این شرایط حساس دچار غفلتی تاریخی بشویم. بنی صدر هم قبل از جنگ این اقدام را انجام داد.

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

شاهکومحلی

تاکی قرار ملت و نظام در برابر خودفروشی و خود زنی و نفوذ اشکار بعضی خواص سکوت کنند کاهش بودجه دفاعی مشخصه توسط چه کسانسی حمایت میشه و چه کسی از بودجه دفاعی کشور می ترسه بنظر می رسه دولت روحانی عملا یک بازیچه عده ای در دولت رار گرفته

0
0
پاسخ
1397-10-20 05:08

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.