1397-08-21 10:16
706
0
58652
مسئول بسیج جامعه عشایری خراسان شمالی:

زمین‎خوران به جان مراتع عشایری خراسان شمالی افتاده‎اند

رئیس بسیج جامعه عشایری خراسان شمالی گفت: افراد زمین خوار برای افزایش سطح زمین های کشاورزی خود دست به تخریب اموال عشایر در مناطق قشلاقی می زنند.

به گزارش گلستان ما، نوروز محمد قنبر زاده، رئیس بسیج جامعه عشایری خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک، اظهار کرد: طی 30 سال گذشته تخریب و آتش سوزی تاسیسات دامی و اقامتی عشایر خراسان شمالی در قشلاق گاه های سه شهرستان گنبد، کلاله و مراوه تپه استان گلستان به دست سودجویان این شهرستان ها اتفاق می افتد که در برخی از سال ها شدت آسیب های وارد شده بیشتر و در برخی از سال ها نیز کمتر بوده است.

وی عنوان کرد: برخی از سودجویان این استان درصدد هستند با این تخریب ها، کل مراتع قشلاق گاهی این استان را به خود متعلق کنند و با تغییر کاربری این مراتع به کشت محصول بپردازند تا عشایر دیگر به استان گلستان کوچ نکنند.

وی افزود: طی سال جاری با حدود 50 مورد آتش سوزی انبار علوفه که متعلق به جامعه عشایری این استان بوده است، مواجه بودیم و سودجویان به سوی تخریب دیوار منازل عشایری نیز متمایل شده اند.

وی با بیان اینکه طی سال های گذشته سودجویان رقم های میلیاردی به عشایر استان خسارت وارد کرده اند، گفت: مشکل مذکور با مقامات استانی خراسان شمالی و گلستان مطرح و قول همکاری برای حل این مشکل داده شده است اما همچنان شاهد بروز این مشکل هستیم.

وی تصریح کرد: درصورتیکه اراده ای برای رسیدگی و حل موضوع وجود نداشته باشد نتیجه حاشیه نشینی ای که برای 110 خانوار عشایری استان رخ داد، دوباره برای دیگر عشایر آسیب دیده تکرار خواهد شد.

مسئول بسیج جامعه عشایری خراسان شمالی بر ضرورت ورود دستگاه قضایی بر موضوع تخریب اموال و مراتع عشایری استان تاکید کرد و خاطرنشان کرد: در جلسه ای که اخیرا با حضور مسئولان استان خراسان شمالی و استان گلستان برگزار شد بر رفع مشکلات این منطقه تاکید شد و تصمیماتی نیز گرفته شد.

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.