1397-08-28 16:06
1636
0
58873
گزارشی از وضعیت نابسامان مسکن مهر کردکوی:

چه کسی پاسخگوی وضعیت اسفناک مسکن مهر کردکوی است؟/ حال "مسکن مهر" کردکوی اصلا خوب نیست + تصاویر

شاید نوشتن از مشکلات مسکن مهر تکرار مکررات باشد! درد بزرگ‌تر آنجاست که از مردم تا مسئولان، همه به مشکلات آن واقف‌اند و با این‌حال سکوت هولناکی پروژه مسکن مهر را فرا گرفته است.

به گزارش گلستان ما به نقل از رادکانا؛ شاید نوشتن از مشکلات مسکن مهر تکرار مکررات باشد! درد بزرگ‌تر آنجاست که از مردم تا مسئولان، همه به مشکلات آن واقف‌اند و با این‌حال سکوت هولناکی پروژه مسکن مهر را فرا گرفته است.

امروز جز ساختمانهای غیر استاندارد و نبود سیستم فاضلاب، زوزه سگ‌های ولگرد، نداشتین درب ورودی ساختمانها و خیابان‌ بدون آسفالت چیزی شنیده نمی‌شود.

بخاطر بدعهدی های پیمانکاران و عدم نظارت صحیح و درست مسئولان حالا ایمنی این واحدها علامت سوال شده و دیگر کسی نمی‌تواند پز استحکام آن را بدهد.

کسی هم جوابگو نیست. دولتمردان دیروز سکوت پیشه کرده‌اند و مسوولان امروز حرفی برای گفتن ندارند.

مهندسان ناظر هم قطعا راهی برای فرار از مسئولیت پیدا می‌کنند، شاید هم از فردا کمان انتقاد را به سمت یکدیگر نشانه بروند.

سوال اینجاست: واحدهای مسکن مهر در حیطه اختیارات کدام نهاد است؟

اگر بعضی مهندسان راه خلاف‌در این پروژه داشته اند یا برخی بازرسان با پیمانکاران مسکن مهر همدستی داشته اند چه کسی باید پیگیر مطالبات مردم باشد؟

در این شرایط باید مسئولان، پیمانکار یا پیمانکاران مسکن مهر در شهرستان کردکوی را احضار کنند و آنها را بابت بی توجهی به اصول اولیه ساخت و ساز و به بازی گرفتن جان هزاران انسان بی گناه که با هزار مشقت اقدام به خرید سرپناهی برای خانواده خود کرده‌اند بازخواست کنند.

و از آنها بابت بی توجهی به وظایف اولیه خودشان که تامین امنیت سازه‌هاست پاسخ بخواهند؛ شاید این اقدامات عاملی برای جلوگیری از تکرار این اتفاقات در آینده شود.

ورودی ساحتمان بدون درب

یکی از ساکنین مسکن مهر کردکوی:

آسانسور ساختمان‌ها راه نیفتاده و زانوهای خیلی از ساکنین آب آورده است، لذا از مسئولان می‌خواهیم تنها یک‌بار به اینجا آمده و بدون آسانسور از این ساختمان‌ها بالا بروند و برگردند.

ساکنی دیگر می گوید: هیچ دیوار یا حصار مناسبی دور آن‌ها تعبیه نشده است بخاطر همین حیوانات مختلفی وارد محوطه و حتی وارد ساحتمان می شوند. ساختمان‌ها درب ورودی ندارند و هرلحظه امکان وقوع یک حادثه وجود دارد.

خانم 60 ساله ساکن مسکن مهر کردکوی عنوان کرد: راه‌پله‌ها مسکن مهر کردکوی غیراستاندارد هستند و حفاظی ندارند. یک پله 20 سانتی‌متر و دیگری 30 سانتی‌متر است. بوی تعفن فاضلاب در کیفیت زندگی ساکنین تأثیر مخربی گذاشته است.

یک جانباز ساکن مسکن مهر کردکوی اظهار داشت:

قشر ضعیفی از جامعه در این شهرک زندگی می‌کنند، از مسئولان انتظار داریم به مشکلاتمان رسیدگی کنند. پیمانکاران باید توسط دستگاه‌های نظارتی بازخواست شوند چرا که مردم انتظار دارند در مقابل پولی که پرداخت کرده‌اند واحد مناسب و امنی داشته باشند.

یکی دیگر از ساکنان مسکن مهر کردکوی گفت:

برق، گاز، آب از مشکلات اصلی ماست/ گاهی مجبورم برای استحمام به خانه مادرم بروم. چرا که آب کافی نداریم.

رادکانا: حال باید منتظر ماند و دید این پروژه ای که کلیدش با خوشحالی زده اما در ادامه راه هرچه پیش رفت درد و رنجش برای مردم باقی ماند چه سرنوشتی برای آن در شهر کردکوی می توان متصور بود؟!

گفتنی است؛ ابراهیم قدمنان فرماندار شهرستان کردکوی، رمضان جمشیدی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان و شهرام شاکری شهرداری شهر کردکوی از مسکن مهر کردکوی بازدید بعمل آوردند.

پله های نیمه کاره رها شده
دفع فاضلاب /و ورودی ساختمان بدون درب
یکی از فازهای مسکن مهر که نیمه کاره رها شده و درحال تخریب است
جانبازی که به امیدخانه دار شدن مسکن مهر را انتخاب کرد
انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.