1397-08-28 13:29
378
0
58864
نایب رئیس اول اتحادیه املاک استان تهران مطرح کرد؛

ثبات وضعیت بازار مسکن تا پایان پاییز / میانگین قیمت یک متر مربع واحد مسکونی به 8 میلیون و 700 هزار تومان رسید

نایب رئیس اول اتحادیه املاک استان تهران گفت: پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که وضعیت بازار مسکن همچنان در شرایط رکود تورمی به سر ببرد و قیمت‌ها تغییر پیدا نکند.

به گزارش گلستان ما، حسام عقبایی‌ نایب رئیس اول اتحادیه املاک استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه از تابستان امسال تا پایان آبان ماه شاهد کاهش حجم معاملات مسکن در کشور بوده‌ایم، گفت: در تیر ماه امسال 26 درصد کاهش حجم معاملات نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته‌ایم.

وی ادامه داد: در مرداد ماه میزان کاهش حجم معاملات به 37 درصد و در شهریور ماه به 46 درصد رسیده است.

عقبایی افزود: در مهر ماه میزان معاملات 40 درصد بوده و بر اساس آمارهای بانک مرکز‌ی و مرکز آمار در صورتی که وضعیت حجم معاملات همچنان روند نزولی داشته باشد بازار مسکن وارد رکود می‌شود.

نایب رئیس اول اتحادیه املاک استان تهران با بیان اینکه آمارهای میدانی در سراسر کشور به ویژه شمال کشور نشان می‌دهد که وضعیت رکود بسیار افزایش یافته است، گفت: در برخی از مناطق کشور این بازار وارد رکود تورمی شده است به طوری که معاملات روند کاهشی داشته اما قیمت‌ها همچنان بالاست.

وی اظهار کرد: در برخی از مناطق کشور افزایش قیمت مسکن به 100 درصد رسیده و طبق اعلام بانک مرکزی متوسط قیمت مسکن به 83.3 درصد رسیده و هم‌اکنون میانگین قیمت مسکن 8 میلیون و 700 هزار تومان است.

عقبایی‌ بیان کرد: هم‌اکنون قیمت یک واحد 50 متری به 450 میلیون تومان رسیده و این حجم قیمتی برای اقشار و طبقات ضعیف جامعه بسیار سنگین است.

نایب رئیس اول اتحادیه املاک استان تهران با بیان اینکه تا پایان پاییز امسال همچنان این روند ثابت خواهد ماند و ما شاهد رکود تورمی در این بازار هستیم، گفت: قیمت‌ها تا آذر ماه تغییری نمی‌کند و اگرچه حجم معاملات کاهش یابد اما قیمت‌ها بالا نمی‌رود.

انتهای پیام/ 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.