1397-08-30 16:31
428
0
58942
بهمن دان:

کشتار کودکان بی گناه سیاست کثیف دولت هایی است که می خواهند این گونه قدرتشان را به رخ دیگر کشورها برسانند/ از طریق هلال احمر کمک های خودمان را به مردم یمن انجام می دهیم

بهمن دان گفت: جنگ که باشد فرق نمی کند کودکان متعلق به کجا باشند، می خواهد یمنی باشند یا ایرانی و یا هر کجای جهان، این که یک بمب را در مناطق مسکونی بر سر مردم می ریزند دیگر نمی پرسد که چه کسی آنجاست، از کودک گرفته تا پیرمرد و پیرزن در این بمباران ها متاسفانه کشته می شوند؛ این سیاست کثیف دولت هایی است می خواهند این گونه قدرتشان را به رخ دیگر کشورها برسانند و این کودکان و مردمان بی گناه هستند که قربانی این سیاست ها می شوند.

به گزارش گلستان ما، بهمن دان بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در واکنش به کشتار بی رحمانه کودکان یمنی توسط آل سعود گفت: جنگ که باشد فرق نمی کند کودکان متعلق به کجا باشند، می خواهد یمنی باشند یا ایرانی و یا هر کجای جهان، این که یک بمب را در مناطق مسکونی بر سر مردم می ریزند دیگر نمی پرسد که چه کسی آنجاست، از کودک گرفته تا پیرمرد و پیرزن در این بمباران ها متاسفانه کشته می شوند؛ این سیاست کثیف دولت هایی است می خواهند این گونه قدرتشان را به رخ دیگر کشورها برسانند و این کودکان و مردمان بی گناه هستند که قربانی این سیاست ها می شوند.

این بازیگر سینمای ایران در پاسخ به این پرسش که چگونه می توان از ظرفیت های هنری علیه این اقدام غیرانسانی استفاده کرد گفت: در زمینه هنری و فرهنگ سازی این به گردن دولت است که برای ساختن برنامه ها و فیلم هایی که در این زمینه می توانند فرهنگ سازی و کمک کنند، بودجه در اختیار هنرمندان قرار دهند که متاسفانه این اتفاق نمی افتد و بیشتر به دنبال ساختن فیلم های مبتذل و سخیفی هستند که این روزها شاهد آن هستیم.

وی در خصوص پویایی هنرمندان نسبت به مسائل انسانی و صلح جویانه پیرامون خود اظهار داشت: من به نوبه خودم سعی می کنم نسبت به مسائل پیرامون خودم بی تفاوت نباشم و مدت هاست که در سازمان هلال احمر فعالیت می کنم، در مورد کمک به یمن نیز از طریق همین سازمان کمک های خودمان را انجام می دهیم؛ همینطور در کشور خودمان هر اتفاقی که بیفتد لباس هلال احمر بر تن می کنم و به کمک این عزیزان می روم، به عنوان مثال در مواقع تصادف، سیل، زلزله و ... وارد عمل می شوم.

دان در پایان گفت: من در زلزله کرمانشاه به آنجا سفر کردم و به همراه سازمان هلال احمر به مردم شریف کرمانشاه امداد رسانی کردیم، اما هرگز عکس سلفی نگرفتم، شاید با مردم عکسی گرفته باشم اما عکس سلفی نگرفتم؛ مگر من برای ریا و شوآف کردن به آن جا رفته بودم که از کارکردن و کمک کردنم بخواهم سلفی بگیرم؟ من نمی دانم آن عده از سلبریتی هایی که در چنین مواقعی سلفی می گیرند و از فیش کمک های نقدی که به مردم آسیب دیده می کنند عکس می اندازند و در فضای مجازی پخش می می کنند به دنبال چه چیزی هستند؟ مگر نه اینکه انسان باید کار خیر را در خفا و پنهانی انجام دهد؟ پس اینهمه در بوق و کرنا کردن برای چیست؟

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.