1393-08-26 18:35
2554
0
5908
برگی دیگر از مدرنیزه بازیگران ؛

بازیگر مجردی که به 7 گربه‌‌اش می نازد!/ تبلیغ سبک زندگی غربی بازیگران

رواج فرهنگ های وارداتی غربی بدون داشتن خط فکری مناسب از سوی برخی افراد مشهور مشکل بزرگی است که متاسفانه به طور صعودی در حال افزایش است به طوری که گربه های خانم بازیگر تیتر اخبار جنجالی این روزهاست.

 به گزارش گلستان ما به نقل از زنان قم ، سالهاست غرب در مورد پرورش حیوانات خانگی از سوی خانواده ها تبلیغات وسیعی را برنامه ریزی کرده است به طوری که در چند سال اخیر حتی حیوانات نقش هایی از افراد خانواده را به خود اختصاص داده وبرخی از نقش های انسانی رابه ورطه نابودی رسانده اند به طوری که جایگاه ویژه ای در بین خانواده های غربی به خصوص کودکان و زنان یافته اند.

این درحالی است که شهره لرستانی بازیگر سینما و تلویزیون در مصاحبه اخیر خود به چند گربه اشاره کرده است که خوشبختانه یا متاسفانه خلا ازدواج و تشکیل خانواده را برای این بازیگر پر کرده اند.

سهم عظیمی که بازیگران و افراد مشهور در تغییر فرهنگ جامعه ایفا می کنند غیر قابل انکار بوده و همیشه تاثیر گذاری آنان بر جوانان و محیط های اجتماعی چشم گیر بوده است اما سوال اینجاست که چرابرخی افراد مطرح و مشهور فارغ از سن و منزلت اجتماعی عموما اقدام به کارها و تبلیغاتی می کنند که خودشان نقطه نظری در آن باب نداشته و اغلب از نمونه های غربی کپی برداری می کنند؟

تجرد،طلاق، نگهداری از حیوانات عجیب خانگی، تجمل گرایی و هزاران مورد دیگری که این روزها کسانی که باید خود به نوعی در جامعه به عنوان الگو شناخته می شوند از ابراز آن هیچ ابایی نداشته و حریم خصوصی خودرا به حریم اجتماعی مردم گره می زنند و فارغ از هرگونه شرم و اعتنا از حواشی، اقدامات خودرا انجام می دهند.

رواج تجرد تا جائی پیش رفته است که گاهی بازیگران در مصاحبه های خود از شادمانی خود در باب تجرد سخن ها گفته اند و ابراز ندامت متأهلان دیگر را صحه ای بر مدعای خود عنوان می کنند این در حالی است که بازیگران بسیاری هستند که با وجود شهرت و کار سالهاست زندگی خوبی را دارند.

 1235465484989

اما نکته قابل توجه این است که تهاجم فرهنگی که از طریق غرب و به واسطه برخی بازیگران به جامعه تزریق می شود تا چه اندازه در لایه های جامعه رخنه کرده است و تا چه اندازه برای خود بازیگران باور پذیر بوده است؟

شهره لرستانی که دل مشغولی خودرا 7 گربه عنوان می کند، رگه های ترس از تنهایی و فراموش شدن را در کلام خود داشته و با حسرتی که در لفافه کلامش است از ازدواج سخن می گوید اما با تمام این احوالات، نه ازدواج کرده ونه خانواده تشکیل داده است، تناقض پیش آمده حاکی از سردرگمی توهم برانگیز مدرنیزه پیش روی اوست چراکه خود نمی داند چرا به این کار روی آورده و چرا از آینده ای که میتواند اما نمی خواهد ترمیم کند، می ترسد.

 52515513513153

اگرچه مبرهن است که تبلیغات این قبیل رفتارها برای غرب سودآوری فرهنگی و تجاری دارد اما سوال اینجاست که دورشدن از فرهنگ اصیل ایرانی چه سودی برای برخی دارد؟

سالهاست غرب به فکر بهبود فساد و ترمیم فرهنگ های غلط خود مانند پوشش زنان و تنهایی افراد و روابط اجتماعی است اما به دلیل عمق فاجعه راه به جایی نبرده است بنابراین به فکر حذف این فرهنگ های غنی از جوامع شرقی است تا پروژه یکپارچه سازی جهانی خود را تحقق ببخشد.

این درحالی است که جوامع شرقی بدون داشتن مشکلاتی در فرهنگ خود تنها از تبلیغات و فرهنگ وارداتی غرب رنج برده و سالها در حال مجادله با فساد غربی در جوامع خود هستند.

افراد مشهور به تأسی از همتایان غربی خود به رفتارهایی روی می آورند که نه تنها برای آنان سودی ندارد بلکه خود دید روشنی از مسئله نداشته و تنها به طور تقلیدی این کارها انجام میدهند. در پاسخ خانم لرستانی می توان گفت؛ حیوانات مخلوقاتی هستند که مانند انسانها حق زندگی و زیستن دارند اما در محیط و با آداب خاص خودشان چراکه اختلاط آن ها باانسانها نه تنها باعث بروز بیماری های صعب العلاج بسیاری می شود بلکه آزادی آنان را محدود کرده و به نوعی حقوق آنان را خدشه دار میکند.

سالهاست غربیان با برپایی همایش های حقوق بشربرای انسانها و حیوانات از آنان اعلام حمایت می کنند اما از سوی دیگر وبا رفتاری کاملا متفاوت اقدام به نقض حقوق انسان ها و حیوانات می کنند همه اینها مبرهن این مطلب است که پروژه های سعی و خطایی که آنان در ایجاد فرهنگ در جوامع انجام می دهند معمولا با خطاهای فاحشی روبه رو شده و تقلید از چنین افرادی کاملا احمقانه بوده و خسارات زیادی را به دنبال دارد.

بنابراین می توان به کسانی که نقشی در سیر فرهنگی جامعه دارند توصیه کرد قبل از اقدامات به ظاهر مدرنیزه که هیچ بینشی از آن ندارند کمی به عواقب آن اندیشیده و به قول معروف آن را سبک و سنگین کنند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.