1397-09-11 08:54
1371
0
59221
یادداشت/

واكاوي نقش منافقين در حركات اعتراضي اقشار جامعه

تلاش دشمن ایجاد نارضایتی‌های اجتماعی و از این طریق برهم زدن امنیت داخلی کشور است که به اشکال مختلف مثل تحریم، حمایت از گروه‌های منافقین و ... با همکاری برخی از کشورهای منطقه، سیاست خصمانه خود را به پیش می‌برد.

به گزارشگلستان ما به نقل از قابوس نامه، در دوراني  هستيم كه دشمنان نظام به دليل حقد و كيني كه از نظام دارند، توان ديدن امنيت در جمهوري اسلامي را ندارند، لذا دائم در حال طراحی برای اقدامات تروریستی هستند و براي تحقق اين مهم، از تمامي ظرفيت هاي خارجي و منطقه اي براي رسيدن به اين اهداف، استفاده ميكنند.

امريكا در سياست هاي خود عليه ايران، حول چهار مؤلفه كار مي كند؛ خارج شدن از برجام، افزايش ركود تورمي در اقتصاد ايران، افزايش قيمت دلار و حمايت از حركات اعتراضي اقشار مردم.

جزء مهم تر و دست به نقدتر اين مؤلفه ها، حمايت از حركات اعتراضي اقشار ملت با هدف رو در رو قرار دادن مردم با نظام است. اجراي اين سياست براي امريكا كم هزينه تر است چرا كه اين بخش از سياست خود را به منافقين واگذار كرده است؛ همان گروهي كه امريكا تلاش مي كند آن را به عنوان بديل جمهوري اسلامي جابيندازند.

منافقين از فرداي اغتشاشات دي ماه سال گذشته، بر روي گسل هاي اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي جامعه سوار شدند تا زمينه مناسبي را براي پياده كردن اهداف خود پيدا كنند.

نگاهي به وقايع اتفاقيه در دو ماه اخير، اثبات مي كند كه دشمن اين بار تغيير رويه داده تا شايد در يك زورآزمايي ديگر به موفقيتي موهوم دست يابد. لذا روي آوردن دشمن به تاكتيك موج سازي و موج سواري بي حكمت نيست.

چنانچه به مصاديق بارز اين مدعي نگاهي بيندازيم خواهيم ديد كه اعتراضات اخير ادامه همان اغتشاشات ناكام دي ماه سال گذشته به سركردگي منافقين است. لذا اين بار به سراغ اقشار مختلف مردم رفته است.

تاكتيك منافقين به اين صورت است كه ابتدا در رسانه هاي وابسته بخود، با تبليغات وسيع و كوه ساختن از كاه، زمينه اعتراضات را فراهم مي كند. سپس توسط برخي از عوامل خود كه آنها را «كانون هاي شورشي» مي نامد به تجمعات اعتراضي و برحق مردم نفوذ مي كند. به دنبال آن، يك فراخوان سراسري جهت گسترش تجمعات از سوي منافقين صادر مي شود.

«كانون  هاي شورشي» كه هر يك شماره اي را با خود يدك مي كشند شروع به كار مي كنند. روي موج اعتراضات مردم سوار مي شوند و با موج سازي، در فضاي مجازي چنان تبليغاتي براه مي اندازند كه گویي با اين تجمع اعتراضي، نظام 40 ساله جمهوري اسلامي ـ كه برخي چشم ديدن آن را ندارند ـ  قريبا كه ساقط شود!

سپس مريم رجوي سركرده منافقين وارد صحنه مي شود و براي معترضين پيام همدردي ارسال مي كند. به دنبال آن، وزارتخارجه امريكا نيز سنگ تمام گذاشته و در دفاع از ”آزادي هاي مردم“ بيانيه صادر مي كند. اين، سياست كلي دشمنان نظام در عرصه اجتماعي است.

خوب است كه به سيگنال هايي كه در جامعه ديده مي شود نگاهي بيندازيم تا هوشياري دستگاه هاي امنيتي نظام بيش از پيش برانگيخته شود. با نگاهي اجمالي به وضعيت جامعه، خواهيم ديد كه با تلاش هاي دشمنان نظام، جامعه امروز ايران بطور كاملاً سيستماتيك و موذيانه در معرض «بدبيني مفرط» و «يأس نسبت به نظام اسلامي» است. وقتي حركات اعتراضي از چنين آبشخوري برخوردار باشند بايستي منتظر تأثيرات مخرب آن نيز بود. برشي از مقطع مهرماه مي تواند مبناي واكاوي ما باشد.

در مهرماه ابتدا شاهد اعتراضات دانشجويان و دانش آموزان بوديم، منافقين براي چندمين بار بسراغ كاميونداران رفتند، سپس به سمت شركت نيشكر هفت تپه لشكر كشي كردند. بعد هم در ميان كارگران فولاد اهواز خيمه زدند، مدتي بعد از اصفهان و همراهي با كشاورزان ورزنه سر در آوردند، در ادامه، در تهران و رشت و كرج به مالباختگان موسسات اعتباري پيوستند و ... تمامي اين شيطنت ها براي نشان دادن يك هدف است: تمامي اقشار در سراسر كشور دست به شورش و اغتشاش زده اند!

در واكاوي اقدامات منافقين و موج سازي اين گروه، با چند ويژگي روبرو مي شويم:

•    زمان شروع حركت اعتراضي اقشار در فضاي مجازي منعكس مي شود.
•    اعتراضات و اعتصابات از پراكندگي خارج و شكل همزماني بخود گرفته است تا نشان دهد كه ابتكار عمل در دست مردم است.
•    از منظر منافقين، سراسري جلوه دادن اين حركات اثردهي بالايي در داخل و خارج ايران داشته است. 
•    حركات اعتراضي از پتانسيل بهم پيوستن برخوردارند.

دشمن با اين سياه نمايي ها، دست به بهره برداري مي زند. در جريان اعتصابات كارگران فولاد اهواز و نيشكر هفت تپه، مريم رجوي سركرده سازمان منافقين روز سه شنبه 22 آبان در يك پيام توئيتري خطاب به همه معترضين مي نويسد: «تحصن معلمان، اعتصاب رانندگان و تظاهرات غارت‌شدگان در چهارگوشه میهن طنین‌انداز است. کارگران خشم خود را با راهپیمایی در خیابانها فریاد کردند. این صدای ملتی بپاخاسته است که در طنین شعارهای کارگران هفت‌تپه به‌گوش می‌رسد».

در چنين شرايطي، كساني كه اين واقعيت ها را رصد مي كنند تا نبض جامعه را در دست داشته باشند بايد هم شرايط را و هم هوشياري نيروهاي امنيتي مان را دريابند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.